کارگزاران نظام از برنامه‌ریزی در امور فرهنگی غفلت نکنند

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته بندرعباس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه سیاست های اقتصادی دریامحور اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری انقلاب، ظرفیت دریایی باید در بین مردم ساحلی به فرهنگ تبدیل شود و آنها به آن فرهنگ تبدیل شوند. توجه داشته باشید.

وی افزود: سیاست های جدید ابلاغی برای ساحل نشینان موجی از امید ایجاد کرده است و انتظار می رود مسئولان برای تحقق خواسته های مدیریت برنامه ریزی مناسبی انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به رهنمودهای متعدد رهبر انقلاب فرهنگی و توجه به طرح مهندسی فرهنگی کشور گفت: یکی از وظایف اصلی کارگزاران در این نظام که دارای فرهنگی است. انقلاب، باید به حوزه فرهنگ توجه ویژه ای داشته باشد و در این امر نباید غفلت کرد.

وی تصریح کرد: البته در صورت غفلت از موزه فرهنگی، در آینده شاهد خواهیم بود که هزینه های زیادی در حوزه های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی خواهیم پرداخت، بنابراین باید جنگ فرهنگی را جدی بگیریم و روی آن سرمایه گذاری کنیم. موفق شو.”

امام جمعه بندرعباس با اشاره به حوادث منطقه به ویژه غزه گفت: عملیات نظامی طوفان الاقصی بزرگترین شکست رژیم صهیونیستی در دوره های گذشته بود، این جنگ حماس یا صهیونیست ها باعث کودک کشی شد. رژیم رنج زیادی را از دست داده است.

وی گفت: جنگ کنونی اقتصاد این رژیم را مختل کرده و بیکاری را افزایش داده است، همچنین تعداد زیادی از شهرک نشینان از برخی شهرک ها گریخته اند که این امر برای رژیم صهیونیستی نیز گران تمام شده است.

عبادی زاده گفت: ما شاهد مهاجرت معکوس از شهرک های صهیونیستی هستیم، این رژیم باید بداند که نظم جهانی را جبهه مقاومت تعیین می کند نه آمریکا.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به مشکلات شهری و توزیع سیلندرهای گاز مایع در استان تصریح کرد: این طرح برای جلوگیری از هدررفت گاز اجرا شد، ساماندهی نشدن توزیع سیلندر گاز باعث تشکیل بازار سیاه می شود. این چالش نیاز به برنامه ریزی دارد و مردم برای ساماندهی وضعیت موجود باید در سامانه صدف ثبت نام کنند.