کادر فنی پرسپولیس در تصمیم گیری های مهم استقلال را از دست داده است!

کادر فنی پرسپولیس در تصمیم گیری های مهم استقلال را از دست داده است!

پس از دربی تهران و تساوی قرمزها مقابل استقلال، بسیاری از هواداران پرسپولیس معتقد بودند که یحیی گل محمدی سرمربی این تیم در این دیدار با احتیاط وارد زمین شده است. هواداران پرسپولیس معتقد بودند که اگر مهدی عبدی و عیسی القطر همزمان در جمع سرخ پوشان قرار بگیرند، این تیم می تواند در خط حمله مقابل حریف قدرتمندتر بازی کند و بتواند دروازه استقلال را باز کند.

گفته می شود این اظهارنظرهای مجازی باعث شد تا کادر فنی در دیدار مقابل هواداران به هر دو مهاجم این تیم زمین بدهند. اما همانطور که بسیاری از کارشناسان تحلیل می کنند، سبک بازی عبدی و القطر بسیار شبیه به هم است و این دو مهاجم هرگز نمی توانند در نقش مکمل یکدیگر ظاهر شوند. مشکلی که فصل گذشته با حضور شهریار مقانلو در جمع سرخ پوشان رخ داد. مغانلو بازیکنی بود که تاکتیک های متنوعی در خط حمله پرسپولیس داشت و به همین دلیل حضور القطر و عبدی در کنار او خط حمله زهرآگینی ایجاد کرد.

به نظر می رسد کادر فنی پرسپولیس این روزها به دلیل انتقاد از نتایج این تیم استقلال خود را در تصمیم گیری های مهم از دست داده و رفته رفته به سمتی می رود که فقط دل هواداران این تیم را به دست می آورد. این چیزی است که مربیان موفقی مانند برانکو هرگز به آن اعتقاد نداشتند. فراموش نکنیم که خوب یا بد، برانکو به بازیکنانی مثل ربیع خواه و … اعتقاد داشت و بر اساس تصورات ذهنی خودش از بازیکنان تصمیم گرفت به تیمش ضربه بزند.

اما این روزها با هر نتیجه و هر بیانیه ای فرصتی برای تغییر سیستم و ترکیب سرخجه وجود دارد. از بازی با 3 مدافع تا انتقال وحید امیری بین دفاع و هافبک و حمله، همگی دچار سردرگمی عجیبی در ترکیب و اتخاذ تاکتیک شده اند.

یحیی گل محمدی و حمید مطهری سخت ترین فصل فوتبالی خود را در پرسپولیس پشت سر می گذارند. این دو مربی که پیش از این از حمایت همه جانبه هواداران خود برخوردار بودند اما این روزها عدم نتیجه گیری قرمزها تا حدودی نظر آنها را تغییر داد که حتی با تحلیل های بعضا کارشناسانه هم برابری نمی کند. تقریبا یک سوم از فصل بیست و یکم می گذرد و قرمزها هنوز نمی دانند دو مدافع میانی همیشگی تیمشان، دفاع چپ-راست و هافبک اصلی و جفتشان در خط حمله کدام بازیکنان هستند.

در این شرایط به نظر می رسد قرمزها همچنان امتیازهای زیادی را در این راه از دست بدهند مگر اینکه کادر فنی پرسپولیس بهترین تیم را برای این تیم مشخص کند و تفکرات تاکتیکی خود را در زمین به کار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید