چرا زاهدان حتی از آسفالت مناسب در شهر محروم است؟


ساعت: 11:57
تاریخ انتشار: 14/05/01
کد خبر: 1841671

زمانی که وضعیت نامناسب آسفالت باعث شد مردم;

زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از آسفالت کافی در خیابان ها محروم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ؛ آسفالت سال هاست که با سوراخ هایی عمیق مانند زخمی کهنه بر پیکر کلانشهر زاهدان جلوه گر شده و به نظر می رسد شهرت بزرگ ترین استان شهری کشور. خدمات به زودی انجام نخواهد شد.

چاله های عمیق در خیابان ها و کوچه های زاهدان به یکی از جدی ترین دغدغه های رانندگان و شهروندان تبدیل شده است.

ماجرای غم انگیز خیابان های زاهدان به همین جا ختم نمی شود. نخ های گسترده شرکت های خدماتی، لکه گیری غیراصولی باعث آسیب رساندن به خودروهای عمومی و شخصی و تحمیل هزینه های گزاف به دولت و شهروندان شد.

این روزها اگر هر روز پای درد رانندگان تاکسی و خودروهای شخصی که در خیابان های زاهدان تردد می کنند بنشینید، گلایه های آنها را از بی کیفیتی آسفالت شهر خواهید شنید.

600 هزار متر مربع از جاده های غربی نیاز به آسفالت دارد

عباس یعقوبی نیا معاون عمرانی و زیربنایی شهرداری زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: یکی از مشکلات و معضلات شهر زاهدان آسفالت خیابان هاست که ریشه اصلی آن کیفیت و زیرسازی آن است.

وی افزود: سال گذشته 330 هزار متر مربع آسفالت و 16 هزار و 500 متر مربع چمن زنی و امسال 42 هزار و 500 متر مربع آسفالت و 2 هزار و 300 متر مربع چمن زنی انجام شد.

وی ادامه داد: حداقل 600 هزار متر مربع از معابر نیاز به آسفالت و حدود 40 هزار متر مربع نیاز به رنگ آمیزی دارد.

معاون عمرانی شهردار در خصوص کیفیت و استاندارد بودن آسفالت درون شهری گفت: با توجه به شرایط هواشناسی زاهدان گاهی ترک هایی در آسفالت استاندارد مشاهده می شود که به صورت متفاوت و با توجه به نوع کار چروک می شود.

وی گفت: تمامی آزمایشات بر اساس نشریه 101 سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام می شود و به طور کلی نوع مصالح سنگی، نوع قیر و مقاومت مخلوط های آسفالتی در برابر آب و همچنین آزمایش های قبل، حین و تست پس از اجرا نیز بخشی از کارهای آزمایشگاهی انجام شده در شهرداری زاهدان است.

جگوبی نیا با بیان اینکه شهرداری زاهدان دارای دو کارخانه آسفالت قدیم و جدید است، اذعان داشت: وقتی یک ماشین قدیمی و فرسوده فرسوده شود قطعا کیفیت کار کاهش می یابد. ما هم موفق بوده ایم و هدفمان بالا بردن کیفیت است.

وی افزود: در حوزه ساخت و ساز در شهرداری زاهدان همه نیروها در زمینه مسائل عمرانی آموزش دیده و در صورت نیاز هر ساله در دوره های آموزشی مختلف شرکت می کنند.

معاون عمرانی شهردار در خصوص رنگ آمیزی معابر این شهر گفت: تجهیزات اجرایی مناطق در حال افزایش است و باید از ابزار و ماشین آلات مناسب استفاده کرد تا با تلاش بیشتر شاهد وصله آسفالت با کیفیت بهتری باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید