کانادا سرباز پای آمریکا در شکل دادن به فشار علیه ایران است


ساعت: 09:05
تاریخ انتشار: 1301/09/30
کد خبر: 1918613

ابوالفضل زهراوند در گفتگو با دانا مطرح کرد:

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: کانادا همواره سرباز پای آمریکا بوده و در شکل دادن به فشار علیه جمهوری اسلامی نقش داشته است. دستور آمریکا این است که کانادا هر از چند گاهی بر طبل نقض حقوق بشر ایران بکوبد.

ابوالفضل زهراوند کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی با تاکید بر اینکه قطعنامه پیشنهادی کانادا اقدام جدیدی نیست، تصریح کرد: دولت کانادا همواره پیاده نظام آمریکایی ها بوده و در ایجاد فشار علیه جمهوری اسلامی نقش داشته است. تصویب قطعنامه ضد ایرانی کانادا در سازمان ملل نه تنها با رویکرد حمایت از حقوق زنان در ایران، بلکه با رویکرد فشار بر جمهوری اسلامی در چمن آمریکا صورت گرفت.

وی افزود: کانادا همواره در فشار بر ایران در این زمینه پیشگام بوده و اقدامات خود را در زمینه حقوق بشر نادیده گرفته است. موارد بسیاری از نقض حقوق بشر در کانادا را می شناسیم که نشان می دهد دولت کانادا یکی از ناقضان حقوق بشر در جهان محسوب می شود، مانند عقیم سازی اجباری زنان بومی، رفتار وحشیانه پلیس کانادا با خارجی ها و ….

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه اکنون کانادا به عنوان مدعی حقوق بشر مطرح شده است، گفت: در حال حاضر گزارش های متعددی از نقض حقوق بشر در کانادا نشان می دهد که این دولت به شعارهای خود در موضوع حقوق بشر عمل می کند، بشریت این کار را نکرد. رعایت کنند و متأسفانه هرگز پاسخگوی اعمال خود نبودند.

به هر حال زهراوند گفت: چنین اقدام ضد ایرانی در ذات دولت کانادا بعید نیست. این اقدامات دستوری از سوی آمریکایی هاست که بر اساس آن سعی می کنند به صورت دوره ای بر طبل نقض حقوق بشر توسط ایران بکوبند.

باید بگویم؛ قطعنامه ضدایرانی کانادا اخیرا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با 80 رای موافق، 29 رای مخالف و 65 رای ممتنع به تصویب رسید.

روسیه، چین، کوبا، پاکستان، هند، فیلیپین، سوریه، سریلانکا، اندونزی، عراق، عمان، لبنان، اندونزی، اریتره، بولیوی، زیمباوه، ترکمنستان، قرقیزستان، بلاروس، ازبکستان، قزاقستان، تاجیکستان، نیکاراگوئه به این قطعنامه رأی دادند. آنها مخالفت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید