چرا کسی معترضان را به گفتگو دعوت نمی کند؟ ممکن است وقت نداشته باشیم

چرا کسی معترضان را به گفتگو دعوت نمی کند؟  ممکن است وقت نداشته باشیم

روز جدید یک فعال سیاسی خواسته اصلی مردم را ایجاد شرایط زندگی مطابق با استانداردهای جهانی مطرح کرد و در عین حال تاکید کرد که با وجود همه انتقاداتی که دارند، مردم نمی خواهند یک بیگانه به قدرت برگردد. نماینده تایباد همچنین گفت: چه تضمینی برای مردم وجود دارد که در صورت مطرح شدن انتقاد یا صحبت، دچار مشکل نشوند؟ مهم نیست که چقدر آزادی بیان را اعطا می کنید، آزادی بیان باید تضمین شود. اینها آسیب هایی است که ما در کشور خود داریم و قابل کتمان نیست. اگر پنهان شود، کمکی به نظام نمی‌کند، فقط درد و رنج مردم را بیشتر می‌کند و فقط سطح آسیب‌های نظام را می‌پوشاند و روزی آن آسیب زمانی خود را نشان می‌دهد که دیگر توانایی درمان و درمان را نداریم. تصحیحش کن.

اشرف بروجردی در گفت وگو با ایسنا، درباره تصمیم برای پایان دادن به اعتراضات و ناآرامی ها در کشور، اظهار کرد: مردم زمانی دست به اعتراض می زنند که احساس می کنند حرف هایشان نادیده گرفته می شود و به خواسته هایشان پاسخ داده نمی شود. بحث حجاب به نمادی از تمرکز اعتراضات تبدیل شده است، اما این اعتراضات ریشه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دارد. برای توقف اعتراضات، مردم باید احساس کنند که تغییراتی در حال انجام است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و اشتیاق مردم برای حل این مشکلات افزود: مردم احساس نمی کنند مسئولان برای حل این مشکلات قدمی برداشته اند. به همین دلیل اعتراض می کنند. از طرفی مردم احساس می کردند کم کم نقششان کم می شود و نادیده گرفته می شوند اما چیزی نگفتند و در مقابل نادیده گرفته شدن سکوت کردند. از سوی دیگر، مردم منتظر بودند تا مسائل تصویب برجام کاهش یابد. آنها از ابتدا منتظر بودند تا کسانی که با این موضوع مخالف بودند، حالا که در راس امور هستند، موضوع را به سرانجام برسانند، اما این موضوع حل نشده است و مردم از این که تغییری در آن صورت نگرفته، خسته شده اند. زندگی و معیشت آنها

این فعال سیاسی ادامه داد: راه حل پایان دادن به این اعتراضات، گفت و گو با معترضان است، اما تاکنون با وجود اینکه برخی مسئولان بر ضرورت گفت و گو اشاره کرده اند، گفت و گوی مناسبی شکل نگرفته است. راه حل دیگر برای پایان دادن به اعتراضات، ایجاد تغییرات در ادارات برای پاسخگویی به مطالبات مردم است، اما من فکر می کنم که تا کنون حاکمان تنها حرف های خود را با پس زمینه اعتراضات تکرار می کنند.

بروجردی تاکید کرد: خواسته اصلی مردم این است که بتوانند بر اساس استانداردهای روز دنیا زندگی کنند. کشور ما چه چیزی کمتر از سایر کشورها دارد؟ مردم می گویند چرا از این امکانات برای مردم استفاده نمی شود؟ همچنین باید توجه داشت که با وجود همه انتقادها، مردم نمی خواهند یک خارجی یا افرادی که در گذشته به آنها آسیب رسانده اند به قدرت برگردند.

برخی فقط وقوع یک نقص سیستم را پوشش می دهند

یک روز ممکن است نتوانیم جراحات را درمان و اصلاح کنیم

جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده باخرز، تایباد و تربت جام نیز در گفت و گو با ایلنا در پاسخ به این سوال که با توجه به اطلاعیه دو نهاد امنیتی درباره خبرنگاران بازداشت شده، چه تحقیقاتی از سوی امنیت ملی انجام شده است. کمیسیون در این باره گفت: تحلیل سازمان های اطلاعاتی و امنیتی همانطور که مستند به اسناد است، تحلیل تفصیلی است. ما هنوز آن مستندات را ندیده‌ایم و گزارش تحلیلگر را شنیده‌ایم، اما مستندات واقعی را ندیده‌ایم. به نظر من دستگاه های امنیتی در طول این سال ها نشان داده اند که دستگاه دقیقی هستند و بی دلیل به سراغ کسی نرفته اند، ای کاش در بیانیه دو نهاد امنیتی نامی از کسی برده نمی شد.

وی افزود: اگر دستگیری صورت گرفت و اعتراض داشتیم، پس از رسیدگی متوجه شدیم که مستندات آنها برای توجیه این اقدامات کافی است. تا قبل از محاکمه و تحقیقات توسط مراجع ذیصلاح قضایی رعایت شود. اما اینکه چقدر صحت دارد باید بررسی شود. ما تا امروز جلسه ای در KNSB در مورد وضعیت خبرنگاران نداشته ایم. ما از زمان انتشار اطلاعیه تاکنون با وزارت اطلاعات جلسه ای نداشته ایم و قطعا می توانیم مستندات آن جلسه را مشاهده کنیم.

تضییع حقوق متهم به نفع کشور نیست

رحیمی جهان آبادی در پاسخ به این سوال که به برخی از متهمان اعتراضات اخیر اجازه ورود وکیل داده نشد و به نظر می رسد در برخی موارد حتی وثیقه مقرر نیز پذیرفته نشده است، دلیل این اقدامات را در چه می دانید؟ در جرایم امنیتی، برای متهمان، وکیل می گیرند و ما آن را در قوانین کشور داریم. زمانی که این موضوع در کمیته قضایی تنظیم می شد، ما خیلی اعتراض کردیم که فضایی باز شود و وکلای عادی حضور پیدا کنند و از متهم دفاع کنند. اما بحث دوستان این بود که اگر بحث امنیت بود و اگر به وکیل غیرقابل اعتمادی دسترسی داشتیم می توانست از همین اطلاعات علیه نظام و مردم استفاده کند و به امنیت کشور آسیب برساند.

وی افزود: اما متهم دارای شرایط قانونی از جمله دسترسی آزاد به وکیل در صورت نیاز به دفاع از خود، خانواده وی از دستگیری مطلع می شوند و می توانند با متهم ارتباط برقرار کنند. اینها مواردی است که باید رعایت شود و تضییع حقوق متهم به نفع کشور نیست. هر فردی که امروز در موقعیتی خارج از زندان است باید فکر کند که ممکن است روزی به عنوان مظنون دستگیر شود.

وکلا و خانواده های زندانیان باید از مدارک مقامات دادگاه و مقامات امنیتی به روز شوند

رحیمی جهان آبادی تصریح کرد: اگر من یا شما به عنوان مظنون در پرونده های امنیتی یا موارد دیگر دستگیر شویم، چه حق و توقعی داریم؟ همین امر را باید در انسان رعایت کرد. چون وقتی اجازه دسترسی به وکیل یا ملاقات با خانواده را نمی دهید، گاهی می بینید که خبر به درستی ارائه نمی شود. یعنی شخص دستگیر شده، با خانواده اش ملاقات کرده و بعد منتشر می شود، اما وقتی یک هفته از او خبری نیست، اگر با خانواده یا حتی با وکیلش صحبت نکند، حتی اگر درست باشد. بازداشت، هیچ یک از شما بهانه های خود را نمی پذیرد. در نهایت باعث تخریب توسط دشمن و رسانه های متخاصم می شود.

و افزود: البته تا جایی که من می دانم اینطور نیست. چند نفر در حوزه انتخابیه من دستگیر شدند. بازداشتگاه دلایل و مدارک خود را به من گفت و در نهایت با پیغامی که دریافت کردم و به نهادهای امنیتی مراجعه کردم، توانستند با خانواده خود ملاقات کنند و دو زندانی از جمله یک دختر آزاد شدند و پرونده پسر آزاد شدند. به نظر من بهتر است در همان ابتدا وکیل و خانواده مطلع شوند، مدارک و مستندات مقامات دادگاه و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی را ببینند که این امر در نهایت به نفع امنیت، قوه قضائیه و کل است. کشور.

داستان گفت و گوی ملی مثل کسی است که گفته باشد 50 درصد پرونده ازدواجش حل شده است

رحیمی جهان آبادی در پاسخ به این سوال که گفته شده راه حل مشکلات کشور گفتگوی ملی است که چه سازوکارها و اقداماتی برای این مسیر لازم است، گفت: باید بستر گفت وگو فراهم شود. مثلاً یک نفر می خواست ازدواج کند، گفتند 50 درصد قضیه حل می شود، گفتند چطور؟ گفت ما حاضریم با هم ازدواج کنیم و بقیه اش این است که یکی پیدا کنیم برای ازدواج. حالا در مورد مکالمه هم همینطور است. شما باید کسی را پیدا کنید که با مردم صحبت کند. مهم این است که گفتگو از طرف چه کسی انجام می شود.

چه تضمینی وجود دارد که مردم پس از انتقادات خود دچار مشکل نشوند؟

و افزود: چه تضمینی برای مردم وجود دارد که در صورت انتقاد یا صحبت، دچار مشکل نشوند؟ مهم نیست که چقدر آزادی بیان را اعطا می کنید، آزادی بیان باید تضمین شود. اینها آسیب هایی است که ما در کشور خود داریم و قابل کتمان نیست. اگر پنهان شود، کمکی به نظام نمی‌کند، فقط درد و رنج مردم را بیشتر می‌کند و فقط سطح آسیب‌های نظام را می‌پوشاند و روزی آن آسیب زمانی خود را نشان می‌دهد که دیگر توانایی درمان و درمان را نداریم. تصحیحش کن.

کمک به سیستم به معنای بیان آسیب ها و تطبیق با خواسته های مردم است

نماینده مردم تایباد در مجلس گفت: کمک به نظام به معنای بیان آسیب ها و اجازه دادن به مردم برای بیان دیدگاه ها و اصلاح برای پاسخگویی به مطالبات مردم است. اصلاحات تنها راه تثبیت نظام سیاسی است. دلیل ثبات بسیاری از نظام‌هایی که سابقه 300 یا 400 ساله در دموکراسی‌ها دارند این است که دائماً مطابق خواسته‌های مردم هستند. اگر نظامی باشی، هر چقدر هم که قدرتمند و باکیفیت باشی، اما خودت را با خواسته های مردم تطبیق ندهی و اصلاحات نکنی، زیان خواهی دید.

واتس اپ و اینستاگرام برای برخی از افراد مانند اساتید دانشگاه، دانشجویان، روزنامه نگاران، محققان و افراد تجاری باز خواهد بود.

رحیمی جهان آبادی در پاسخ به این سوال که آیا جلسه ای در کمیسیون امنیت ملی در خصوص فیلتر شدن واتس اپ و اینستاگرام تشکیل شده است، گفت: گزارشی به کمیسیون امنیت ارسال شده که وضعیت افرادی که از اپلیکیشن های داخلی استفاده می کنند را تشریح می کند. اقدامات انجام شده برای تقویت این زیرساخت و تصمیماتی که باید گرفته شود را شنیدیم. بررسی کردیم که چقدر از خسارت وارد شده به بنگاه ها در این مدت واقعی بوده و چقدر بزرگ نمایی شده است و برای جبران آن چه باید کرد، مطالبات مردم را نیز جویا شدیم.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا فیلترینگ واتس اپ و اینستاگرام حذف می شود، گفت: محدودیت هایی وجود دارد اما برای برخی افراد مانند اساتید دانشگاه، دانشجویان، خبرنگاران، پژوهشگران و اهالی بازرگانی باز است.

فیلتر کردن روش خوبی برای مقابله با فناوری نیست

ما تابع سیاست های کلان نظام هستیم

وی افزود: اما به نظر من فیلترینگ راه درستی برای مقابله با فناوری نیست و نمی توانیم از آن محافظت کنیم. ما باید کاری کنیم که خود مردم در استفاده از رسانه های جمعی حقوق و تکالیف خود را بدانند و به آنها احترام بگذارند. اینکه ما یک محیط فیلترینگ اجباری ایجاد کنیم هم به حقوق مردم و هم به امنیت کشور از طریق بدافزارها و فیلترشکن ها، ارتباطات تجاری، آموزشی و پژوهشی و ارتباطات عادی انسانی آسیب می رساند.

رحیمیجهان آبادی تاکید کرد: با فیلترینگ موافق نیستم اما مخالفم. اما ما تابع سیاست های کلان نظام هستیم و اگر تصمیم جمعی گرفته شود، هرچند نظر کارشناسی و مخالف خود را مطرح می کنیم، در نهایت با تصمیم جمعی موافق خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید