چرا خانواده آرمان عبدالعلی پس از قصاص این گونه رفتار می کنند؟ / چند نفر در آرمند و غزاله نقش خانواده را بازی کردند؟

چرا خانواده آرمان عبدالعلی پس از قصاص این گونه رفتار می کنند؟  / چند نفر در آرمند و غزاله نقش خانواده را بازی کردند؟

روز جدید : حضور 24 ساعته خانواده آرمند در فضای مجازی حاشیه ها و واکنش های بسیاری را برانگیخته و برخی نیز گوشه ای از حضور آنها را گرفته اند.

تحرکات خانوادگی آرمان عبدالعلی پس از قصاص

جنجالی ترین تصمیم دادگاه در سال های اخیر در مورد هازارد 3 اجرا شد و آرماند 25 ساله مورد عفو خانواده دختر مورد علاقه اش قرار نگرفت. در آن زمان دوگانگی در فضای مجازی و جامعه ایجاد شد که عده ای موافق اجرای حکم بودند و عده ای دیگر خواستار توقف اجرای حکم آرمند بودند. هر روز یک مهمانی خارج از تاریخ به نفع نظر آنها در فضای مجازی جو ایجاد می کردند و با این فضا نظر خودشان را تحمیل می کردند.

حالا 18 روز از اجرای حکم قصاص می گذرد اما خانواده اش هر روز در فضای مجازی کولاک راه می اندازند و سعی می کنند از بار او و خودش بکاهند. پدر آرمند در پخش زنده در صفحه اینستاگرام برادر آرمند خانواده مقتول و غزاله را مقصر این حادثه دانست و حتی مدعی شد اگر غزاله به خانه آنها نمی رفت این فاجعه رخ نمی داد. این سایت با نام آرتیم برادر آرمان فعال شد و به سرعت به 21000 فالوور رسید اما با زندگی جنجالی فالوورهایش دیگر رشد نمی کند و ثابت می ماند.

، اظهارات پدر آرمان با واکنش کاربران فضای مجازی مواجه شد و بسیاری واکنش تندی نشان دادند و برخی که تا دیروز مخالف اجرای حکم قصاص بودند از تصمیم خود در این پرونده منصرف شدند و گفتند که اشتباه کرده اند زیرا پدر و مادر آرمان طلبکار مردم و فضای مجازی هستند. .

برخی از کاربران حتی پا را فراتر گذاشته اند و می گویند که والدین آرمند مقصر هستند و اگر صادقانه با مردم و خانواده مقتول صحبت نکرده باشند، ممکن است فرزندشان قبلا بخشیده شده باشد و در تربیت فرزندشان کوتاهی کرده باشند. این در حالی است که خانواده غزاله پس از اعدام تصمیم گرفته اند سکوت کنند و دیگر در رسانه ها و فضای مجازی ظاهر نشوند.

واکنش های زنده و حتی تبریک روز دانش آموز پدر آرمند باعث شد خانواده او از چند روز گذشته دست از کار در فضای مجازی بردارند.

چرا خانواده آرمند اینطور رفتار می کنند؟

حسن مرادیان، روانشناس در گفت و گو با جامعه 24 چرا خانواده آرمند این گونه رفتار می کنند، گفت: چنین خانواده هایی تا آخرین لحظه تمام تلاش خود را برای نجات فرزندان خود انجام می دهند. پدر و مادر آرماند هم همینطور است که قبل از اجرای حکم هر کاری (درست یا نادرست) برای نجات فرزندانشان انجام دادند. خانواده برای اینکه از فرزندشان انتقام نگیرند هر طنابی را گرفتند که رفتاری عادی و منطقی است.

وی افزود: در ابتدا و 48 ساعت ابتدایی اجرای حکم خانواده تحت فشار روحی و روانی قرار گرفتند و همین امر باعث شد رفتارهای پرخاشگرانه و حتی خارج از چارچوب داشته باشند. اگر به فیلم ها و حرفه های روز خاکسپاری نگاه کنیم، می بینیم که نوعی واکنش تهاجمی وجود دارد که در روزهای بعد جای خود را به رفتار ستودنی کودک داد.

مرادیان معتقد است پدر و مادر آرمند برای اینکه تصویر خوبی از فرزندشان بسازند و بگویند تصادفی بوده وارد فضای مجازی شده اند اما هیچ اطلاعی از این فضا و نوع واکنش کاربران ندارند و به همین دلیل به این شکل حمله کردند.

این روانشناس با تاکید بر اینکه بهتر است خانواده آرمند خیلی زود وارد فضای مجازی نمی شد، خاطرنشان کرد: گاهی اوقات رفتار بد می تواند نتیجه عکس داشته باشد که در مورد آرمند شاهد آن هستیم. پدر آرمند برای اطمینان خاطر خود و پسرش و همسرش از گرمای آرمند حرف هایی زده که از نظر روانی و جامعه شناختی اصلا درست نیست.

وی با انتقاد از پدر آرمند به خاطر صحبت های روزهای قبلش در لایو اینستاگرام گفت: باید منتظر تکرار این رفتارها از سوی خانواده آرمند باشیم چرا که خانواده علاوه بر اینکه می خواهند به آرامش برسند، می خواهند تصویر مثبتی از خود به جای بگذارند. از آرمند گفت: البته بهتر است او مدتی از رسانه ها و فضای مجازی دور بماند، زیرا موضوع پرونده آرمند فراموش شده است و مردم تا چند ماه دیگر یادشان نمی آید که چه بر سر آرمان و پرونده اش آمده است. به پاسدار در فضای مجازی هر چقدر پدرش تلاش کند با واکنش منفی روبرو می شود.

مرادیان با تمجید از رفتار خانواده غزاله گفت: خانواده غزاله بلافاصله پس از اجرای حکم از فضای مجازی و رسانه ها دوری کردند و همین مشکل مانع از تعرض آنها شد. سکوت بعد از هر جنایت می تواند منجر به فراموشی سریعتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید