پیش بینی مبارزه با آفات “سن” در 250 هزار هکتار از مزارع استان کرمانشاه


ساعت: 09:59
تاریخ انتشار: 1011/01/22
کد خبر: 1821131

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی کرمانشاه پیشنهاد کرد؛

به گفته فرهاد شریفی، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، پیش بینی می شود امسال مبارزه با آفات در مزارع گندم و جو استان به بیش از 250 هزار هکتار برسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرهاد شریفی در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: سن غلات نقش بسزایی در کاهش عملکرد و کیفیت گندم دارد و کشاورزان باید به موقع و اصولی با آفت سن غلات مبارزه کنند.
مدیر حفظ نباتات سازمان کشاورزی جهادکشاورزی کرمانشاه با اشاره به اینکه عملیات رزمی از سیزدهم فروردین امسال در مزارع استان کرمانشاه آغاز شد، افزود: تاکنون بیش از 18 هزار هکتار از اراضی سمپاشی شده است. این آفت

شریفی گفت: مبارزه با آفت کلیدی غلات تقریبا تا پایان خردادماه ادامه دارد و پیش بینی می شود سطح مبارزه به بالای 250 هزار هکتار برسد.

وی تصریح کرد: سطح زیر کشت گندم آبی این منطقه در زمان برداشت فعلی 98 هزار هکتار و سطح زیر کشت گندم دیم نزدیک به 300 هزار هکتار است. همچنین سطح زیر کشت «جو» بیش از 165 هزار هکتار است.

شریفی تاکید کرد: آفت یونجه کیفیت گندم را به شدت کاهش داده و باعث از بین رفتن خاصیت نان آرد می شود.

وی با توصیه کشاورزان به مشورت با کارشناسان جهاد کشاورزی برای مبارزه با آفت سن، خاطرنشان کرد: اگر کشاورزان در مرحله اول که مرحله مبارزه با سن مادر است در مبارزه با آفات خوب عمل کنند، در مرحله دوم نیازی به مبارزه نیست. (سن پوره) نخواهد بود.

مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی کرمانشاه افزود: مبارزه با علف های هرز گندم و جو از اوایل بهمن ماه آغاز شد.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 180 هزار هکتار از اراضی مناطق معتدل و گرمسیری علیه علف های هرز گندم سمپاشی شده است، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود سطح کنترل به 470 هزار هکتار برسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید