چگونه پیشکسوت پرسپولیس را مسخره کنیم

چگونه پیشکسوت پرسپولیس را مسخره کنیم

ضیا عربشاهی بازیکن سابق تیم ملی و پرسپولیس گفت: به نظر من اگر با تیم باشگاهی ایرانی مثل پرسپولیس، استقلال، سپاهان یا گل گهر سیرجان و حتی فولاد خوزستان بازی کنیم، خیلی قوی تر از نیکاراگوئه هستند. تیم ها حداقل می توانستند روی دروازه ایران فشار بیاورند اما نیکاراگوئه نتوانست ضربه خوبی به دروازه ایران بزند.

وی ادامه داد: مسابقات گرم یا دوستانه با هدف خاصی انتخاب و برگزار می شود. مهم نیست تیم منتخب در چه سطحی باشد، مهم تمایل کادر فنی برای اجرای برنامه های خود در بازی دوستانه است، اما به نظر من این حریف اصلا مناسب نبود. شاید انتخاب نیکاراگوئه به این دلیل بود که حریف مناسبی پیدا نشد یا آقایان می خواستند در غیاب لژیونرها حریفی پیدا کنند تا 4 یا 5 گل به این تیم بزنند اما ما فقط یک گل زدیم. تیم حریف واقعا ضعیف بود و شاید اگر مهدی طارمی در این دیدار حضور داشت به راحتی می توانست هت تریک کند! نیکاراگوئه برای تیم ملی کشورمان بیشتر یک تمرین بود تا حریف تدارکاتی و در نیمه دوم با خشونت سعی در کنترل بازی داشتند که به وضوح به گل رسیدند.

هافبک دهه 60 تیم ملی ایران ضمن انتقاد از ترکیب تیم ایران یادآور شد: اینکه چند جوان مستعد به ترکیب تیم ملی اضافه شدند به خودی خود بد نبود اما می دانید چقدر بازیکنان بهتر و موفق تری نسبت به این جوانان هم سن و سال ما در لیگ برتر هستند. نمی دانم آریا برزگر با چه رزومه و سابقه ای در ترکیب اصلی تیم ملی به میدان رفت؟ شاید بگویند او 20 ساله است، اما حالا ستاره های فوتبال جهان در این سن هستند. سایر جوانانی که به میدان رفتند در تیم ملی بزرگسالان حضور نداشتند و شاید این دیدار هم به درد آنها نخورد. تیم ملی جایگاه بهترین هاست و حتی اگر جوانان مستعد را به میدان بفرستید باید بهترین ها را انتخاب کنید. آن افرادی که دیدیم در تیم ملی نبودند و شک ندارم که در آینده به سطح بزرگسالان نخواهند رسید زیرا ما بازیکنان مستعد زیادی در فوتبال خانگی خود داریم که شایسته پوشیدن پیراهن تیم ملی هستند و می توانند کمک کنند.

هافبک سابق تیم ایران درباره عملکرد خط هافبک تیم ملی نیز گفت: به احتمال زیاد خط هافبک تیم ملی در جام جهانی با بازیکنان دیگر پر می شود. از این گروه شاید وحید امیری شانس کمی برای ریکاوری داشته باشد و بقیه هافبک هایی که مقابل نیکاراگوئه بازی کردند شانس چندانی ندارند. احمد نورالهی، سعید عزت اللهی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش و حتی علی کولی زاده امیدهای خط میانی ما در قطر خواهند بود. خط هافبک ایران در بازی دوستانه مقابل نیکاراگوئه عملکرد چندان خوبی نداشت و شاید مهدی ترابی با توجه به گلی که به ثمر رساند کمی بهتر عمل کرد. حتی یک ضربه خوب از هافبک های خودمان روی دروازه نیکاراگوئه دریافت نکردیم. هافبک های کشورمان در تغذیه مدافعان کناری و مهاجمان تیم ملی ناکام ماندند و شاید لحظه منفی این دیدار مصدومیت امید ابراهیمی، هافبک باتجربه تیم ملی بود. هافبک های تیم ملی باید جسارت بیشتری داشته باشند و در جریان مسابقه شوت بزنند. البته مطمئنم لژیونرها و هافبک های اصلی بهتر از هافبک هایی هستند که مقابل نیکاراگوئه به میدان رفتند.

ضیا عربشاهی در خصوص عملکرد تیم ملی پرسپولیس در دیدار تدارکاتی با نیکاراگوئه نیز خاطرنشان کرد: علیرضا بیرانوند آزمون جدی نداشت اما یک پرتاب طولانی توپ با دست انجام شد که می تواند حریفان جهان را غافلگیر کند. جام. او 99 درصد دروازه بان دائمی تیم ملی در جام جهانی خواهد بود. مرتضی پورعلیگنجی شب سختی مقابل مهاجمان کم رنگ نیکاراگوئه نداشت. میلاد سرلاک در زمان حضور در زمین نسبتاً قابل قبول به نظر می رسید، اگرچه توانایی های او بیشتر از کلمات است. وحید امیری هنوز از دوران اوج خود دور است و به هر حال تحت عمل جراحی بزرگ قرار گرفته است. مهدی ترابی بازی بهتری نسبت به لیگ برتر انجام داد اما کمی عصبی به نظر می رسید. این عصبی بودن می تواند برای او مشکل ایجاد کند و باید مراقب باشد. در مجموع فکر می کنم نیکاراگوئه حریفی نبود که برای پرسپولیس یا تیم ملی ایران مشکل ایجاد کند یا آزمون خوبی برای ما بود.

وی در خصوص دیدار تدارکاتی بعدی ایران مقابل تونس نیز تصریح کرد: من نمی فهمم چرا تونس انتخاب شد چرا که با کشورهای عربی یا آفریقایی همگروه نیستیم اما شکی نیست که این تیم از نیکاراگوئه قدرتمندتر است. . روی برد و باخت در یک بازی دوستانه حساب نکنید. اهداف مربی برای بررسی تکنیک های مورد استفاده در تمرین و سنجش توانایی های بازیکنان مهم است. اگر او بازی در تیم های بسیار دشوار را انتخاب کند، در تاکتیک های مورد نظر خود تجدید نظر نخواهد کرد و جریان بازی تغییر خواهد کرد. بر این اساس بازی های دوستانه هدفمند برگزار می شود. بنابراین شاید کارلوس کی روش هدفمند این حریف آفریقایی را انتخاب کرده باشد و امیدوارم تونس قبل از دیدار سرنوشت ساز ایران و انگلیس در جام جهانی فشار لازم را به تیم ملی کشورمان وارد کند.

بالاخره ضیاء عربشاهی گفت: برای رسیدن به اهداف بزرگ باید موانع کوچک را برداشت. در فوتبال این تیم های کوچک با تمام آمادگی به رقابت می پردازند و در مراحل بالای مسابقات حضور دارند و فکر کادر فنی کسب بهترین نتایج است و این تیم نیاز به حمایت دارد. تنها چیزی که اهمیت دارد حمایت کامل این تیم است. امیدوارم با تمام موارد ذکر شده و بدیهی، تیم کشورمان بتواند در جام جهانی نتایج شایسته ای کسب کند و به دور بعد ادامه دهد. اگرچه رسیدن به این هدف بسیار دشوار است.

دیدگاهتان را بنویسید