کارکرد اصلی برگزاری کنگره ملی شهدا، تربیت نسل حماسی و در تراز انقلاب است.


ساعت: 21:32
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1883014

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تربیت نسل منطبق با انقلاب اسلامی را یکی از نتایج ایده آل برگزاری کنگره ملی شهدا عنوان کرد و گفت: همه موظفند در این مسیر حرکت کنند تا شرمنده نشوند. شهدا

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سبلان ما، آیت الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل عصر امروز در جلسه شورای سیاسی کنگره ملی 3400 شهید استان اردبیل را برگزار کرد که با حضور سردار آزادی، مسئول حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دفتر امام جمعه اردبیل برگزار شد، با بیان اینکه کار فرهنگی توام با نتیجه است. موثر و مهم، گفت: کار فرهنگی که به نتیجه نرسد، کار نیست.

وی خواستار انتقال سیره عملی شهدا به نسل جوان و جامعه امروز شد و گفت: همه باید تلاش کنند تا در نسل جدید روحیه حماسی ایجاد کنند و نسل های حماسی به کشور بدهند تا راه انقلاب اسلامی را ادامه دهند.

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود سوالاتی را از اعضای کنگره ملی بزرگداشت 3400 شهید استان اردبیل مطرح کرد و گفت: مسئولان امروز ما باید تلاش کنند روحیه نسل جدید را با فرهنگ پاسداری و فرهنگ پیوند بزنند. ایثار و شهادت برای تامین آینده کشور

وی با بیان اینکه سرزمین کشور ارزشی وصف ناپذیر دارد، گفت: اگر نسل جدید این لحظه مهم را درک کنند و بدانند شهدا جان خود را برای حفظ مرزهای کشور دادند، جوانان و نخبگان ما به فکر مهاجرت نخواهند بود.

آیت الله عاملی به مطالبه اصلی شهدا از مردم و مسئولان اشاره کرد و گفت: امروز این سوال باید دغدغه همه مسئولان کشور باشد که اگر شهدا در جمع ما حضور داشتند از ما چه می خواستند؟

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما یک انقلاب آرمان گرایانه است، گفت: برای رسیدن به این آرمان هزینه های سنگین و آرمان گرایانه ای متحمل شده ایم، بنابراین برای ادامه راه باید آرمان گرایانه بیندیشیم و عمل کنیم تا شرمنده شهدا نباشیم.

این مبلغ اسلام به ضرورت انتقال تجربیات و خاطرات رزمندگان اسلام به نسل های آینده اشاره کرد و گفت: بازگویی وقایع دفاع مقدس و بهره مندی از تجربیات رزمندگان اسلام در واقع نسلی حماسی را برای تداوم پرورش می دهد. راه شهدا .

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به تاریخچه انقلاب اسلامی در زمان اشاره کرد و گفت: امروز باید این سوال مهم در ذهن مردم، مسئولان و نسل جوان مطرح شود که چه عاملی باعث دفاع مقدس شد. 8 سال سرزمین کشور در برابر دشمن. نباید داد در حالی که تاریخ شاهد تسخیر مکرر سرزمین ایران توسط دشمنان بوده است.

وی با اعلام اینکه حریم مقدس برای همیشه از خاک این کشور پاسداری کرده است، گفت: امروز دشمنان کاملاً فهمیده اند که ملت ایران ملتی آرمان گرا و خستگی ناپذیر است که در پرتو دسیسه های دشمن تا آخرین نفس مقاومت می کند. هدایت فقیه

این رزمنده دوران دفاع مقدس از صدا و سیما و رسانه ها خواست تا با پوشش و بازگویی وقایع دوران دفاع مقدس سهم خود را در تربیت نسل های حماسی برای بقای ایران اسلامی ایفا کنند.

وی در ادامه سخنان خود به معنا و مفهوم شهادت در آیات قرآن کریم و روایات ائمه معصومین (ع) و بیانات ائمه انقلاب اشاره کرد و گفت: شهادت یکی از بالاترین مقام ها نزد خداوند متعال.

وی به نقش هنر در عقلانی کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جوامع اشاره کرد و گفت: شاهکار کتاب دا در روایت و قدرت تصویرسازی برای خوانندگان است، لذا متولیان نشر کتاب های دفاع مقدس باید چنین کنند. به عنوان الگویی برای تولیدات خود عمل می کند تا تأثیرات متعددی بر جوانان داشته باشد.

آیت الله عاملی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مسائل حراست باید در مدارس علنی شود، گفت: نوجوانان و جوانان ما باید به فکر سرنوشت و کشور خود باشند و بدانند که اگر ایثار و شهادت رزمندگان نبود. از دوران دفاع مقدس، معلوم نیست الان چه خواهد شد، سرنوشت در انتظارشان بود.

وی با انتقاد از وضعیت پوشش جوانان گفت: اگر مسئولان با دغدغه عمل می کردند امروز شاهد حضور جوانان و نوجوانان با پوشش نامتعارف در جامعه نبودیم.

این مبلغ اسلامی با بیان اینکه شأن جوانان ما بالاتر از مد غربی است، گفت: بینی های عمل شده و شلوار پاره شده شایسته جوانان ما نیست.

وی به توطئه های دشمنان ایران از انقلاب اسلامی تاکنون اشاره کرد و گفت: بیش از 40 سال است که مردم ما هیبت دشمنان اسلام را در سراسر جهان در هم شکسته اند و فرصتی برای رفع شبهات هستند.

آیت الله عاملی با طرح این سوال که اگر دوباره دشمنان به ایران اسلامی حمله کنند چه اتفاقی می افتد و گفت: بازبینی وقایع و بازگویی وقایع و تکرار سوالات در این زمینه انگیزه ای برای مسئولان است تا با ایجاد نگرانی، نسلی حماسی در کشور پرورش دهند. برای امتحان

وی در ادامه سخنان خود به اقدامات آمریکا در کشورهای اسلامی برای از بین بردن روحیه حماسی در ملت های مسلمان اشاره کرد و گفت: اولین کاری که آمریکا در عربستان کرد این بود که آیات جهاد را از کتاب های درسی حذف کرد و در پاکستان دانشگاه اسلامی را حذف کرد. آمریکا را تأسیس کرد تا نسلی بی طرف برای ملت های مسلمان تربیت کند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب اسلامی حاکمان تحت نفوذ آمریکا و غرب دیکته می کردند که «ما نمی توانیم» اما بعد از انقلاب اسلامی به برکت هدایت و رهبری ائمه انقلاب امروز در مسیر پیشرفت تعریف شده است و قدرت بازدارندگی در برابر دشمنان داریم.

وی به اقتدار سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: امروز پهپادهای ایرانی بر فراز ناوهای آمریکایی در خلیج فارس هستند و اقدامات آنها را زیر نظر دارند تا در صورت کوچکترین تجاوز به مرزهای کشور با پاسخ کوبنده مواجه شوند.

وی به لزوم ایجاد امید در جوانان اشاره کرد و گفت: امروز نسل جوان ما باید بدانند که در دوران دفاع مقدس جوانان هم سن و سال خود از بیش از 30 کشور جهان اسیر شدند و این نشان دهنده اهمیت کار است. رزمندگان در دوران دفاع مقدس

رئیس شورای سیاسی کنگره ملی بزرگداشت 3400 شهید استان اردبیل در پایان سخنان خود به شعارهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز دنیا فهمیده است که شعارهای انقلاب ما گم شده است. به بشریت و این عزت و افتخار را مدیون شهدا هستیم.

وی تصریح کرد: ارتقای نسل به تراز انقلاب اسلامی یکی از نتایج ایده آل برگزاری کنگره ملی شهداست و همه موظفند در این مسیر حرکت کنند تا شرمنده شهدا نباشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید