کاهش 25 درصدی مالیات تولید پس از تصویب هیأت امنا اعلام می شود/ تصمیمات درست منجر به رشد اقتصادی 8 درصدی برای سال 1401 می شود.


ساعت: 11:44
تاریخ انتشار: 1401/02/04
کد خبر: 1834048

یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرنگار دانا گفت:

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به لزوم حمایت از تولید مردمی مبتنی بر دانش گفت: پس از تصویب هیات امنا، با تصمیمات درست 25 درصد کاهش مالیات بر تولید اعلام می شود. “

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امروزه اقتصاد جهان مبتنی بر نوآوری و استفاده از دانش است و چنین اقتصادی را اقتصاد دانش بنیان می نامند. تولید دانش بنیان به این معناست که تولید دانش بنیان بوده و هزینه های واردات را کاهش می دهد و اگر محصولی دانش بنیان نباشد قطعا نمی تواند با چنین محصولاتی پایدار، اقتصادی و قابل رقابت باشد.

محمد صفایی دلویی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرنگار راه دانا؛ وی در خصوص رشد صادرات و درآمدهای ارزی و برنامه های اقتصادی در دست اقدام مجلس برای افزایش این درآمدها با حمایت شرکت های دانش بنیان، گفت: ارز این صادرات برای کشور موجه و ارزشمند خواهد بود.

لزوم حمایت از تولید دانش بنیان و حمایت از کسب و کار

وی در خصوص ادامه این روند گفت: باید روند کسب و کار در دولت تسهیل شود و از تولید ارز ورودی دانش بنیان در جایگاه واقعی خود حمایت شود و ارز سرمایه گذاری شده صرف زیرساخت های اقتصادی شود. کشوری که متأسفانه در دولت قبل این اتفاق نیفتاد.» ارز وارداتی اگر در زیرساخت های کشور مصرف شود، به جای تورم، رونق را به بازار تولید برمی گرداند.

صفایی تصریح کرد: منابع ارزی دولت در سال جدید به دلیل افزایش تولید نفت و همکاری با کشورهای همسایه روند خوبی را دنبال می کند. ببینیم به شرط اتخاذ تصمیمات خوب دولت برای کنترل این ارز ورودی، رشد اقتصادی 8 درصدی برنامه ریزی شده توسط دولت امکان پذیر خواهد بود.

شرکت های دانش بنیان باعث افزایش بهره وری و کاهش هزینه های تولید می شوند

وی با اشاره به تاثیر شرکت های دانش بنیان بر رشد اقتصادی گفت: شرکت های دانش بنیان باعث افزایش بهره وری و کاهش هزینه های تولید می شوند. البته این شرکت‌ها می‌توانند محرک‌های رشد اقتصادی کشور باشند و بر سایر شرکت‌ها تأثیر بگذارند که در نتیجه تلاش‌های آنها سایر شرکت‌ها تشویق به تحقیق و توسعه (فروش و توسعه) می‌شوند و با تحقیق و توسعه پویا هزینه‌های تولید خود را کاهش می‌دهند.

یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مشکل دولت تدبیر و امید و نداشتن رایزن بازرگانی در بسیاری از کشورها مانند چین، گفت: خدای نکرده دولت جدید سریعتر وارد این حوزه شود و مشاوران تجاری را در این حوزه فعال کند. برای دستیابی به این هدف، موانع واردات و صادرات باید برطرف شود.

پس از تصویب در هیات امنا، کاهش 25 درصدی مالیات تولید اعلام می شود

وی گفت: مصوبات جدید مجلس 25 درصد از مالیات بهره وری را کاهش داده است که این امر مشوقی برای کاهش هزینه ها تلقی می شود که با تصویب قانون رفع موانع کسب و کار پس از تصویب در هیات امنا ابلاغ می شود.

صفایی دلویی با اشاره به نوسانات ارزی و تاثیر آن بر تولید، ادامه داد: با وجود این نوسانات ارزی، تولیدکننده نمی تواند محاسبات دقیقی برای اتفاقات آینده داشته باشد و گاهی به دلیل این نوسانات ارزی ورشکست می شود. یکی از راه های حمایت این است که ابتدا تسهیلات ارزی را به بدهی واقعی تولیدکننده تبدیل کنیم و بازار را در این حوزه تثبیت کنیم چرا که بی ثباتی تولیدکننده را از تصمیم گیری محروم می کند.

با تصمیمات درست رشد 8 درصدی حاصل می شود.

وی در پایان با اشاره به بازدهی 85 درصدی ارزهای صادراتی گفت: دلیل ثبات و آرامش فعلی بازار افزایش درآمد کشور و مسدود شدن بازگشت منابع ارزی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید