پیوند قوی بین مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت برقرار است/ مقاومت اسرائیل را زمین گیر کرد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج


وی روز دوشنبه در نشست خبری هفتگی خود با اشاره به مصوبه اخیر شورای امنیت گفت: قطعنامه ای که متاسفانه روز جمعه در شورای امنیت تصویب شد، حمایت همه جانبه دولت آمریکا از یک غاصب را به منصه ظهور رساند. رژیم صهیونیستی.

وی ادامه داد: با مخالفت آمریکا، حتی یک بند از قطعنامه در قطعنامه گنجانده نشد و دولت آمریکا از شمول توقف مخاصمات جلوگیری کرد و همچنین از رای دادن به قطعنامه که مهمترین بند آن بشردوستانه است رای نداد. کمک به غزه

کنعانی تصریح کرد: دولت آمریکا در واقع به ادامه جنگ رای داد و بار دیگر نشان داد که در این جنگ با رژیم صهیونیستی همراه است.

وی افزود: ما موضع خود را در مورد ارسال کمک‌های بشردوستانه دوستانه به نوار غزه اعلام کرده‌ایم. ارسال کمک‌ها در سایه جنگ و آتش و بمباران مداوم هواپیماهای جنگی به نوار غزه و توزیع آن کمک‌ها.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: این قطعنامه عملاً خالی از آنچه در محتوای آن آمده است، به عبارت دیگر قطعنامه ای غیرقابل اجرا و ناشناس است و عملاً آن چیزی نیست که مردم فلسطین و جامعه جهانی و 153 کشور انتظار دارند. در مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواستار توقف فوری این حملات شدند و آن را در خیابان ها و میادین نشان دادند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری وزارت امور خارجه درباره مذاکرات مصر برای آزادی گروگان ها از حماس وی تصریح کرد: اخبار مختلفی در رابطه با تعاملات در جنگ با غزه وجود دارد که شاید دقیق و قابل تایید نباشد، اما در کنار روند تجاوزات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به غزه، تحرکات و بحث های سیاسی نیز مطرح می شود.

وی افزود: ما در کنار مقاومت هستیم و گروه های فلسطینی جزئیات را با ما در میان می گذارند و با قطر و مصر بحث و تبادل نظر می شود.

کنعانی تصریح کرد: شکی نیست که در روند سیاسی ملت فلسطین ملت رشیدی است و گروه های مقاومت مورد حمایت ملت فلسطین هستند. بر اساس مطالعات انجام شده، در جریان جنایات جنگی و حملات ناجوانمردانه به شهروندان غزه، نه تنها از محبوبیت و پایگاه مردمی نیروهای مقاومت کاسته نشد، بلکه این پایگاه مردمی تقویت شد. مقاومت در غزه و بانک اردن بیش از قبل از جنایات اسرائیل پایگاه مردمی دارد و ارتباط قوی بین مردم و گروه های مقاومت وجود دارد. گروه های مقاومت فلسطین عملا اسرائیل را در میدان به دام انداخته اند و قطعاً در بعد سیاسی نیز این توانایی را دارند.

مسیحیان امروز خواستار پایان فوری جنایات علیه غزه هستند

سخنگوی وزارت امور خارجه با استقبال از فرارسیدن میلاد مسیح و سال نو میلادی گفت: مسیحیان عزیز شرق و غرب جهان در این ایام قلبشان با مردم فلسطین است. امروز افکار عمومی در سراسر جهان از جمله مسیحیان عزیز خواستار توقف فوری جنایات صهیونیست ها علیه مردم غزه هستند.

وی با بیان اینکه برخی از مسیحیان به دلیل این جنگ و جنایات صهیونیست ها تصمیم گرفته اند کریسمس را جشن نگیرند، تصریح کرد: آنها دست بردار نبوده و به جنایت علیه ملت فلسطین ادامه می دهند.

اتهامات انگلیس علیه ایران رد شده و با حمایت از اسرائیل مطابقت دارد

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در خصوص اتهامات اخیر دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس به ایران گفت: ادعاهای غیرقابل قبول وزیر امور خارجه انگلیس مشابه ادعاهای بی اساس، مکرر، هک شده و رد شده آمریکا در زمینه حمایت از دولت انگلیس از رژیم ایران است. غاصب صهیونیست خواهد شد

وی افزود: طرح این ادعاها از سوی دیوید کامرون که سران رژیم صهیونیستی از او به عنوان بهترین دوست این رژیم در غرب یاد می کنند، عجیب و دور از انتظار نیست.


آیا این خبر مفید بود؟