26 هزار هکتار از جنگل های کهگیلویه و ببویراحمد آلوده به آفات است.


ساعت: 13:02
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1894114

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد؛

جاوید بخت به تشریح اقدامات انجام شده برای مبارزه با آفت بلوط پرداخت و گفت: 26 هزار هکتار از جنگل ها درگیر آفت بلوط هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جاوید بخت در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس در خصوص آخرین اقدامات مبارزه با آفات بلوط، شناسایی، پایش و همچنین اقدامات انجام شده، گفت: با بررسی میدانی توسط کارشناسان، مشکل محلول پاشی در دو طرح پایلوت در در سطح 600 هکتار، از طرفی با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی و مداخله نسل ها، بر اساس نظریات کارشناسان گیاه پزشکی، ادامه این کار دنبال نمی شود، اما محلول پاشی در سطح دو انجام می شود. هزاران هکتار از طریق منابع مالی در مناطق بحرانی.

مدیرکل منابع طبیعی به تخصیص منابع مالی به این معضل اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی مناسب در فصل مناسب در حال انجام اقدامات لازم برای مبارزه با این آفت هستیم.

وی افزود: با توجه به شدت بارندگی ها و سامانه موسمی تاثیر مثبتی بر آفت دید و باعث اصلاح آن شد، از سوی دیگر با برگزاری کلاس های آموزشی مردم به صورت مشارکتی پروانه ها را کنترل کردند.

این مسئول بیان کرد: استفاده از تله نوری در مناطق آسیب دیده از آفات و پروانه ها از دیگر اقدامات مبارزه با آفات است و از سوی دیگر پایش در 220 هزار هکتار از مناطق مختلف و در سطح حدود 26 هزار هکتار انجام شد. ، مشاهده شد دشمن پروانه برگ خوار بلوط سفید آنها آلوده شده بودند.

وی با بیان اینکه پس از پایش و تعیین میزان آلودگی، طرحی تدوین و به تهران ارسال شد، اظهار کرد: در این طرح روش های مبارزه با آفات از جمله محلول پاشی و جوان سازی جنگل، کاشت بذر در درختان بلوط اهمیت زاد و ولد انجام شد. ارائه شده است.

جاوید بخت افزود: حدود 100 میلیارد تومان برای کار در این طرح پیش بینی شده است و در صورت وجود منابع می توان طرح تهیه شده را در سطح منطقه اجرا کرد.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویار احمد گفت: حدود 20 میلیارد منابع از طریق منابع مالی با پیگیری استاندار و همچنین با حضور معاون وزیر برآورد شد.

وی افزود: در بحث ساعات مطالعه و تله تله، کار به مکان هایی که پروانه حضور دارد محدود می شود و در سایر موارد باید هوای مناسبی وجود داشته باشد و از طرف دیگر بر اساس تئوری فنی، شرایط دمایی هوا وجود دارد. و باید موضوعات تخصصی ارائه شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید