کاری سنگین محسن بنگر برای استقلالی ها

کاری سنگین محسن بنگر برای استقلالی ها

محسن بنگر می گوید: در اینکه استقلال امسال تیم خوبی است شکی نیست. بازیکنان خوبی هستند و جایگاه این تیم در جدول نشان دهنده توانایی آنهاست اما فکر می کنم پرسپولیس در دربی 29 هازارد با یک گل پیروز شود.

وی ادامه می دهد: اگر بازیکنان دو تیم را با هم مقایسه کنید متوجه می شوید که دست یحیی گل محمدی بازتر است و سرمربی پرسپولیس بازیکنان دربی بیشتری دارد. بازیکنانی با تجربه در دربی و بازی های بین المللی. شما علیرضا بیرانوند را از دروازه بیرون می آورید و مرتضی پورعلیگنجی، وحید امیری، امید عالیشاه، کمال سوگنیا، میلاد سرلک، مهدی ترابی، سروش رفیعی و حتی یورگن لوکادیا می توانند در این دربی حضور داشته باشند. افرادی مانند دانیال اسماعیلی فر، گئورگی گلسیانی و سعید صادقی نیز از افراد موثری هستند که نفوذ زیادی دارند.

کاپیتان چند ساله پرسپولیس نقطه قوت استقلال را در خط حمله این تیم می داند و خاطرنشان می کند: مهدی کایدی بازیکن تکنیکی است که پشت محوطه جریمه به دنبال پنالتی و خطا است. ارسلان مطهری هم در دربی خوب بوده و محمد محبی در این فصل آنقدر خوب کار کرده است که خیلی ها می گویند او مستحق حضور در جام جهانی بود اما با توجه به تجربه هافبک ها و مدافعان دفاعی پرسپولیس پیش بینی می کنم این بازیکنان در جام جهانی باشند. کنترل می شود. در مورد نقاط قوت پرسپولیس هم فکر می کنم این تیم در دفاع و هافبک خیلی خوب عمل کرد. پرسپولیس به راحتی گل نمی خورد و همین عامل مثبت دلیل اصلی هدایت این تیم است. تیمی که به راحتی گل می زند دچار مشکل می شود، برعکس تیمی که گل کمتری می زند شانس بیشتری برای قهرمانی خواهد داشت.

بنگر ضمن اشاره به بازی دوستانه اخیر پرسپولیس مقابل سپاهان اصفهان یادآور می شود: به نظرم بازی دوستانه با سپاهان اصفهان بسیار هوشمندانه انتخاب شد. یحیی گل محمدی اگر مقابل تیم دسته اولی یا پایین‌تر بازی می‌کرد می‌توانست گل‌های زیادی را در آستانه دربی به ثمر برساند، اما تصمیم گرفت شاگردانش را امتحان کند. سپاهان هم تقریباً مثل استقلال در خط حمله بازیکنان با تکنیک و سرعتی دارد که می توانند خط دفاعی پرسپولیس را تحت فشار بگذارند و دیدید که 2 گل زدند. به نظر من برگزاری این جلسه تدارکاتی توجه بازیکنان پرسپولیس را جلب می کند. حالا بچه های پرسپولیس به خوبی می دانند که با جریمه سنگین در دربی می توان کوچک ترین بی احتیاطی را هم نفی کرد.

مدافع سابق پرسپولیس که هرگز در دربی شکست نخورده است نیز در این رابطه اظهار داشت: دربی مسابقه خاصی است که آمادگی روحی و روانی و تمرکز در آن بسیار دخیل است. من مخالف تماس با کوری قبل از بازی نیستم، اما وقتی با کوری تماس می گیرید، باید بتوانید به تماس خود در زمین پاسخ دهید. قبل از این جلسه باید هفته خوبی را از نظر تمرینی پشت سر می گذاشتید. در طول تمرین باید بیشتر از همیشه تلاش کنید و روز قبل و روز مسابقه آرام و متمرکز باشید تا موفق شوید. به لطف هم تیمی هایم و البته تجربه ای که بعد از سال ها بازی در لیگ برتر به دست آوردم، در دربی تمرکزم را از دست ندادم. به نوعی احساس کردم که این بازی می تواند راحت تر از بازی های دیگر باشد و به همین دلیل خدا به من کمک کرد و موفق شدم.

از محسن بنگر می پرسیم چه کسی ستاره دربی را پیش بینی می کند که او پاسخ می دهد: باور کنید این پیش بینی سخت تر از شناخت برنده است. هرگز نمی توان پیش بینی کرد که در روز دربی چه اتفاقی می افتد! بارها دیده ایم که یک مدافع میانی یا دروازه بان ستاره داربی شده است. بنابراین، هر چه اکنون گفته می شود، بر مبنای درستی نیست و فقط به خاطر ذهنیت قبلی ماست. بسیاری بر این باورند که یورگن لوکادیا در پرسپولیس یا مهدی کایدی در استقلال می توانند برگ برنده دربی باشند اما تمام این صحبت ها حدس و گمان است. باید دید چه کسانی با سوت داور می توانند خود را کنترل کنند و نمایش بهتری از خود به نمایش بگذارند. به هر حال من به عنوان یک پرسپولیسی دوست دارم سه شنبه 8 آذر روز کودک پرسپولیس باشد.

کاپیتان سابق پرسپولیس درباره قضاوت این دیدار هم می گوید: داوری هم خیلی مهم است چون در فوتبال ما سیستم دستیار تصویری (VAR) وجود ندارد. پس امیدواریم بهترین و کم اشتباه ترین داور ایران به عنوان داور دربی انتخاب شود. حالا که اسم کمک داور ویدیویی به میان آمد، واقعا دلم برای علیرضا فغانی افتاد. او سال ها بهترین داور ایران و حتی آسیاست و می توانست حتی تا فینال جام جهانی قضاوت کند اما VAR مقابل او ایستاد و فغانی را اشتباه گرفت. این سیستم غیرانسانی و ویدئویی شاید برای داوری مفید باشد، اما برای بهترین داور ما هم مضر بوده است. البته اروگوئه ای ها که به خاطر همین اشتباه و تفاضل گل از رسیدن به مرحله حذفی بازماندند، سر و صدای زیادی به پا کردند. شاید دلیل اصلی جدایی علیرضا فغانی همین اعتراض و استخدام اروگوئه بود. امیدوارم فغانی و گروه موفقش در آینده دوباره در مسابقات مهم پیروز شوند و موفق به نظر برسند.

به هر حال محسن بنگر ضمن تمجید از لیونل مسی می گوید: آرژانتین امروز مرا یاد دیگو مارادونا و آرژانتین در جام جهانی 1986 مکزیک می اندازد. مارادونا در این رقابت ها 5 گل به ثمر رساند و تاثیر زیادی در پیروزی و موفقیت آرژانتین داشت. لیونل مسی حالا وارث ارتش تک نفره مارادونا در تیم ملی این کشور است. او ممکن است در آخرین جام جهانی خود موفق شود. من و بسیاری از هواداران فوتبال دوست داریم لیونل مسی جام جهانی را برد زیرا این تنها چیزی است که در مجموعه افتخارات او کم است.

دیدگاهتان را بنویسید