دومین نمایشگاه ایران ژئو همزمان با دهه مبارک فجر 1401/ رونمایی از محصولات شرکت های دانش بنیان برگزار می شود.


ساعت: 12:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۸
کد خبر: 1916680

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح از برگزاری دومین دوره نمایشگاه ژئو ایران از 9 تا 12 بهمن ماه سال جاری و همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دومین دوره نمایشگاه ایران ژئو از 9 تا 12 بهمن ماه سال جاری و همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود.

برگزاری اولین نمایشگاه ایران ژئو با استقبال بسیار فعالان این حوزه مواجه شد. به همین بهانه با سردار سرتیپ مجید فخری معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به گفت وگو پیرامون مزایا و معایب برگزاری دور اول این رویداد و جزئیات برگزاری دومین دوره نمایشگاه ژئو در ایران نشستیم. و رئیس شورای سیاسی در دومین نمایشگاه ژئو ایران.

امیر فخری رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح گفت: اولین نمایشگاه ایران ژئو با هدف گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های خصوصی، دانشگاه‌ها و متولیان و مؤسسات عملیاتی در مکانی مشخص به منظور اشتراک دستاوردها و ایجاد هم‌افزایی بین مهمترین آنها این بود که به فضل الهی این اهداف در اولین دوره این رویداد محقق شد.

وی افزود: سال گذشته با مشکل کرونا مواجه بودیم به همین دلیل بسیاری از دستگاه‌ها تمایل چندانی به حضور در این رویداد نداشتند. با این حال، تعداد شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان و همچنین حضور مسئولان در این رویداد، اولین دوره نمایشگاه ژئو ژئو اکسپوزیسیون ایران را به موفقیت چشمگیری رساند.

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح گفت: خوشبختانه استقبال از این رویداد بسیار بیشتر از حد انتظار بود. ما هر سال چنین نمایشگاه هایی را در فضای نمایشگاهی سازمان های جغرافیایی و نقشه کشی برگزار می کردیم، اما حداکثر بازدیدکنندگان از این رویدادها محدود به افراد سازمان ها و شرکت ها بود.

معاون وزیر دفاع با اشاره به استقبال از اولین نمایشگاه ایران ژئو گفت: طبق آماری که در سال گذشته دریافت کردیم، اولین نمایشگاه ایران ژئو حدود 5 هزار بازدیدکننده داشت. این آمار، آمار بسیار خوبی برای رشته ژئوماتیک کشور است. حضور و مشارکت مسئولان واحدهای عامل در این رویداد کمک کرد تا این نمایشگاه بستر بسیار مناسبی برای رشد رشته ژئوماتیک در کشور باشد.

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در بخشی دیگر از سخنان خود به تشریح جزییات دومین دوره برگزاری این رویداد پرداخت و گفت: این دوره از 9 تا 12 بهمن ماه سال جاری و همزمان با برگزاری این رویداد برگزار می شود. دهه مبارک فجر در این دوره هم نهادهای مسئول اطلاعات مکانی و هم کاربران، شرکت های خصوصی، دانشگاه ها، انجمن ها و… از این رویداد استقبال کردند. با توجه به رویداد موفق سال گذشته، مطمئنا شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان بیشتری خواهیم داشت.


وی ادامه داد: تجربه برگزاری اولین نمایشگاه ایران ژئو به ما کمک می کند تا در زمینه برگزاری نشست های تخصصی پربارتر باشیم. امیدواریم بتوانیم بخشی از این نمایشگاه را بین شرکت های خارجی توزیع کنیم. تلاش ما بر این است که نشست تخصصی روسای سازمان های مسئول تولید اطلاعات مکانی را به همراه دستگاه های بهره بردار و شرکت های خصوصی برای بیان چالش ها برگزار کنیم.

امیر فخری تاکید کرد: طی این رویداد تعدادی تفاهم نامه بین نهادها امضا خواهد شد. رونمایی از محصولات شرکت های دانش بنیان با سطح و عمق بومی سازی بالاتر نیز از برنامه های جانبی دومین نمایشگاه ایران ژئو اکسپو خواهد بود.

رئیس شورای سیاست گذاری دومین اکسپو ایران ژئو با بیان اینکه این رویداد ویترینی برای محصولات شرکت های دانش بنیان خواهد بود، خاطرنشان کرد: با توجه به شعار سال یکی از دیدگاه های اصلی ما در زمینه برگزاری این نمایشگاه حضور حداکثری شرکت های دانش بنیان در این رویداد است.

وی ادامه داد: دستگاه ها یا سازمان هایی که طی یک سال گذشته در حوزه ژئوماتیک کشور کار ویژه یا کارکرد خاصی داشته اند نیز می توانند در قالب برگزاری این رویداد دستاوردهای خود را ارائه دهند. لازم به ذکر است که محدودیت خاصی برای حضور شرکت ها در این نمایشگاه وجود ندارد، از سوی دیگر نوآوری و پیشرو بودن در صنعت اطلاعات مکانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

امیر فخری با اشاره به تاثیر برگزاری نمایشگاه ایران ژئو بر حوزه ژئوماتیک کشور اظهار داشت: قطعا برگزاری این نمایشگاه تاثیر بسزایی در این حوزه دارد که خوشبختانه شرکت های حاضر در اولین دوره این رویداد خوشحال شدند حضور در این نمایشگاه

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه نیازهای این حوزه احصا شد، ادامه داد: این نیازها به عنوان مشکلات با دستگاه در میان گذاشته شد. دانشگاه های شرکت کننده در این رویداد موضوعات جدیدی را مطرح کردند. به نظر من با مشکلاتی که در برگزاری اولین دوره این رویداد وجود داشت، این نشست فضای بسیار مناسبی را در اختیار سازندگان و فناوران ژئوماتیک کشور قرار داد.

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پاسخ به این سوال که برای کمک به مناطق فراموش شده و عقب افتاده در زنجیره فناوری ژئوماتیک چه اقداماتی باید انجام شود، گفت: نیازمند همکاری و تجمع بین نهادهای مسئول هستیم. تولید اطلاعات مکانی این نهادها باید در توسعه و مدیریت حوزه ژئوماتیک کشور ایفای نقش کنند و قوانین جدید و پروژه های بزرگ ملی را در برنامه های بودجه ای پیش بینی کنند.

وی در پایان تاکید کرد: اگر شاهد این باشیم بسیاری از شرکت های خصوصی بزرگ می توانند در حوزه کاری خود فعال باشند. با فعال شدن این مجموعه ها تعداد زیادی از جوانان تحصیل کرده کشور در رشته ژئوماتیک مشغول به کار خواهند شد. به عبارت دیگر جریان اشتغال، فناوری، دانش جدید و اقدامات جدید در کشور ایجاد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید