کاربرد کلی محدودیت های هوشمند کرون امروز / جلوگیری از حضور افراد واکسینه شده در مکان های عمومی

کاربرد کلی محدودیت های هوشمند کرون امروز / جلوگیری از حضور افراد واکسینه شده در مکان های عمومی

روز جدید : معاون بهداشت وزارت بهداشت از اجرای طرح محدودیت های هوشمند کرونا از امروز ۱۵ آذرماه ضمن شفاف سازی شرایط بازدید از اماکن عمومی خبر داد.

دکتر کمال حیدری گفت: شرط ورود به محل‌های جمع‌آوری الزامی است که افراد واکسینه شوند تا کمترین احتمال انتقال ویروس را با هم داشته باشند و راه بعدی اجازه بازدید از مراکز جمع‌آوری، داشتن PCR منفی است. آزمایش کنید تا افراد مطمئن شوند که پس از تزریق واکسن، یا سیستم ایمنی بدنشان قوی است یا می‌توانند برای اطمینان از اینکه ناقل ویروس نیستند، آزمایش شوند.

وی گفت: ممنوعیت افرادی که واکسینه نشده اند یا آزمایش PCR منفی ندارند، بخشی از طرح مهار هوشمند کرونا است. این طرح دو بار به تعویق افتاده تا به پوشش منطقی برسیم و از اواسط آذرماه (امروز 15 آذرماه) اجرایی می شود.

وی افزود: سامانه امید (سامانه مدیریت هوشمند کرونا) برای اجرا در اختیار سازمان ها و نهادهای شهرستان های کشور قرار گرفته است.

حیدری با اشاره به اجرای طرح پایلوت در سه استان قزوین، آذربایجان غربی و کردستان گفت: گزارشات طرح آزمایشی نشان داد با راه اندازی سامانه امید تعدادی از موارد مثبت متقاضیان عروق کرونر برای دریافت بلیت حمل و نقل عمومی شناسایی و همچنین ما به دنبال این هستیم که افراد آلوده وارد مراکز جمع آوری نشوند.

وی افزود: از سوی دیگر با اجرای طرح پایلوت نقاط ضعف را شناسایی و در فرصتی که فراهم شد رفع کردیم. ما می خواهیم این سیستم بستری برای نظارت هوشمند بر فعالیت های کنترل ویروس های اجتماعی باشد.

وی همچنین در پاسخ به ایسنا درباره شرایط حمل و نقل عمومی به ویژه در مترو و گزارش های منتشر شده مبنی بر رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی، تصریح کرد: در مورد مترو اگر مردم بتوانند در بدو ورود بلیت با کد ملی خریداری کنند، اهداف سیستم اجرا خواهد شد. البته تامین این سازوکار بر عهده شهرداری است.

حیدری گفت: تخلفات در همه زمینه ها وجود دارد، مهم این است که سهم و مسئولیت اجتماعی خود را دنبال کنیم. اطلاعات تکمیلی در مورد نحوه و میزان جرائم متخلفان از سوی وزارت کشور اعلام شود.

دیدگاهتان را بنویسید