پیش بینی دو فروند هواپیما برای انتقال بیماران از عراق در مراسم اربعین


ساعت: 15:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890390

جعفر میادفر گفت: بر اساس تفاهمی که با ستاد نیروهای مسلح داشتیم، دو فروند هواپیما در نظر گرفته شده است، بنابراین در صورت نیاز به جابجایی تعداد زیادی از بیماران در مراسم اربعین، ظرفیت 50 تا 100 تخت این هواپیماها خواهد بود. مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، جعفر میادفر رئیس سازمان اورژانس کشور در حاشیه بازدید از مرکز بهداشت و درمان پست مرزی شلمچه که امروز انجام شد، گفت: امسال پس از دو سال درگیری با ویروس کرونا، شاهد حضور زائران اربعین خواهیم بود و انتظار می‌رود تعداد زیادی از هموطنان به عراق بروند.

وی افزود: خوشبختانه زیرساخت های لازم در منطقه شلمچه ایجاد شده و مرکز بهداشت و درمان با ظرفیت حداقل 100 تخت در این مکان آماده خدمت رسانی به زائران است.

رئیس سازمان امداد اورژانس کشور گفت: بیمار پس از بازدید از این مرکز بهداشتی درمانی اقدامات اولیه را دریافت کرده و سپس به بیمارستان های منطقه منتقل می شود تا این فضا برای هرگونه حادثه آماده و خالی بماند.

میادفر با اشاره به احتمال ابتلای زائران اربعین به برخی بیماری ها، ادامه داد: گرمازدگی، بیماری های عفونی و مسمومیت های غذایی تهدیدی به دلیل گرما است که پیش بینی های لازم برای آن ها انجام شده است.

وی گفت: آخرین بازدید پیش از اربعین امروز از مرز شلمچه انجام شد تا هماهنگی های لازم با دانشگاه علوم پزشکی آبادان شکل گرفته و زائران با حداقل خسارت از این سفر معنوی بهره مند شوند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه تعدادی زیرساخت و امکانات بهداشتی در مرزهای ریمدان و میرجاو از محل تردد زائران افغانستانی و پاکستانی آماده شده است، ادامه داد: به عنوان مثال بیمارستان صحرایی، پایگاه امداد اورژانس، اتوبوس آمبولانس و چند تیم بهداشتی مستقر خواهند شد و از 10 شهریور تا اعلام پایان عملیات از سوی ستاد اربعین به طور جدی بر کار خود نظارت خواهیم کرد.

میادفر افزود: دو روز پیش راه در کرمانشاه افتتاح شد که به سایر مرزها کمک می کند. یک بیمارستان صحرایی، یک اتوبوس آمبولانس و دو تیم آمبولانس هوایی نیز در این منطقه تدارک دیده شده است. همچنین تعدادی آمبولانس در مسیر زائران تا نقطه صفر مرزی حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: یک بیمارستان صحرایی، 10 اتوبوس آمبولانس و چهار بالگرد نیز در ایلام پیش بینی شده است. همچنین چهار اتوبوس با آمبولانس در مرز شلمچه خدمت رسانی خواهند کرد.

رئیس سازمان امداد و نجات کشور گفت: بر اساس تفاهمی که با ستاد کل نیروهای مسلح داشتیم، دو فروند هواپیما در نظر گرفته شده است، بنابراین در صورت نیاز به جابجایی حجم زیادی از بیماران، ظرفیت 50 تا 100 تخت وجود دارد. از جمله آنها استفاده از هواپیما خواهد بود.

میادفر ادامه داد: کار در این مرکز بهداشتی و درمانی در مرز شلمچه همچنان ادامه دارد و مشکل برق نیز برطرف شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان شلمچه به تدریج تجهیز می شود تا شهروندان خرمشهری در آینده از خدمات آن بهره مند شوند. علاوه بر این ظرفیت گردشگری سلامت را نیز دارد و امیدواریم با استفاده از این ظرفیت و حضور بیماران کشورهای همسایه بتوانیم از مزایای این فعالیت برای ارتقای سطح مادی و تجهیزات مرکز استفاده کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید