چرا رئیس و دبیرکل فدراسیون برای یک بازی تدارکاتی باید به کانادا می رفتند؟


ساعت: 12:39
تاریخ انتشار: 1401/03/06
کد خبر: 1841856

مسئول امور حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: بعد از اینکه قرارداد بازی با کانادا را به من نشان دادند، آن را به من نشان دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صفیولا فغانپور، مسئول امور حقوقی فدراسیون فوتبال درباره شرایط دریافت غرامت از کانادا پس از لغو بازی با تیم ملی این کشور گفت: دوستان ما در مصاحبه های مختلف گفتند که اگر به کانادا نرویم، باید غرامت را دریافت کنیم. باید پول بدی طبیعتا الان که فدراسیون کانادا بازی رو کنسل کرده باید جبران کنه.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بند در قرارداد یا مبلغی برای پرداخت وجود دارد، پاسخ داد: خسارتی در قرارداد وارد شده اما مبلغی قابل مشاهده نیست. کانادا مجبور شد برای این بازی 400000 دلار به ما بپردازد و حداقل آن این است که همان مبلغ را به عنوان غرامت به ما بپردازد. شاید با هزینه سفر این مبلغ به 600 هزار دلار برسد.

رئیس امور حقوقی فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا با توجه به ادعای کانادایی ها مبنی بر لغو بازی به دلیل امتناع بازیکنان کانادا از بازی نکردن با ایران، ارزش دریافت این مبلغ را دارد یا خیر، توضیح داد: ارزشش را ندارد اما ارزشش را دارد. یک قرارداد است ما معمولاً برای همه بازی های مقدماتی هزینه می کردیم، اما آنها حداقل مبلغ را برای بازی با کانادا تعیین می کردند.

فغانپور با بیان اینکه در زمان عقد قرارداد قرار نبود این مسابقه لغو شود و برای لغو بازی باید سخت ترین بندهایی را در نظر می گرفتیم و اکنون این اظهارات طرف مقابل توهین بزرگی به فوتبال و مردم ماست، تصریح کرد: من این را بپذیرید، اما در پاسخ به برخی ادعاها باید بگویم که تا زمانی که موضوع به واحد حقوقی فدراسیون ارجاع نشود، قابل بحث نیست. من به عنوان رئیس امور حقوقی فدراسیون تا زمانی که موضوع به من ارجاع نشود نمی توانم وارد عمل شوم. من باید در مورد این بحث در مورد مسابقه با کانادا به همان اندازه که در مورد من اعمال می شود نظر بدهم. اگر رئیس و دبیرکل فدراسیون موضوع را به من ارجاع ندهند نمی توانم خودسرانه وارد بحث شوم.

وی افزود: اگر بگویم با قرارداد آشنا نیستم و با من مشورت نکرده ام در اختیار رئیس فدراسیون است که موضوع را با من در میان بگذارد. دوستان قرارداد بازی را با کانادا امضا کردند و به من توصیه کردند و نظرشان را جویا شدند. نامه ای به رئیس و دبیرکل فدراسیون نوشتم و جلسات متعددی برگزار کردم. گفتم می خواهم کمکت کنم جلوی قاضی بایستی. اگه با من مشورت کنی مشکلت حل میشه به آنها گفتم به خاطر شغل و حقوقم به فدراسیون نیامده ام. من فقط برای کمک به فوتبال آمده ام. شما باید از من کمک بگیرید و از مشاوره من استفاده کنید.

مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال که با برنامه ورزشگاه صحبت می کرد، گفت: بعد از اینکه در بخش بازاریابی با کانادا قرارداد بستیم، آقایان آن را به من نشان دادند تا نظر قانونی بدهم و به من گفتند که به موضوع مادی قرارداد رسیدگی نکن. . من سر کار هستم و ادعا می کنم از موضوع حقوقی اطلاع دارم. من به روسای سابق فدراسیون ها و کارمندان فعلی نامه نوشتم که از من کمک بخواهید، اما هرگز از کارمند قانونی استفاده نخواهید کرد.

فغانپور در پاسخ به این سوال که آیا اکنون می توان این توافقنامه را منتشر کرد، گفت: اختلافی وجود ندارد. حالا من تعجب می کنم که چرا رئیس و دبیرکل فدراسیون باید برای یک مسابقه تدارکاتی به کانادا می رفت؟ چرا الان در ترکیه هستند؟ الان فدراسیون فوتبال را چه کسی اداره می کند؟

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید