کانون پرورش فکری از ظرفیت ۱۷ میلیون دانش‌آموز در برنامه‌ریزی ها استفاده کند

به گزارش خبرگزاری موج


محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی ملاقات با مدیر و عوامل مرکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از جهت گیری های اصیل و شاخص ماست. وی با این تجربه و حضور نیروهای جوان و با انگیزه تلفیق این دو، افق روشن تری را برای فعالیت در این عرصه رقم زد.

و افزود: ما در دولت ردیف وزارتی و نهادی نداریم. ما حوزه فرهنگ، هنر و رسانه را داریم که در دولت بر عهده وزارت فرهنگ است و آن وزارتخانه موظف است از همه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در همه بخش‌های دولت حمایت، تشویق و همراهی کند.

اسماعیلی با تاکید بر این نکته ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تنوع فعالیت های فرهنگی و هنری کاملاً با مأموریت های اصلی وزارت فرهنگ سازگاری دارد و این نهاد واقعاً دقیق و جایگاه خوبی دارد.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: ارتباط میانی بین مجموعه حاکمیتی و فعالیت فرهنگی و هنری دانش آموزان نیاز است که کانون پرورش فکری مسئولیت آن را بر عهده دارد.

و ادامه داد: اگر کانون با توجه به انباشت نیروی کار، ماموریت ها و حجم زیاد کار، شخصیت هیئت امنایی و مشارکت سایر نهادها در مجمع عمومی را نداشته باشد، طبیعتا این امر بر دوش جامعه سنگینی می کند. تحصیلات.

اسماعیلی با بیان اینکه ما وزارت فرهنگ ما فعالیت کانون را بخش عمده ای از ماموریت های خود می دانیم، افزود: رهبری کانون پرورش فکری تعامل خوبی با وزارت فرهنگ و کتابخانه های عمومی دارد. ما حدود 4000 کتابخانه داریم و برخی از کارها باید با کمک یکدیگر برای هم افزایی انجام شود.

وی درباره جشنواره سینمای کودک و نوجوان نیز گفت: یکی از ارکان شکل گیری این جشنواره کانون پرورش فکری است و کار کانون برای همه مهم است. همانطور که اثر انیمیشنی که سال گذشته عرضه شد و فروش آن به یکی از پنج فیلم پرفروش پررونق ترین سال سینما تبدیل شد و حدود 30 میلیون نفر در سینماهای کشور بلیت خریدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه حضور 17 میلیون دانش آموز در کشور ظرفیت بسیار مهمی است، گفت: کانون پرورش فکری در همه عرصه های فرهنگی و هنری فعالیت خوبی دارد و در بنیاد بازی های رایانه ای حضور ویژه ای دارد. بنابراین ما به دنبال افزایش همکاری هستیم.

اسماعیلی بیان کرد: در حوزه پهنه های فرهنگی نیز فعالیت های ویژه ای داشتیم به عنوان مثال می خواهیم هوی را به منطقه فرهنگی ممتاز تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: با وجود تنوع قومیت ها، لهجه ها، زبان ها و گاه مذهبی ها، چتر بالاتری به نام ایران داریم، این موضوع مهم و حلقه ای است که به راحتی ما را به هم وصل می کند و به تعبیر مقام معظم رهبری مفهوم ایرانی بودن که کاملاً منطبق با سنت های دینی ما است، از اهمیت ویژه ای نیز برخوردار است و کانون نیز باید وارد این عرصه شود.


آیا این خبر مفید بود؟