ممنوعیت حضور افراد واکسینه شده در اماکن عمومی؛ از امروز

ساعت: 09:52
تاریخ انتشار: 14/15/1400
کد خبر: 1789872

معاون وزیر بهداشت با اعلام اجرای طرح محدودیت های هوشمند کرونا امروز 15 آذرماه شرایط بازدید از اماکن عمومی را نیز شفاف سازی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر کمال حیدری معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: شرط ورود به اماکن عمومی این است که افراد واکسینه شوند تا احتمال انتقال ویروس با هم کمتر باشد. راه بعدی این است که به آنها اجازه دهید آزمایش PCR منفی در یک مرکز اجتماعی داشته باشند تا افراد مطمئن شوند که یا سیستم ایمنی آنها پس از تزریق واکسن قوی است یا اینکه می توانند برای ویروس آزمایش شوند.

وی گفت: ممنوعیت افرادی که واکسینه نشده اند یا آزمایش PCR منفی ندارند، بخشی از طرح محدودیت هوشمند کرونا است. این طرح دو بار به تعویق افتاده تا به پوشش منطقی برسیم و از اواسط آذرماه (امروز 15 آذرماه) اجرایی می شود.

وی افزود: سامانه امید (سامانه مدیریت هوشمند کرونا) برای اجرا در اختیار سازمان ها و نهادهای شهرستان های کشور قرار گرفته است.

حیدری با اشاره به اجرای طرح پایلوت در سه استان قزوین، آذربایجان غربی و کردستان گفت: گزارشات طرح آزمایشی نشان داد با راه اندازی سامانه امید تعدادی از موارد مثبت متقاضیان عروق کرونر برای دریافت بلیت حمل و نقل عمومی شناسایی و همچنین ما به دنبال این هستیم که افراد آلوده وارد مراکز جمع آوری نشوند.

وی افزود: از سوی دیگر با اجرای طرح پایلوت نقاط ضعف را شناسایی و در فرصتی که فراهم شد رفع کردیم. ما می خواهیم این سیستم بستری برای نظارت هوشمند بر فعالیت های کنترل ویروس های اجتماعی باشد.

وی همچنین در پاسخ به ایسنا در خصوص شرایط حمل و نقل عمومی به ویژه در مترو و گزارش های منتشر شده مبنی بر عدم رعایت نکات بهداشتی به اندازه کافی تصریح کرد: در مورد مترو اگر مردم می توانند در بدو ورود بلیت با کد ملی خریداری کنند. اهدافی که سیستم اجرا خواهد شد؛ البته تامین این سازوکار بر عهده شهرداری است.

حیدری گفت: تخلفات در همه زمینه ها وجود دارد، مهم این است که سهم و مسئولیت اجتماعی خود را دنبال کنیم. اطلاعات تکمیلی در مورد نحوه و میزان جرائم متخلفان از سوی وزارت کشور اعلام شود.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید