کاهش محسوس دما و افزایش بارندگی در بیشتر نقاط کشور طی 3 روز آینده

کاهش محسوس دما و افزایش بارندگی در بیشتر نقاط کشور طی 3 روز آینده

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت مخاطرات جوی از کاهش محسوس دما و افزایش بارندگی در بیشتر مناطق کشور طی 3 روز آینده خبر داد. وی تاکید کرد: لازم به ذکر است در روزهای جمعه و شنبه (11 و 22 فروردین) بارش در مناطق سردسیر و مرتفع و برخی مناطق واقع در شمال غرب کشور به صورت برف خواهد بود.

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت مخاطرات جوی از کاهش محسوس دما و افزایش بارندگی در بیشتر مناطق کشور طی 3 روز آینده خبر داد.

صادق ضیائیان با اشاره به اینکه امروز (20 فروردین) در برخی مناطق شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده خواهیم داشت، گفت: روز جمعه (21 فروردین) با فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب، غرب و برخی مناطق جنوب غرب کشور همراه است. استان‌های ساحلی دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی با بارش باران و برف، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق در معرض تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز شنبه (12 فرادرین) در برخی مناطق شمال غرب، شمال شرق، استان های ساحلی دریای خزر، دامنه ها و ارتفاعات البرز و برخی مناطق واقع در دامنه های زاگرس مرکزی بارندگی خواهیم داشت. روز شنبه در برخی مناطق شمال غرب، شمال شرق و ارتفاعات البرز و روز یکشنبه (23 فروردین) در برخی مناطق شمال شرق و شمال غرب کشور بارش پراکنده پیش بینی می شود.

وی تاکید کرد: لازم به ذکر است در روزهای جمعه و شنبه (11 و 22 فروردین) بارش در مناطق سردسیر و مرتفع و برخی مناطق واقع در شمال غرب کشور به صورت برف خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: روزهای جمعه و شنبه (11 و 22 فروردین) در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل دمای هوا بین 10 تا 15 درجه و در شمال غرب، غرب دامنه های جنوبی البرز و نواحی مرکزی خواهد بود. دمای هوا بین 5 تا 9 درجه و روزهای شنبه و یکشنبه (12 و 23 فروردین) در شمال شرق و شرق کشور تا 9 درجه کاهش می یابد. همچنین دما از روز یکشنبه (23 فروردین) در نیمه غربی و از دوشنبه (24 فروردین) در نیمه شرقی کشور افزایش می یابد.

وی افزود: امروز (پنجشنبه 20 فروردین) در نواحی شمال غرب و غرب، جمعه (21 فروردین) در شمال غرب، غرب، مناطق مرکزی و استان های واقع در دامنه جنوبی البرز و شنبه (12 فروردین) در نیمه شرقی. از مناطق مرکزی و استان های واقع در دامنه های البرز. البرز جنوبی و یکشنبه (23 فروردین) در شرق، جنوب شرق و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید تا ساعاتی دیگر و در مناطق مستعد خیزش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

به گفته رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی، از بعدازظهر پنجشنبه (امروز 20 فروردین) تا شنبه (21 فروردین) دریای خزر از اواخر وقت جمعه (21 فروردین) تا دوشنبه (24 فروردین) ))، خلیج فارس و از آن پس از ظهر روز شنبه (12 فروردین) تا دوشنبه (24 فروردین) تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

وی درباره وضعیت جوی استان تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (21 فروردین) نیمه ابری تا ابری، تا ساعاتی دیگر بارش باران همراه با احتمال رگبار و رعد و برق همراه با گاهی شدید خواهد بود. وزش باد با حداقل دمای 12 و بیشینه دما 20 درجه سانتیگراد و در روز شنبه (12 فروردین) نیمه ابری همراه با وزش باد شدید و افت محسوس دما و در نقاطی با حداقل دما 9 و حداکثر دما رگبار خواهد بود. 12 درجه سانتیگراد

وی در خاتمه تاکید کرد: امروز و فردا (10 و 21 فروردین) شهرکرد با دمای 2- و 1- درجه سانتیگراد سردترین و بندرعباس با دمای 29 درجه سانتیگراد گرمترین مرکز منطقه ای کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید