چهارمین نمایشگاه تخصصی رویدادهای کشاورزی در دهه فجر برگزار می شود

ساعت: 15:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۲
کد خبر: 1802514

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

عطاولا ابراهیمی گفت: چهارمین نمایشگاه تخصصی رویدادهای کشاورزی، دانشمندان و مبتکران ماشین آلات و ادوات کشاورزی، مواد اولیه، آبیاری و گلخانه های دام، طیور، آبزیان، دامپزشکی و صنایع تبدیلی همزمان با دهه رفاقت بین مصرف کنندگان برگزار می شود. و تولیدکنندگان: «بخش کشاورزی باشید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ عطاءاله ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: چهارمین نمایشگاه تخصصی رویدادهای کشاورزی بر اساس دانش و ماشین آلات و تجهیزات نوآور کشاورزی، طیور، آبزی پروری، دامپزشکی و صنایع تبدیلی برگزار می شود. همزمان با دهه فجر برگزار شد تا فرصتی برای ارتباط بین کشاورزان و مرغداران در بخش کشاورزی باشد.

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر فرصت خوبی برای کشاورزی در چهارمحال و بختیاری فراهم شده است، افزود: تا کنون نمایشگاه بی نظیر بوده و قرار است جشنواره پخت قارچ برگزار شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در دهه فجر امسال 37 پروژه با مجموع وام 199 میلیارد تنی سرمایه گذاری بخش خصوصی، تسهیلات معرفی شده در استان شامل 15 پروژه تعمیر و به بهره برداری می رسد. در حوزه آب و خاک هفت طرح در حوزه دامپروری، 15 طرح در حوزه تولید محصولات زراعی، سه طرح در حوزه سیستم های توسعه و بهره برداری و یک پروژه در حوزه صنعت کشاورزی وجود دارد.

ابراهیمی گفت: همچنین در دهه فجر امسال پروژه بزرگ گلخانه ای در حوزه گلخانه با وام ملی در زمینی به مساحت 5 هکتار به بهره برداری می رسد. این طرح گلخانه ای با وام 58 میلیارد تنی شامل 46 میلیارد تن تسهیلات دولتی و 125 میلیارد تن سهم تولیدکننده است که جهش خوبی را در حوزه گلخانه ای استان به دنبال دارد.

وی خاطرنشان کرد: 23 هکتار گلخانه دیگر نیز در دست ساخت است که ظرف یک تا 1.5 سال به بهره برداری می رسد و بالغ بر 28 هکتار نیز برای کشت تراکم پروانه بهره برداری صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: یک هزار و 149 خانوار از 37 طرح از دهه فجر و 71 روستا از این طرح ها بهره مند می شوند که 431 روستا به صورت مستقیم و مابقی غیرمستقیم هستند که بیشتر در شهرکرد است.طرح هانمیرزا و چیار. استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید