کاهش 15 درصدی سرقت در استان مارکز در ایام نوروز / 31 مرگ جاده ای


ساعت: 21:06
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1819308

مفهمی شهرستانی گفت: امسال 31 نفر در تصادفات جاده ای استان کشته شده اند که 10 نفر در محور شازند – بروجرد و محور الغدیر هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; سردار حسن مفهمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مرکزی امشب در جلسه شورای اداری استان مرکزی با اشاره به اقدامات ناجا در ایام نوروز گفت: کار آموزش راهنمایی و رانندگی و خدمات راهداری از 15 اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا 7 فروردین ادامه خواهد داشت. اجرای طرح نوروزی از 18 اسفندماه با مشارکت و هم افزایی با میانگین حداقل 300 خودرو در روز و استفاده از 3700 نیرو در مناطق انتقامی و امنیتی برای برقراری امنیت آغاز شد.

وی افزود: استفاده بهینه با تجربیات بسیار خوب رضویون برکات زیادی در برقراری امنیت در محله داشت و طرح نوروزی سال 1401 توسط همه عوامل به بهترین نحو اجرا شد.


فرمانده انتظامی استان مارکس گفت: با عنایت ویژه استاندار محترم مارکاس، 43 دستگاه خودرو برای کاهش تصادفات رانندگی به ناوگان پلیس استان اضافه شد که تاثیر مثبتی در روند کاهش تصادفات رانندگی دارد.

وی ادامه داد: استان مرکزی در موارد سرقت در تعطیلات نوروزی نسبت به سال گذشته 15 درصد کاهش داشته که از نظر سرقت یکی از استان های رو به کاهش در این پیک است.

مفهمی شهرستانی افزود: همچنین در تعطیلات نوروز امسال 21 درصد کاهش سرقت منزل، 34 درصد در سرقت بازار و 22 درصد در جرایم سایبری در استان مرکزی کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه درصد نزاع در استان مرکزی 37 درصد، نزاع دسته جمعی 7 درصد، 196 هزار میلیارد ریال کالای قاچاق و 400 کیلوگرم مواد مخدر در نوروز امسال کاهش داشته است، گفت: 37 درصد از تردد در استان مرکزی بوده است. خودروهای جاده ای در تعطیلات امسال در کشور ثبت نام کرده اند که 38 درصد شاخص در جاده های استان است.


فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: تعداد تصادفات در کشور 15 درصد و این شاخص در استان مرکزی 37 درصد است و تعداد مجروحان سوانح رانندگی در کشور نسبت به سال گذشته 2 درصد و در استان مرکزی افزایش یافته است. 7 درصد است.

وی گفت: امسال 31 نفر در تصادفات جاده ای استان کشته شده اند که 10 نفر در محور شازند – بروجرد و محور الغدیر هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید