کارآموزان در بهشت ​​یک روز جدید

کارآموزان در بهشت ​​یک روز جدید

روز جدید موج دوم انتصابات در شهرداری آغاز شد، سخنگوی شهردار تهران گفت: این تغییرات ادامه دارد.

موج دوم انتصابات در شهرداری آغاز شده است، سخنگوی شهردار تهران گفت: این تغییرات ادامه دارد. او حوزه حمل و نقل عمومی را در اولویت قرار داده است. اما وی جزئیاتی از این تغییرات را اعلام نکرد. گفته می شود به زودی برخی شهرداران منطقه تغییر خواهند کرد. حتی در لیست های منتشر شده در شبکه های خبری، جابجایی سرپرستان شهرداری در سطح معاونت ها است; اما شهردار تهران به رسانه ها گفت که در شهرداری تغییر چندانی نکرده است. وی ادامه داد: زمانی که در شهرداری شروع به کار کردیم تمام خریدها را به مدت یک سال انجام دادیم و قرار بود ظرف یک سال ارزیابی کنیم که گروهی از افرادی که از طریق شایسته سالاری انتخاب شده اند در مسیر آزمون کار عملی قرار گیرند. و کار انجام می شد.” . به یاری خدا اکثر مدیران آزمون را به خوبی پس دادند و خدماتی که امروز می بینیم و تا عید هر هفته یک افتتاحیه داریم محصول کار این مدیران است. در حال بررسی مجدد نقش مدیریت هستند.

داود گودرزی، رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران که در مراسم معارفه و معارفه مدیران جدید نیز شرکت کرده بود، از دستورات یکساله شهردار دفاع کرد و گفت: یکی از اقدامات خوب شهردار تهران صدور حکم یکساله است. دستورات مدیریت سال و تغییر مدیران لزوماً به معنای ناکارآمدی یا بار منفی نیست. بلکه فرصتی است برای ظهور ظرفیت های جدید و جایگزینی ظرفیت های گذشته. نام او همچنین در لیست تغییرات غیر رسمی دیده می شود. اما گفته می شود که اقتدار او بیشتر خواهد شد.

برخی از اعضای شورای شهر تهران نیز از تغییر مدیریت در شهرداری حمایت می کنند. مهدی اهاریان، رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورای شهر تهران چندی پیش گفت: برخی انتصابات در شهرداری با برنامه ها و راهکارهایی که دکتر زاکانی به شورا ارائه کردند، فاصله زیادی دارد. اصلاح و تغییر تیم مدیریتی در پایان سال اول باید یکی از نیازهایی باشد که شهردار تهران باید به آن توجه کند. تاکنون مدیران عامل شرکت بهره برداری مترو بهشت ​​زهرا تغییر کرده اند. گفته می شد دقایقی قبل از اعلام این تغییرات به رسانه ها خبر برکناری این دو مدیر اعلام شد. تغییر مدیران شهرداری واکنش برخی اعضای شورای شهر تهران را در پی داشت. اعضا معتقد بودند شهرداری تهران جایی برای تربیت مدیران نیست و هرکسی می تواند استعداد داشته باشد. اما این استعداد در عرصه عمل و مدیریت نمی تواند از پس کارهایی برآید که برای شهر هزینه زیادی دارد.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران اما در ابتدای جلسه دیروز شورا از رسانه ها خواست که آنها را وارد بحث انتصاب نکنند. وی گفت: شورا نباید در انتصابات شهرداری دخالت کند و ما نیز به همین صورت عمل می کنیم. البته ما به شهردار تهران مشاوره می دهیم و این کار نیز توسط همه اعضا انجام می شود و در صورت اقتضا این مشاوره ها انجام می شود. وی درباره دوره یکساله مدیران شهرداری گفت: این بدان معنا نیست که شهردار تهران بخواهد همه مدیران شهری را جایگزین کند. البته عملکرد آنها در سال گذشته بررسی و تصمیم نهایی در این زمینه اتخاذ خواهد شد. تغییرات در شهرداری اما با ابلاغیه سیدجعفر تشری هاشمی، رئیس کمیته عمران و امور حمل و نقل شورای شهر تهران صورت گرفت. وی در پاسخ به انتصابات اخیر شهرداری تهران گفت: انتصابات حق طبیعی شهردار تهران است. اما اگر به یک قانون عادی تبدیل شود که هر سال شاهد تغییر مدیران باشیم، این یک دستاورد نیست بلکه یک فرصت از دست رفته است. طبیعی است که مدیر ارشد با انتصاب مدیران مورد نظر برای رسیدن به اهداف مورد انتظار خود تلاش کند و در این راستا از افرادی استفاده کند که با شایستگی اهداف سازمانی و مأموریت های محوله را محقق و محقق سازند. اما دیدیم که این اتفاق در شهرداری تهران به یک قاعده تبدیل شده که مدیران در حال تردد هستند و سال به سال تغییر می کنند. وی با انتقاد از مدیریت های یکساله و کمتر از یکساله شهرداری تهران، گفت: اگر عمر مدیریت کمتر از یک سال باشد، مدیر وقت آنقدر برای کار ندارد که بتواند اقدامات موثری را به جا بگذارد. و کار برای مردم ناچیز و کم ارزش است.» برای استفاده از عنصر نمونه و خطا در تکالیف.

وی با اشاره به بحث مدیریت تخصصی در شرکت بهره برداری مترو و سازمان بهشت ​​زهرا (س) که اخیراً و به طور ناگهانی مدیران آن تغییر کرده اند، گفت: یک مدیر برای تکمیل کاری که مورد اعتمادش است از ابتدای کار به زمان نیاز دارد. با محیط کار خود آشنا شود، با تیم متخصص و همکارانش ارتباط برقرار کند و مشکلات و ایرادات مجموعه تحت مدیریت خود را شناسایی و رفع کند. وی با بیان اینکه مدیر مجموعه ای که در کمتر از یک سال تغییر می کند، اگر فردی غیر از مدیران و کارشناسان مجرب آن مجموعه به سمت مذکور منصوب شود فرصت از دست می رود، گفت: به اندازه ثبات مدیریت. می تواند به مدیران کمک کند تا برنامه های خود را اجرا کنند.

تشکری هاشمی با انتقاد از انتصابات نوسان در شهرداری تهران گفت: آقای هوشیار تنها شش ماه استاندار، هفت ماه و نیم هدایت، یک ماه و 10 روز جعفری، نه ماه شصتسل، 11 ماه غضنفری و خسروی استاندار بودند. به مدت هفت ماه مدت کوتاه تصدی مدیریت ها دستاوردی جز ضرر برای شهر و شهرداری نداشته و امیدوارم در انتصابات با توجه به جوانان و توانمندی های آنان شاهد تغییرات مکرر نباشیم و مراقب باشیم تا جوانان اهل بیت مدیران جوان مدیریتی نمی شوند. وی به انتصابات غیرقانونی در شهرداری اشاره کرد و گفت: انتصابات باید مطابق اساسنامه سازمان ها و شرکت ها باشد و مدیران جدید دارای صلاحیت باشند. چرا با گذشت یک سال از شروع دور جدید مدیریت محیط شهری همچنان شاهد تخلفات اساسنامه سازمان ها و شرکت ها در انتصابات هستیم؟ بدون شک چرخه موجود در فرآیند جذب نیاز به بازنگری و رفع نواقص دارد.

چمران در توضیح تشکر هاشمی گفت: اگر مدیری عوض می شود نباید مدیران زیرمجموعه خود را عوض کند، این رویه اشتباهی است که در مترو هم اتفاق افتاد و نتیجه خوبی نداشت. وی به فرمانداران جدید پیشنهاد کرد که برای ایجاد بی نظمی در تجمع و ناامیدی و نارضایتی، سرپرستی زیر مجموعه خود را که توانمند و با تجربه هستند و بسیاری از آنها از گذشته در شهرداری مشغول به کار هستند، تغییر ندهند. از کارکنان بلند مدت

علی اصغر قائمی، یکی از اعضای شورای شهر تهران درباره تغییرات مدیریتی شهرداری پس از یک سال به «شرق» گفت: سال گذشته شهردار تهران به تازگی منصوب شد و برای اکثر مسئولیت ها احکام کوتاه مدت صادر کرد. اکثر احکام با عنوان ناظر بودند. موضوع محل مشکلات نیز در دادگاه شورای شهر تهران مطرح شد. تجربه ما همچنین نشان می دهد که ثبات در مدیریت سلامت در دستیابی به اهداف بسیار کمک کننده است. با آزمون و خطا، شما یک رهبر را به عنوان رهبر رها می کنید و آن فرد نیز احساس می کند که نمی تواند بماند، طبیعتاً سراغ کارهای کلان نمی رود، بلکه به دنبال حفظ وضعیت موجود است. این مصوبات یک ساله راه روشنی را برای شهرداری باز نمی کند و آثار آن را می بینیم و شهرداری تهران باید در پست های کلیدی تصمیمات قاطعانه صادر کند.

ناصر امانی یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران در این خصوص به «شرق» گفت: این یک ریسک است و این تغییراتی که در چند روز اخیر رخ داده نشان داده است که این ریسک هم برای شهر و هم شهرداری و شهروندان هزینه داشته است. .

به گفته وی، ما واقعاً نگران هستیم و شهرداری محل آزمون و خطای مدیریتی نیست و شهرداری باید از مدیرانی استفاده کند که بین 75 تا بیش از 75 درصد توانمندی حرفه ای خود را باور داشته باشند.

مدیران جدید شهرداری تهران هنوز معرفی نشده اند. اما به نظر می رسد به زودی لیست شهرداران سال دوم شهرداری اعلام شود.

کنترل از راه دور ترافیک تمبر

نگرانی اعضای شورای شهر تهران از افزایش ترافیک همزمان با بازگشایی مدارس؛ اما هنوز برنامه شهرداری برای پذیرش مسافران جدید در خیابان های تهران اعلام نشده است. مهدی چمران در خصوص تمهیداتی که شهرداری تهران برای آغاز سال تحصیلی جدید انجام داده است، گفت: در این زمینه نیز مانند سال های گذشته ستاد بازگشایی مهر با حمایت و مشارکت مدیریت شهری آموزش و ترافیک و در این زمینه تصمیماتی اتخاذ خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود همزمان با سال تحصیلی و بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی پس از وقفه دو ساله به دلیل ابتلا به کرونا، شاهد افزایش 20 درصدی ترافیک باشیم. سال تحصیلی جدید ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران نسبت به کمبود مدیران شهری در زمانی که تهران باید برای مهرماه آماده شود، هشدار داد و گفت: پیش بینی می شود با آغاز مهرماه و سال تحصیلی جدید بتوانیم این کار را انجام دهیم. حداقل 30 درصد افزایش ترافیک در شهر تهران دارند. ما در حال حاضر هشت برابر ظرفیت معابر و وسایل نقلیه تهران در تهران داریم و افزایش ساعات طرح ترافیک کمکی به حل مشکل ترافیک تهران نمی کند و تغییر ساعت کاری را در حوزه برنامه ریزی ترافیک چندان موثر ندانستند.

امانی گفت: با توجه به اینکه در آستانه اربعین قرار داریم اکثر معاونان شهردار و مناطق در پایانه های مرزی مستقر هستند. این باید انجام شود؛ اما نگران این هستیم که بحث ترافیک و شروع سال تحصیلی تحت تاثیر این موضوع قرار بگیرد. با تمام مشکلاتی که در حوزه ترافیک به آن اشاره کردم، در آستانه شروع سال تحصیلی دوباره با ترافیک و فشار روانی فراوان رسانه ها و مردم مواجه خواهیم شد، برای شروع سال تحصیلی چه کردید. ? امیدوارم این تذکر مورد توجه دولت، شهرداری و ما به عنوان شورا قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید