پیش بینی سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری چین در مازندران


ساعت: 22:44
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819855

حسن کریان پور گفت: مذاکرات اولیه با شرکت هلدینگ سرمایه گذاری چین در زمینه زیرساخت های مسکن، راه آهن، راه آهن، جاده ها، سدها و خطوط برق و همچنین بنادر و فرودگاه ها انجام شده است. وی گفت: هیات سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در مازندران توسط این هیات چینی ارزش گذاری شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ حسن کریان پور امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور هیئت 10 نفره چینی برای سرمایه گذاری در راه، بنادر، حمل و نقل، راه آهن و فرودگاه های استان مازندران، اظهار کرد: در حوزه زیرساخت های مسکن، راه آهن، راه آهن، جاده، سدسازی و خطوط برق و همچنین در حوزه بنادر و فرودگاه ها جلسه ای برگزار شد.

وی افزود: این جلسه اولیه با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی و این شورای 10 نفره برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران خاطرنشان کرد: در چارچوب تفاهم نامه و تفاهم نامه منعقده با چین به مدت 25 سال، فرصت و زمینه برای سرمایه گذاری بیشتر و بهتر سرمایه گذاران چینی در استان مازندران فراهم شده است که در نظر داریم از آن بهره ببریم. این فرصت . .

این مسئول ادامه داد: استان مازندران ظرفیت های زیادی دارد و در مذاکرات امروز مقرر شد استان مازندران در بین 31 استان کشور به عنوان پایلوت و الگو فعالیت خود را در این راستا آغاز کند.

کریان پور بیان کرد: این فعالیت عمدتاً در حوزه زیرساختی و سایر حوزه ها از جمله ظرفیت خوب استان در حوزه کشاورزی، معدن و گردشگری است که می تواند زمینه ساز حضور و سرمایه گذاری کشورهای خارجی باشد.

وی افزود: در مذاکرات انجام شده امروز پیش بینی سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در استان توسط این هیئت چینی برآورد شد.

معاون هماهنگی اقتصادی استانداری مازندران گفت: در این راستا مسئولان اجرایی نیز برنامه هایی را به ما اعلام کردند که در مذاکرات به آن اشاره شد و این طرح ها مورد استقبال این هلدینگ چینی قرار گرفت.

این مقام مسئول افزود: به مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی مازندران ماموریت داده ایم که این طرح ها را با مشخصات و جزئیات کامل دریافت کنند و جلسه تخصصی با دستگاه ها بررسی و حتی در صورت نیاز بازدید میدانی برای راهنمایی انجام شود. این برنامه‌ها را به این معاهده می‌گوید: «با این هیئت چینی باشید.

کریان پور گفت: قاعدتا پس از انعقاد قرارداد با این هیئت چینی، کار اجرایی آغاز می شود.

وی تاکید کرد: در مجموع این شرکت بازدهی خوبی در استان مازندران نشان داده است و این استان برای این هیئت چینی جذاب است و آمادگی کامل برای سرمایه گذاری در سدها، خطوط انتقال، شبکه های آبیاری، نیروگاه های کوچک دارد. نیروگاه های برق آبی، پروژه های توریستی، بزرگراه، بزرگراه، تعمیر راه های موجود و طرح مسکن ملی اعلام شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید