پیش بینی فروش «دنیای شگفت انگیز» دیزنی 30 تا 40 میلیون دلار است


ساعت: 13:25
تاریخ انتشار: 09/07/1401
کد خبر: 1914255

«دنیای شگفت‌انگیز» دیزنی، جدیدترین انیمیشن این شرکت، در پنج روز تعطیلات شکرگزاری آمریکا تنها 18.6 میلیون دلار فروخت و در 4174 سینما به نمایش درآمد که تا کنون کمتر از فروش پیش‌بینی شده 30 تا 40 میلیون دلاری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ طبق گزارش Variety، «دنیای شگفت‌انگیز» دیزنی، جدیدترین انیمیشن این شرکت، تنها ۱۸.۶ میلیون دلار در طول تعطیلات ۵ روزه شکرگزاری ایالات متحده به دست آورد و در ۴۱۷۴ سینما به نمایش درآمد، بنابراین فروش آن بسیار کمتر از فروش پیش‌بینی‌شده در دهه ۱۹۳۰ بود. 40 میلیون تومان.

این فروش بدترین تجربه دیزنی در افتتاحیه یکی از فیلم هایش است. «داستان غرب» نیز در اولین نمایش خود 10.5 میلیون دلار فروش داشت، اما این فیلم در دوران کرونا به سینماها رفته بود. در همین حال، Encanto با فروش 40 میلیون دلاری و Lightyear با فروش 51 میلیون دلاری در تعطیلات شکرگزاری افتتاح شدند.

به گفته تحلیلگران، این فیلم حداقل 100 میلیون دلار ضرر خواهد داشت. مگر اینکه فروش افزایش یابد، که با توجه به میانگین بررسی ها و استقبال ضعیف عمومی، بعید است. از آنجایی که این فیلم با بودجه 180 میلیون دلاری تولید شده و ده ها میلیون دلار صرف بازاریابی و پخش جهانی شده است، برای شکستن قیمت باید حداقل 360 میلیون دلار بفروشد.

در حالی که “Lightyear” با 226 میلیون دلار در سراسر جهان و “Encanto” به فروش 256 میلیون دلاری پایان دادند، رسیدن به مرز 360 میلیون دلار برای انیمیشن جدید دیزنی دور از دسترس خواهد بود.

این فیلم در عین حال نمی تواند به فروش خارجی امیدوار باشد زیرا از اکران خود در 43 بازار بین المللی 9.2 میلیون دلار درآمد کسب کرده است. مانند اکثر فیلم های هالیوود، تنش با چین و روسیه، دو تا از بزرگترین بازارهای بین المللی فیلم، بر فروش آن در خارج از کشور تأثیر گذاشت و از آنجایی که فیلم دارای شخصیت و ارجاعات همجنس گرا است، دیزنی تصمیم گرفت آن را در این بازارها اکران کند. خاورمیانه، اندونزی و مالزی آزاد نخواهند شد.

«دنیای شگفت‌انگیز» هم‌اکنون آخرین تلاش نافرجام دیزنی محسوب می‌شود که مدتی است روندی تاریک را پشت سر می‌گذارد و استانداردهای طلایی آن مدت‌هاست کارآمد نبوده است. در دوران کرونا، این استودیو انیمیشن‌های «شبح» و «لوک» پیکسار را در سرویس آنلاین دیزنی پلاس منتشر کرد و برخی تحلیل‌گران معتقدند که با انجام این کار به‌طور ناخواسته برخی از تماشاگرانش را از سینما دور کرده است.

دن هال فیلم دنیای عجیب را کارگردانی کرد و در این فیلم جیک جیلنهال، دنیس کواید، جابوکی یانگ وایت و گابریل یونیون به عنوان خانواده ای از کاشفان افسانه ای که به دنبال نجات سرزمینی اسرارآمیز هستند که منبع انرژی حیاتی خود را از دست می دهد، بازی می کنند.

تماشاگران خشن‌تر از منتقدان بودند و فیلم میانگین امتیاز ۷۳ درصد را از منتقدان در Rotten Tomatoes دریافت کرد و پیتر دی بروژ منتقد Variety آن را فیلم درجه دو دیزنی نامید.

دیدگاهتان را بنویسید