پیک سیستم آموزشی را راه اندازی کرد/ استعدادها را جذب کرد


ساعت: 15:27
تاریخ انتشار: 21.01.1401
کد خبر: 1821013

سامانه آموزشی رویاد شنبه شب 20 فروردین ماه رونمایی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی سازمان هنری رسانه ای اوج، همزمان با سالروز شهادت مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی، سامانه آموزش رویاد عصر شنبه 20 فروردین ماه افتتاح شد.

در این مراسم که با حضور جمعی از نمایندگان مجلس، مدیران دانشگاه تهران، موسسات دانش بنیان و مدیران سازمان اوج در کافه نخلستان اوج برگزار شد، به معرفی رسمی نظام آموزشی رویاد و ویژگی های آن اشاره شد. .

در بخشی از این مراسم ناصر نادری مسئول شتاب و امور استان های سازمان اوج با اشاره به تشکیل سامانه رویاد و نحوه همکاری با پژوهشکده دانشگاه تهران در این طرح ملی آموزشی گفت: سازمان اوج در حال حاضر در این طرح آموزشی به عنوان سامانه رویاد اقدام می کند. نزدیک به 10 سال پیش کار خود را آغاز کرد. در آن زمان همکاری آموزشی مطلوبی بین اوج و انجمن سینمای جوان شکل گرفت و امروزه برخی از نیروهایی که در آن زمان آموزش دیده اند، حضور پررنگی در عرصه های مختلف سینما دارند.

وی افزود: حدود یک سال و نیم پیش آقای احسان محمدحسنی پیشنهاد داد که بحث آموزش هنر رسانه در سازمان اوج جدی تری گرفته شود و به این منظور به فکر راه اندازی معاونت شتاب و امور استان ها افتادیم. و این معاونت راه اندازی شد.» در سفرهایی که به استان های مختلف داشتیم، بسیاری از مخاطبان برتر به دنبال ورود به این سازمان بودند و ما با تحقیقات خود به خود آمدیم. رویاد یک سیستم آموزش آنلاین است و مخفف Growing and Learning و شعار آن آرزوهای دست یافتنی است و این سیستم می تواند ورود به سازمان برتر را نسبت به قبل آسان کند.

نادری یادآور شد: هدف اصلی سامانه رویاد ایجاد فرصت‌های برابر برای آموزش در حوزه هنر رسانه در کشور و برخورداری از استعداد بالاتر برای انجام فعالیت‌های شخصی در آینده و یافتن نهادهای شخصی تحت عنوان خود است. حمایت از اجلاس

نادری گفت: شناسایی، جذب، توانمندسازی و شبکه سازی از رویکردهایی است که در سامانه رویاد مورد توجه قرار گرفته است.


یوج و دانشگاه تهران برای مقابله با تهاجم فرهنگی تلاش می کنند

حبیبلا آراسته راد، رئیس پژوهشکده سامانه های هوشمند دانشگاه تهران به همکاری این موسسه با اوج اشاره کرد و گفت: باید عدالت آموزشی را در اقصی نقاط کشور رعایت کنیم.

وی همچنین به سابقه فعالیت های دانش بنیان و همچنین مقابله با تهاجم فرهنگی در دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: همکاری اوج با دانشگاه تهران اتفاق بسیار خوبی است زیرا هر دو ناهار با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی برگزار می شود.


«رویاد» گذرگاه باریک حضور در هنر انقلاب را به شاهراه تبدیل می کند

در این مراسم احسان محمد حسنی رئیس سازمان هنری رسانه ای اوج در سخنانی کوتاه گفت:

وی ادامه داد: بسیاری از مردم ایران و کشورهایی مانند افغانستان و تاجیکستان دیگر رها نشده و از خانواده هستند.


فضای مجازی نیازمند محتوای مناسب و آموزش صحیح است

علیرضا منادی نماینده مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: سال هاست که می گوییم بحث حضور در شبکه های مجازی باید رسیدگی شود.

وی با اشاره به اینکه در دوران تاجگذاری خسارات تحصیلی زیادی متحمل شدیم، گفت: البته همچنان شاهد اتفاقات خوبی همچون سامانه شاد و 7 بودیم که باعث شد در این مقطع تاریخی بتوانیم از روند آموزشی کشور حمایت کنیم. آموزش حضوری امکان پذیر نبود اما فضای مجازی باید با محتوای مناسب و درست ارائه شود و این سامانه «رویدادها» گام خوبی در این راستا است و ما در کمیسیون آموزش مجلس هر کاری که بتوانیم انجام خواهیم داد تا به این امر دست یابد.

در پایان این مراسم از اولین سامانه کامل آموزش هنر رسانه ای رویاد رونمایی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید