چیش و پاف در بازرگام جای کالاهای اساسی را گرفته اند/ دولت باید از ثانیه ها برای اعتمادسازی استفاده کند.


ساعت: 14:35
تاریخ ارسال: 04/10/1401
کد خبر: 1879839

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته آنایی؛ در آبان ماه سال گذشته دولت سامانه ای به نام بازرگم را راه اندازی کرد تا بازار را تنظیم و قیمت ها را کنترل کند تا اقلامی مانند مرغ، تخم مرغ، شکر و روغن به قیمت دولتی خریداری و در اختیار مشتریان قرار گیرد.

فرض بر این بود که در این سامانه مشتریان با ثبت نیاز خود می توانند کالاهای ضروری را با قیمت دولتی در کمتر از 24 ساعت دریافت کنند. اگرچه این سیستم روزهای اول خوب کار می کرد اما این روزها خبری از ملزومات در بازرگام نیست!

بررسی بازارگام در تمام شهرهایی که راه اندازی شده است نشان می دهد که اقلام اصلی مانند مرغ، تخم مرغ، برنج و غیره. در این سایت موجود نیست و فقط چند مورد غیر ضروری به عنوان موجود نشان داده شده است.


9e50b239 69d8 45e4 9061 3c6275d2a98f خبر خاکستری

نکته جالب دیگر این است که سامانه معاملاتی که قرار بود اقلام ضروری را به قیمت دولتی تهیه کند، اکنون مشغول فروش چیپس، آبغوره و در برخی شهرها حبوبات است، در حالی که این اقلام نه ضروری هستند و نه باید به قیمت دولتی خریداری شوند. البته در سامانه بازرگم برخی شهرها گاهی مرغ، ماکارونی و یا مقداری برنج هندی و تایلندی وجود دارد که استثنا هستند و در سامانه اکثر شهرها خبری از این محصولات نیست.


df55c6ae adbc 4f45 b513 1e5942d5cfcb خبر خاکستری

مسئولان مربوطه باید دریابند چرا سیستمی که قطعاً با هزینه هنگفتی برای دسترسی ارزان مردم به کالاهای اساسی ایجاد شده است، به چنین وضعیتی دچار شده است و مشکل از کجا نشات می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید