چهره واقعی آمریکا را باید به جوانان امروز نشان داد/ بی بصیرت و بی کیفیتی مردم باعث حادثه کربلا شد


ساعت: 15:47
تاریخ انتشار: 1401/05/14
کد خبر: 1888069

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی آمده است;

آئین مذهبی مذهبی نماز جمعه در شهرهای آذربایجان غربی برگزار شد و موضوعاتی پیرامون مسائل روز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آروم نیوز ، نماز جمعه در شهرها و مناطق آذربایجان غربی اقامه شد و ائمه جمعه در خصوص موضوعات این روز سخنرانی کردند که به شرح زیر است.


چهره واقعی آمریکا را باید به جوانان امروز گفت/اقتصاد را نیز باید بر اساس فرهنگ تبیین کرد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه های نماز جمعه این هفته با تاکید بر اینکه ظلم استکبار جهانی نسبت به بشریت نباید فراموش شود، گفت: نفرت از آمریکا را باید همیشه زنده نگه داشت.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی با اشاره به 24 مرداد 1324 سالروز حمله اتمی آمریکا به هیروشیما افزود: در این کشتار بیش از 60 هزار نفر کشته و حدود 100 هزار نفر مجروح شدند. این جنایت استکبار جهانی نباید فراموش شود.

وی با بیان اینکه دشمن در افکار عمومی به دنبال فراموشی جنایات انجام شده است، تصریح کرد: باید چهره واقعی آمریکا را برای جوانان امروز بازگو کرد.

امام جمعه ارومیه گفت: آمریکا شیطان بزرگی است که همواره با عناوینی مانند حقوق بشر سعی در سرپوش گذاشتن بر جنایات خود دارد.

وی همچنین به 26 مرداد سالروز شهادت سرمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: زندگی این شهید بزرگوار باید الگوی همه خبرنگاران باشد.

حجت الاسلام قریشی از خبرنگاران جهادگر و رسانه های منطقه در بیان حقایق تقدیر کرد و افزود: خبرنگاران امروز وظیفه خطیری دارند که راه درست را به مردم نشان دهند و باید در این زمینه بسیار حساس باشند.

وی با تاکید بر رعایت اخلاق حرفه ای از سوی خبرنگاران، ادامه داد: خبرنگاران نیز باید با انتشار اخبار موثق، اصل انصاف را رعایت کنند.

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: به هیچ وجه پذیرفتنی نیست که برخی اهداف سیاسی بخشی از سخنان یک فرد پخش شود و بخشی دیگر سانسور شود و حقیقت به گونه ای دیگر توسط خبرنگاران منتشر شود.

وی از رسانه ها خواست از انتشار اخبار تفرقه افکنانه خودداری کنند و افزود: جایز نیست عده ای با این شعار که مردم حق دارند همه چیز را بدانند تفرقه افکنی کنند. اخبار باید به گونه ای باشد که امید ایجاد کند و آرامش را در جامعه حفظ کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: رسانه ها باید برای آگاهی بخشی و ارتقای بینش سیاسی جامعه تلاش کنند.

وی همچنین بر توجه به مسائل فرهنگی در جامعه تاکید کرد و گفت: اقتصاد نیز باید بر اساس فرهنگ تبیین شود وگرنه توفیقی حاصل نمی شود. باید توجه داشت که حتی اقتصاد کشورهای توسعه یافته نیز مبتنی بر فرهنگ است.

حجت الاسلام قریشی بیان کرد: نباید به بهانه مدیریت معیشت مردم از مسائل فرهنگی غافل شد. مسئولان باید بدانند بدون فرهنگ مشکلات معیشتی و اقتصادی حل نمی شود.

وی در ادامه از تبلیغات گسترده دانشگاه های خارجی در شهر ارومیه انتقاد کرد و افزود: اگر امکان تحصیل در کشور وجود دارد پس چرا مسئولان آموزش عالی نسبت به تبلیغات گسترده دانشگاه های خارجی در شهر بی تفاوت هستند؟

وی تاکید کرد: وقتی رتبه دانشگاه های داخلی بسیار بالاتر از دانشگاه هایی است که آگهی های آنها در شهرستان منتشر می شود، در این شرایط سرمایه انسانی به خروج از کشور تشویق می شود که قابل قبول نیست.


جهل مردم و اموال باعث حادثه کربلا شد

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به قیام امام حسین (ع) و علل حادثه کربلا اظهار داشت: اگر بصیرت و آگاهی در جامعه یا رسانه وجود نداشته باشد. سواد امروز پس جایی برایش نیست شهید و جلاد عوض می شود.

امام جمعه میاندوب با بیان اینکه گاهی دشمن به دلیل عدم بصیرت و عدم آگاهی و عدم سواد رسانه ای مردم مسیر را تغییر می دهد افزود: حادثه کربلا و ماجرای حضور مسلم بن عقیل (علیه السلام) در کوفه. یا دستگیری هانی بن عروة نمونه هایی از آنهاست.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) برای اصلاح امت سلف خود و احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد که معرفی کرده بودند اما دشمن از عدم آگاهی و بصیرت سوء استفاده کرد. مردم و با ایجاد این دروغ که جنگ به خاطر دولت است، راه مردم را تغییر داد.

حسن زاده با بیان اینکه تبلیغات و جنگ رسانه ای یکی از ابزارهای دشمن است، تصریح کرد: معاویه در زمان خود هزاران نفر را برای تبلیغ علیه امیرالمومنین(ع) به شهرهای مختلف فرستاد.

وی با بیان اینکه در قیام کربلا نیز شاهد ایجاد رعب و وحشت در بین مردم بودیم، اظهار داشت: عده ای مسلم بن عقیل (ع) را از ترس و ترحم به جای گوش دادن به سخنان امامش تنها گذاشتند، مردم گوش فرا دادند. به سخنان دشمنانشان آنها گوش دادند

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه ابن زیاد در ماجرای دستگیری هانی بن عروة نیز از خواص جامعه برای رسیدن به اهداف خود استفاده کرد، گفت: ابن زیاد با استفاده از خواص بی بصیرت و خوف، مردم را فریب داد و به هدف خود رسید. – تمسخر

حسن زاده با تاکید بر هوشیاری دشمنان تصریح کرد: باید از بوق تبلیغاتی دشمن بترسید و ماهواره و شبکه های ماهواره ای نیز بوق تبلیغاتی دشمن هستند که زندگی عمر سعد، شمرس و ابن زیاد را در خانه ها تبلیغ می کنند.

وی با بیان اینکه باید گوش به فرمان حاکم زمان خود باشد تا در خطر نباشد، گفت: کسانی که در مقابل ولایت می ایستند خائن هستند و امروز زمانه تغییر کرده است اما تاریخ همان تاریخ است و بنابراین انسان باید ابن زیاد و اعداد زمان را بشناسد و قبل از آنها بصیرت داشته باشد.

امام جمعه میاندوآب همچنین به حضور پرشور و گسترده مردم در مراسم عزاداری دهه اول محرم اشاره کرد و گفت: با همه تبلیغات دشمنان، مردم در صحنه حضور پیدا کردند و در مناطق مختلف دسته های تعزیه و تعزیه مراسم عزاداری برپا است. اوج این ولایت را در تاسوعا و عاشورا شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید