چرا کرونا برای مردان کشنده تر است؟

چرا کرونا برای مردان کشنده تر است؟

روز جدید محققان در مطالعات خود دریافته‌اند که میزان استروژن در بدن در مبارزه با ویروس کرونا مهم است، به همین دلیل است که زنان در مبارزه با عفونت‌ها نسبت به مردان موفق‌تر هستند.

یک مطالعه در سال 2020 نشان داد که مرگ و میر کووید 19 در 38 کشور به طور متوسط ​​1.7 برابر بیشتر از زنان است. تحقیقات اخیر محققان هاروارد نشان می دهد که اگرچه مردان 49 درصد از بیماری های عروق کرونر قلب در ایالات متحده را تشکیل می دهند، اما 55 درصد از مرگ و میر ناشی از کووید 19 بین آوریل 2020 تا مه 2021 به آنها اختصاص دارد.

Anubisi می نویسد، یک مطالعه اخیر بیشتر از نظریه اصلی این تفاوت حمایت می کند. استروژن می تواند در برابر بیماری شدید عروق کرونر محافظت کند.

در مطالعه‌ای که در مجله Family Practice در بریتانیا منتشر شد، محققان زنان بریتانیایی را که تحت درمان جایگزینی هورمون قرار گرفتند، با زنانی که در عرض 6 ماه مبتلا به کووید 19 تشخیص داده نشد، مقایسه کردند. نتایج نشان می دهد که گروه اول 78 درصد کمتر از گروه دوم جان خود را از دست دادند.

در مجموع، این مطالعه شامل بیش از 5400 زن بود که اکثر آنها به طور متوسط ​​59 سال سن داشتند. محققان شرایط اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی موجود را بررسی می کنند.

آنیتا راج، استاد بیماری‌های عفونی و بهداشت عمومی جهانی در دانشگاه کالیفرنیا، می‌گوید: «این به شواهدی اضافه می‌کند که به‌ویژه در ابتدای همه‌گیری، ما شاهد نتایج بالینی متفاوتی در زنان نسبت به مردان بودیم».

فرضیه های مختلفی برای توضیح تفاوت مرگ و میر عروق کرونر بین مردان و زنان در دو سال گذشته مطرح شده است. در یک مطالعه در هاروارد، محققان پیشنهاد کردند که انواع مشاغل زنان و تمایلات رفتاری آنها ممکن است بر نتایج کووید تأثیر بگذارد.

اما کارشناسان می گویند منطقی است که استروژن نقش محافظتی در برابر کروناویروس ایفا کند، زیرا شناخته شده است که از طریق تولید آنتی بادی ها پاسخ ایمنی را تحریک می کند. در عین حال، سطوح بالاتر استروژن می تواند از واکنش بیش از حد سیستم ایمنی به یک عفونت ویروسی که می تواند منجر به التهاب تهدید کننده زندگی شود، جلوگیری کند.

کریستوفر ویلکاکس، یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: «ما در زنان دریافتیم که پاسخ سریع‌تر و بالاتری به آنتی‌بادی‌های عفونت کووید 19 داشتند، که احتمالاً به این معنی است که می‌توانند عفونت را سریع‌تر از مردان پاک کنند».

مطالعه جدید همچنین مطابق با مطالعه سال 2020 است که نشان می دهد درمان جایگزینی هورمونی خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را در زنان بالای 50 سال به نصف کاهش می دهد.

محققان همچنین هشدار داده اند که درمان جایگزینی هورمون خطرات خود را دارد، زیرا استفاده طولانی مدت ممکن است خطر سکته مغزی، لخته شدن خون یا حمله قلبی را افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید