پیش بینی مسیرهای فرعی برای تسهیل تردد زائران از اربعین ضروری است


ساعت: 16:12
تاریخ ارسال: 1301/06/13
کد خبر: 1895081

علی اکبر نظری گفت: در مسائل ترافیکی هماهنگی با ترافیک ضروری است و در صورت نیاز مسیرهای فرعی از جمله محور بهار به تهران پیش بینی شود تا تردد تسهیل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر همدان; علی اکبر نظری رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان در کمیسیون خدمات شهری این شهر با موضوع دومین جلسه ارائه گزارش و تشکیل ستاد اربعین حسینی، اظهار داشت: با توجه به این موضوع که در سال 1395 در دستور کار قرار گرفت. یکی از مهم ترین و مهم ترین نکات ارزشی در جامعه شیعه، مسئله اربعین است..


وی به پیدایش جریان‌های بعد از واقعه عاشورا و ایجاد نهضت‌ها اشاره کرد و گفت: در آن زمان طلایهداران عزت‌محور، موضوع ولایت و حسین بن علی (ع) را تحت عنوان دین کنار گذاشتند..


رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: تعصبات قومیتی که مانند حوریه خاردار از بین رفت در این زمان دوباره ظاهر شد و با توجه به بی توجهی بنی امیه و مسلمانان به امر ولایت چه باید کرد. برای اسلام اتفاق نیفتاده است.


نظری عدم شناخت جامعه را یکی از دلایل حادثه عاشورا عنوان کرد و افزود: اگر اکنون به این موضوع رسیدگی نکنیم مشکلاتی به وجود می آید. ما شاهد مشکلاتی بوده ایم که جامعه عراق بدون رهبر ایجاد کرده است.


وی با اشاره به اینکه رهبر صدر در حال حاضر زمان و وضعیت جهان اسلام را نمی شناسد، تصریح کرد: از دشمنان اسلام گرفته تا داعش و … تمام تلاش خود را برای کشتن اسلام ناب محمدی به کار گرفته اند. و در جامعه جدید مسالمت آمیز و مسالمت آمیز عراق و در یک منطقه حساس بحران ایجاد کردند.


رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: عدم شناخت و پایبندی به ولایت و عدم شناخت ولایت باعث بروز چنین مشکلاتی شده است و آقایان بدانند وقتی ارکان را قبول ندارند. خیمه اسلام، این خیمه فرو می ریزد..


نظری اربعین را یک بحث ملی، جهانی و مذهبی می داند و خاطرنشان می کند: متأسفانه عراق مملو از حوادث است و مردی که ادعای شیعه دارد کنار سعودی ها می نشیند اما تسلیم مرجعیت شیعه جهان اسلام نیست..


وی با یادآوری اینکه اگر هوشیار نباشیم و به نکات ذکر شده توجه کنیم، آتش این لشکرها ما را می بلعد، یادآور شد: داعش، شیراز مقیم لندن و… به دنبال تحقق اسلام آمریکایی هستند..


رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: برای پیشرو بودن در دین باید در بحث دین خوب کار کنیم نه اینکه فقط پیراهن مشکی بپوشیم تا گوشه و کنار وجودمان به دین آلوده شود. ..


نظری با بیان اینکه باید از چنین حوادث و وقایعی درس بگیریم، اظهار داشت: اگر جهان اسلام در حادثه عاشورا به موقع عمل می کرد شاید همه چیز به گونه ای دیگر رقم می خورد.او خورد؛ بسیاری از مشکلات مهم در تاریخ وجود دارد که با عبرت گرفتن می توان آنها را حل کرد.


وی در ادامه بر اهمیت توجه به رفت و آمد زائران در مسیر اربعین تاکید کرد و اظهار داشت: هماهنگی داخلی مناطق باید به گونه ای باشد که مشکلی پیش نیاید؛ در این راستا باید در مسیر اربعین به سمت رفت و آمد زائران برآیند. شهرداری هم برای ایجاد هماهنگی باید جلسات بسیج پزشکی و راهپیمایی برگزار کند.


رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان افزود: هماهنگی بین شهرداران و استفاده از NGOبرای پاکسازی زائرسراها و جاده های ترافیکی باید مورد توجه قرار گیرد. اساس اسلام نظافت است و در موکب ها از روایات و احادیث مربوط به پاکیزگی استفاده شود.


نظری با تاکید بر اینکه باید فرهنگ عاشورایی را به هر نحو ممکن ترویج کنیم، تصریح کرد: نباید فقط شعار را ملاک قرار دهیم بلکه هستی ما و هسته جامعه باید عاشورایی شود. گفتار ما عاشورایی نیست، اما رفتار و کردار ما عاشورایی نیست.


وی موضوع آب را موضوع مهمی در خصوص اربعین و پذیرایی از زائران با توجه به بحرانی بودن این شهر عنوان کرد و ادامه داد: تامین چندین مخزن ذخیره آب با توجه به شرایط موجود ضروری است..


رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان در پایان خاطرنشان کرد: در مسائل ترافیکی نیز هماهنگی با ترافیک و ترافیک ضروری است. نه.


لازم به ذکر است در این جلسه فرمانداران مناطق 3 و 4 شهرداری، مدیر روابط عمومی شهرداری و رئیس ستاد اربعین شهرداری گزارشی از اقدامات پیش بینی شده و اجرا شده ارائه کردند..


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید