کاهش نرخ تورم در استان مرکزی/دولت با نصب دستگاه های کارتخوان در نانوایی ها نگرانی ها در مورد قاچاق آرد را تا حد زیادی کاهش داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب؛ فرزاد محالث الائمه استاندار مرکزی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان مرکزی گفت:: اولویت اصلی دستگاه های متولی در استان مرکزی تامین کالاهای اساسی است و خوشبختانه در تامین کالاهای اساسی مشکلی نداریم و تنها در ماه های آینده نگرانی در مورد مرغ وجود دارد و تمام تلاش خود را برای رفع این مشکل انجام خواهیم داد.

محالث الائمه گفت: جلوگیری از قاچاق مرغ در استان مرکزی یک ضرورت مهم است و باید این معضل مدیریت شود و جهاد کشاورزی برای برقراری امنیت شبانه روزی اقدامات لازم را انجام دهد تا از هرگونه خسارت جلوگیری شود. “

وی ادامه داد: تثبیت قیمت گوشت مرغ و اخذ مجوزهای لازم برای این امر یک ضرورت است و باید مورد توجه دستگاه های مسئول قرار گیرد.

استاندار مرکزی گفت: تصمیمات و اقدامات در تنظیم بازار استان باید برای مردم دلگرم کننده باشد و تنش و حساسیت وجود نداشته باشد و مردم مطمئن باشند که در استان مرکزی کمبود کالا وجود ندارد.

مخلص الائمه افزود: اقدامات لازم برای جوجه کشی مناسب استان باید به طور جدی در دستور کار متولیان قرار گیرد و با بررسی و خلاقیت بیشتر می توان هزینه ها را کاهش داد و مسئولان باید در این زمینه بررسی های لازم را انجام دهند. “

وی بیان کرد: در خصوص قطعه بندی ایراداتی از سوی مردم وجود دارد و باید نظارت کافی در راستای هزینه قطعه بندی انجام شود و نظارت هاچ نیز مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در شهریور ماه شاهد کاهش بسیار چشمگیر تورم در استان مرکزی کشور بودیم. در ماه سال جاری تورم در کل کشور 2.2 درصد بوده در حالی که در استان مرکزی 8 درصد است و کاهش بسیار چشمگیری دارد که بنا به دلایلی لازم است این کاهش شناسایی و در صورت امکان ادامه یابد. .

مخلص الائمه تصریح کرد: همچنین نرخ تورم محصولات غذایی در سراسر کشور 2.1 درصد است در حالی که در استان مرکزی این نرخ منفی 3 درصد است و این نیز کاهش چشمگیری داشته که قابل توجه است.

وی افزود: یکی از مهمترین مشکلات استان مرکزی نبود شرکت حمل و نقل مطمئن در استان است که باید سرمایه گذار مناسب وارد استان شود و یک شرکت بزرگ و مطمئن بتواند اقدامات لازم را انجام دهد.

مخلص الائمه خاطرنشان کرد: اقدامات دولت سیزدهم در نانوایی ها با نصب کارت خوان های ویژه نگرانی ها در مورد قاچاق آرد را تا حد زیادی کاهش داده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید