پیش بینی 12 هزار تن گل محمدی در استان اصفهان


ساعت: 17:06
تاریخ انتشار: 1401/02/04
کد خبر: 1834162

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان اعلام کرد؛

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: سطح زیرکشت گل محمدی در استان اصفهان امسال 3 هزار و 900 هکتار پیش بینی شده است که نسبت به سال گذشته 150 هکتار افزایش یافته است که پیش بینی می شود 12 هزار تن گل برداشت شود. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمدرضا رائی زاده به صاحب نیوز گفت: برداشت گل محمدی در مناطق گرمسیری استان از اواسط فروردین ماه آغاز شد و در شهرهای معتدل و سردسیر بسته به دما تا اواخر اردیبهشت و حتی اوایل خرداد ادامه دارد. .

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: سطح زیرکشت گل محمدی در استان اصفهان امسال 3 هزار و 900 هکتار پیش بینی شده است که نسبت به پارسال که 12 هزار تن برداشت گل پیش بینی می شود، 150 هکتار افزایش دارد.

وی افزود: در استان کاشان با 2 هزار و 600 هکتار، شاهین شهر و میمه با 350 هکتار، گلپایگان با 250 هکتار و آران و بیدگل با 150 هکتار بیشترین سطح زیرکشت و سایر شهرهای کمتر زیر کشت هستند.

رئیس زاده ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی استان برای رشد و صادرات محصولات گل محمدی اقدام به برگزاری دوره ها، سمینارها، بازدیدهای علمی و عملی و پرداخت یارانه نهال یا قلمه ریشه دار به متقاضیان و تولیدکنندگان جهت تولید می کند. با کیفیت و کمیت مناسب هدایت می شود.

وی افزود: بیش از 2000 واحد فرآوری گل، گلاب و اسانس محمدی در استان داریم که بیشتر آنها به صورت سنتی فعال هستند، البته تعدادی نیز به صورت صنعتی فعال هستند که از مردم گل می خرند و تبدیل به گلاب می کنند و اسانس می سازند. روغن ها

احمدرضا رییس زاده گفت: واحد کشت بافت بسیار خوبی در استان است که با فناوری دانش بر اساس کشت بافت، قلمه هایی از ریشه محمدی تولید می کند و در اختیار متقاضیانی قرار می دهد که کشت جدید یا توسعه کشت قبلی دارند.

وی گفت: استان اصفهان دومین تولیدکننده گل محمدی در کشور است و بر اساس آمار استان در سال 1400 حدود هزار و دویست تن گل رز، اسانس و عرقیجات و همچنین جوانه های گل خشک به ارزش دلار می باشد. 1.2 میلیون به خارج از کشور عمدتاً در کشورهای عربی و حوزه خلیج فارس و همچنین در کشورهای اروپایی مانند آلمان، بلغارستان، اسپانیا و انگلیس صادر می شود که امیدواریم در سال جاری به صادرات ادامه دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید