چرا بعد از کاشت مو باید موهای خود را تقویت کنیم؟

ساعت: 19:07
تاریخ انتشار: 1300/09/16
کد خبر: 1790401

مطالعات نشان می دهد که برخی از موهای برخی از قسمت های سر در برابر ریزش مو مقاوم هستند. به عنوان مثال، موهای پشت و شقیقه ها کمتر می ریزند. فرضیه ریزش مو در کاشت مو مورد آزمایش قرار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اگر اخیراً یا اخیراً پیوند مو انجام داده اید، ممکن است بخواهید موهای خود را تقویت کنید. کاشت مو در واقع تنها درمان قطعی ریزش مو و طاسی است. دلیل اصلی کاشت مو بسیار ساده است.

پزشکان تحقیقاتی روی مدل های طاس انجام داده اند و به این نتیجه رسیده اند که برخی از موها به دلایل مختلف می ریزند، اما تحقیقات نشان می دهد که برخی از موها در برخی از قسمت های سر در برابر ریزش مو مقاوم هستند. به عنوان مثال، موهای پشت و شقیقه ها کمتر می ریزند. فرضیه ریزش مو در کاشت مو مورد آزمایش قرار گرفته است.

البته ممکن است با روند پیری کمی افزایش پیدا کنند، اما احتمالا هرگز کچل نخواهند شد. با این حال، قسمت‌های مختلف سر ممکن است مستعد ریزش مو باشد و قسمت‌های جدید سر احتمالاً به مرور زمان طاس می‌شوند. بنابراین هدف از کاشت مو به حداقل رساندن ریزش مو در نواحی کاشته شده و کمک به فولیکول ها برای ساخت موهای بهتر است. همچنین کاشت مو احتمال ریزش مو در نواحی دیگر سر را کاهش می دهد.

راه های تقویت مو بعد از کاشت

ریزش مو ممکن است پس از کاشت مو در ناحیه گیرنده یا بانک مو رخ دهد. این در مردان جوان بیشتر دیده می شود. اگر فردی زیر سی سال سن دارد و قصد کاشت مو را دارد بهتر است پس از مشورت با پزشک دو هفته قبل از کاشت مو از فیناستراید استفاده کند. اگر بالای 35 سال سن دارید، خطر ریزش مو کمتر است، زیرا در سن 35 سالگی معمولا روند ریزش مو کوچکتر و موها پایدارتر می شوند.

نکته مهم در اینجا این است که ریزش مو بعد از کاشت مو در مردان جوانی که از ریزش موی ژنتیکی رنج می برند و فیناستراید مصرف نمی کنند می تواند باعث طاسی دائمی شود. یعنی موهایی که پس از کاشت مو می ریزند دوباره رشد نمی کنند و برای جایگزینی باید دوباره کاشته شوند. این نوع ریزش مو معمولاً در شش ماه اول پس از جراحی رخ می دهد.

ریزش مو در ناحیه گیرنده معمولاً در زنان دائمی نیست و ریزش مو چهار تا شش ماه پس از کاشت مو دوباره رشد می کند. ریزش مو می تواند در ناحیه مو نیز اتفاق بیفتد که عمدتاً به دلیل سفت شدن زخم ناشی از برداشتن نوار است و این در روش FUT و این بیشتر است. کاشت موی ترکیبی قابل مشاهده است.

ریزش مو معمولاً ده روز پس از جراحی در بانک یا ناحیه اهداکننده شروع می شود و حدود شش هفته بعد به پایان می رسد. ریزش مو در ناحیه مو اغلب موقتی است و در عرض چهار تا هشت ماه دوباره شاهد رشد مو خواهیم بود.

فیناستراید

یکی از بهترین درمان ها برای ریزش مو فیناستراید است که تاثیر سریعی دارد. طبق تحقیقات، فیناستراید می تواند ریزش مو را در عرض دو تا پنج سال متوقف یا کاهش دهد. جالب است بدانید نیمی از کسانی که در سال اول و حدود ۶۶ درصد در سال دوم از این دارو استفاده می کنند، شاهد افزایش تراکم قابل مشاهده مو هستند.

همچنین کسانی که قبل از کاشت مو فیناستراید مصرف می کنند باید در حین و بعد از کاشت مو به استفاده از آن ادامه دهند. مردانی که به دلیل کوچک سازی ژنتیکی در ناحیه گیرنده دچار ریزش مو می شوند، می توانند برای کاهش این مشکل از فیناستراید استفاده کنند.

به خاطر داشته باشید که فیناستراید فقط در کاهش پیشرفت طاسی با الگوی مردانه یا ریزش موی ژنتیکی در مردان موثر است. کاهش عملکرد جنسی از عوارض این دارو است که در 2 درصد از مصرف کنندگان مشاهده می شود.

کاشت مو SUT

ماینوکسیدیل

اگر از ماینوکسیدیل استفاده می کنید، مصرف آن را قبل از کاشت مو قطع کنید. بعد از کاشت مو و بهبود کامل زخم ها و از بین رفتن قرمزی پوست می توانید مجددا از ماینوکسیدیل استفاده کنید. در این مرحله بهتر است از فوم ماینوکسیدیل استفاده شود، زیرا مایع ماینوکسیدیل حاوی پروپیلن گلیکول است که باعث التهاب و تحریک پوست می شود.

ماینوکسیدیل جریان خون را در فولیکول های پوست سر بهبود می بخشد. بهتر است مردان از ماینوکسیدیل 5 درصد و زنان از ماینوکسیدیل 2 درصد استفاده کنند. اگر خانم ها از دوزهای بالای این دارو استفاده کنند، باعث ایجاد موهای زائد صورت می شود.

حدود 30 درصد از افرادی که از ماینوکسیدیل استفاده می کنند، در سال اول افزایش تراکم و ضخامت مو را تجربه می کنند. بدون عارضه جانبی به جز التهاب خفیف پوست.

مزوتراپی

فیناستراید و ماینوکسیدیل درمان های استاندارد ریزش مو هستند. اما متاسفانه 60 تا 70 درصد مردم پاسخ می دهند. برخی از افراد به این داروها حساسیت دارند و عوارض جانبی نیز دارند. برای این دسته از افراد می توانیم به مزوتراپی برویم که یکی از بهترین راه های تقویت مو بعد از کاشت است. این روش چهار ماه پس از کاشت قابل استفاده است.

در این روش با استفاده از روش های مختلف مانند مزوگان، محلول مخصوصی به لایه میانی پوست تزریق می شود. در واقع حاوی داروها، مواد مغذی، ویتامین ها و محرک های رشد است. به طور کلی محلول مزوتراپی حاوی بیوتین، ویتامین های B و ویتامین A، روی، سلنیوم و داروهای غذایی مانند سیلیکون است. تمام موارد فوق برای تقویت مو موثر است.

دوباره کاشت مو

اگر بعد از کاشت مو احساس کردید که هنوز به ضخامت و تراکم مطلوب نرسیده اید، می توانید کاشت موی ترمیمی را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که بین جلسات کاشت مو باید حدود یک سال فاصله باشد تا ابتدا نتیجه نهایی کاشت موی اولیه را ببینید و سپس مجدداً برای کاشت مو تصمیم بگیرید. افرادی که دارای طاسی شدید یا موهای بسیار نازک هستند ممکن است به بیش از یک جلسه نیاز داشته باشند. البته با کمک برخی روش های کاشت مو می توانند در یک جلسه به تراکم دلخواه برسند.

کاشت مو به روش SUPER FUE

دستگاه لیزر درمانی سطح پایین (LLLT)

در اروپا و ایالات متحده، استفاده از نور لیزر کم توان برای تقویت فولیکول های مو بسیار رایج است. به همین دلیل است که بسیاری از افراد پس از کاشت از این روش برای تقویت موهای خود استفاده می کنند. اگرچه اثر لیزرهای کم توان برای جلوگیری از ریزش مو توسط FDA تایید شده است، اما هیچ مدرک علمی برای کاشت مو پس از کاشت مو وجود ندارد.

در این روش از دیودهای ساطع کننده نور برای تحریک فولیکول های مو استفاده می شود. و اجازه می دهد نور مستقیماً به پوست سر برسد. این دستگاه قابلیت شانه زدن موها را دارد و باعث رشد سالم مو می شود. استفاده از این روش ایمن بوده و مطابق با استانداردهای اروپایی و آمریکایی است. این روش بدون درد و عوارض جانبی است.

دیدگاهتان را بنویسید