کالاهای تلفیقی ساماندهی می شود/ فعال سازی اقتصاد گردشگری در هرمزگان یکی از راهکارهای فقرزدایی است

ساعت: 18:22
تاریخ انتشار: 1400/10/24
کد خبر: 1800442

آیت الله رئیسی در پایان سفر دو روزه خود با بیان اینکه ظرفیت های گردشگری خوبی در استان هرمزگان وجود دارد که باید فعال شود، گفت: وضعیت کالاهای تهرانی بررسی و ساماندهی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور امروز جمعه در نشست خبری پایانی چهاردهمین سفر استانی به هرمزگان با بیان اینکه خدا را شکر دو روز در استان هرمزگان خواهیم بود گفت: قبل از سفر به استان هرمزگان جلسات کارشناسی برگزار شد. برای رفع مشکلات و مسائل استان برگزار می شود. مقرر شد برخی از پرونده ها در کوتاه مدت و برخی مواردی که نیاز به تخصیص دارد از طریق مدیریت برنامه ریزی فرآیند تخصیص قابل حل باشد.

وی به برگزاری جلسه با اقشار مختلف روستاییان اشاره کرد و افزود: در خصوص نحوه جذب جوانان گلایه هایی وجود داشت که در جلسه هیئت مدیره به فرمانداران اعلام کردیم که اولویت اول باید جذب افراد بومی باشد. نیروها “.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در این بازدید از مناطق زلزله زده و سیل زده بازدید شد و مصوبات لازم برای تسریع در بازسازی منطقه به تصویب خواهد رسید، گفت: که در مدت زمان کوتاهی به سرعت قابل حل است و برخی مسائل دیگر که نیاز به بودجه در مرکز در برنامه و سازمان بودجه دارد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه در موضوع زلزله و سیل اخیر هرمزگان خدا را شکر می کنیم با توجه به ابعاد این حوادث تلفات انسانی زیادی نداشتیم، گفت: اما خسارات مادی زیادی به بار آورد که این خسارت باید از دولت جبران شود.

وی در خصوص بازدید از مناطق زلزله زده فین گفت: اقدامات اساسی از جمله آواربرداری و پی ریزی در این منطقه انجام شده و ساخت و ساز در حال انجام است.

این کارمند برتر کشوری ادامه داد: برای ادامه کار باید وام داده می شد، اعتبارات لازم تامین می شد و خانه های مردم به زودی ساخته می شد و از این نظر مشکلی وجود نداشت.

رئیس جمهور افزود: شکایات نمایندگان اقشار هرمزگان در مورد استفاده از نیروهای بومی را می پذیریم و مدیران باید بومی سازی در صنایع و پروژه های بزرگ استان هرمزگان را در اولویت قرار دهند.

آیت الله رئیسی گفت: برخی از نواقصی که در هرمزگان وجود دارد باید به موقع برطرف شود، به عنوان مثال برخی از مناطقی که مشکل کمبود مراکز بهداشتی دارند باید برطرف شود.

وی با تاکید بر ساماندهی منطقه صیادی و توسعه آن در هرمزگان، تصریح کرد: صید ترال باید ممنوع شود و مواردی که نیاز به حل و فصل دارد توسط شیلات شناسایی شود.

رئیس جمهور همچنین ساماندهی وضعیت کالاهای دریانوردان یا دریانوردان را ضروری دانست و گفت: این موضوع باید به سرعت در قالب آیین نامه ابلاغ شود.

آیت الله رئیسی بر رونق تجارت هرمزگان با کشورهای همسایه و صادرات کالاها و محصولات تولیدی برای آن کشورها تاکید کرد و از استاندار هرمزگان خواست در تسهیل این امر برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان تلاش کند.

رئیس قوه مجریه وضعیت فقر در هرمزگان را قابل قبول ندانست و فعال شدن اقتصاد گردشگری در هرمزگان را یکی از راهکارهای کاهش فقر در این استان برشمرد.

پرداخت سهم استان هرمزگان توسط صنایع بزرگ مستقر در آن استان از دیگر درخواست های رئیس جمهور بود و وی خواستار ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع بزرگ هرمزگان در قبال این استان شد.

وی در خصوص جزیره هرمز نیز گفت: وضعیت جزیره هرمز اسفناک است و باید از ظرفیت بزرگ این جزیره در حوزه گردشگری برای رفع بیکاری استفاده کرد.

رئیس جمهور جزیره هرمز را نماد ایثار و مقاومت دانست و گفت: ساخت سریع خانه بهداشت و مسکن مجهز در هرمز نیز مانند سایر نقاط کشور و نیاز این جزیره به مسکن باید آغاز شود. بلافاصله. مستقیما.”

رئیسی گفت: وضعیت و ظاهر جزیره کشم نسبت به قبل از انقلاب بسیار متفاوت شده است اما هنوز کافی نیست و باید توسعه جدی در این جزیره در حوزه گردشگری ایجاد شود.

وی افزود: کشم باید به مرکز تولید و صادرات تبدیل شود نه محلی برای توزیع کالا و مقرر شد موانع مختلفی که در جزیره وجود دارد به سرعت برطرف شود.

رئیس جمهور بر توسعه هرمزگان بر اساس فرهنگ این استان تاکید کرد و گفت: هرمزگان دارای فرهنگ دینی و اسلامی ریشه دار و بسیاری از آداب و رسوم قدیمی و محترم است و هر توسعه ای باید با حفظ این فرهنگ انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید