کلینیک های بهداشت گیاهی معیاری برای کنترل آفات در مزارع هستند


ساعت: 18:07
تاریخ انتشار: 1401/04/05
کد خبر: 1878786

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه:

ایرج بهرامی گفت: کلینیک ها به عنوان مراکز تخصصی کشاورزی می توانند به عنوان آفات مرجع مبارزه در مزرعه محسوب شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ایرج بهرامی در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز گفت: کلینیک های گیاهی، مراکز توزیع سموم کشاورزی و انسکتاریوم ها بر اساس دستورالعمل ملی بهره برداری از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مجوز دارند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه با بیان اینکه کلینیک های گیاهپزشکی برای پایش آفات و بیماری های گیاهی راه اندازی شده است، افزود: کلینیک ها به عنوان مراکز تخصصی کشاورزی می توانند به عنوان مزارع مرجع کنترل آفات در نظر گرفته شوند.

وی با اشاره به اینکه فارغ التحصیلان رشته مهندسی کشاورزی گیاهپزشکی در کلینیک های استان مشغول به کار هستند، افزود: یکی از مهمترین ماموریت های این مراکز راهنمایی کشاورزان در مبارزه با آفات، علف های هرز و بیماری های مستقر در مجاورت مراکز برای تامین سم است. “

این مسئول تاکید کرد: با توجه به رصد فعالیت داروخانه های گیاهی در سامانه نظارت، مراکز فروش سموم کشاورزی موظف به ثبت سموم خرید و فروش شده در این سامانه هستند و افزایش تولید محصولات سالم با کاهش میزان سموم کشاورزی. آفت کش ها در کشاورزی

بهرامی با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات عرضه غیرقانونی سم خلاء قانونی در این بخش است، تصریح کرد: در دستگاه قضایی مجازات خاصی برای فروشندگان غیرمجاز سم وجود ندارد.

وی افزود: به منظور کاهش مصرف سموم و تولید محصولات سالم و ارگانیک طی یک دهه اخیر از نظر کیفی و کمی، کنترل بیولوژیکی و غیرشیمیایی در استان در حال توسعه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید