هماهنگی های لازم با مقامات عراقی برای تسهیل تردد زائران انجام شد


ساعت: 11:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۵
کد خبر: 1897694

صادق خلیلیان در جریان مذاکره با مقامات عراقی در شیب العماره و شلمچه از بصره، با تسهیل در تردد زائران و تامین حمل و نقل موافقت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، صادق خلیلیان استاندار خوزستان از منطقه شیب در استان العماره و منطقه شلمچه در استان بصره عراق بازدید کرد.

استاندار خوزستان در این سفر به همراه مسئولان عراقی در خصوص مسائل مربوط به تسهیل تردد زائران ایرانی در مراسم اربعین حسینی در شهرهای کربلا و نجف، تامین حمل و نقل مسافر با قیمت مناسب، ادامه فعالیت اتوبوس های ایرانی در عراق و اقدامات لازم برای بازگشت زائران انجام شد و مذاکرات انجام و توافقات لازم صورت گرفت.

خلیلیان در حاشیه این دیدارها اظهار کرد: تا روز گذشته یک و نیم میلیون زائر از دو مرز چزابه و شلمچه خوزستان عازم کربلا و نجف شده و 700 هزار نفر نیز به کشور بازگشته اند.

وی همچنین به روند خدمات رسانی به زائران در حاشیه مرزها اشاره کرد و گفت: فعالیت تعدادی موکب در دو سوی مرزهای شلمچه و چزابه با توجه به شرایط تا بعد از روز اربعین ادامه دارد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: همچنین تعداد کافی اتوبوس با کرایه مصوب در هر دو مرز برای انتقال زائران به شهرهای خود در استان های مختلف کشور مستقر شد.

خلیلیان افزود: طبق هماهنگی های انجام شده با متولیان راه آهن کشور، 12 رام از خرمشهر به مقصد تهران، 2 رام به مقصد مشهد، یک قطار به مقصد یزد و یک رام به سمت زاهدان حرکت می کند.

وی تصریح کرد: تردد زائران به شهرهای نجف و کربلا از مرزهای چزابه و شلمچه به آرامی ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید