کدام مناطق در معرض خطر باران، رعد و برق و باد شدید هستند؟


ساعت: 16:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۸
کد خبر: 1890984

در گفتگو با رئیس مرکز ملی خطرات هواشناسی مطرح شد؛

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران و مخاطرات جوی از افزایش ابر همرفتی، بارندگی، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در مناطق مختلف کشور و همچنین در مناطق گرد و غبار خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان وضعیت جوی برخی نقاط کشور را پیش بینی کرد و به ایسنا گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هوا طی 24 ساعت آینده در نواحی شمالی و شرقی خوزستان، جنوب لرستان. شمال غرب توسط چهارمحال و بختیاری، شرق و جنوب توسط سیستان و بلوچستان. شنبه شمال و شرق خوزستان، غرب چهارمحال و بختیاری، شرق و جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان؛ یکشنبه در کوه های تهران، البرز، مازندران، شرق خوزستان، شمال غرب استان های کوگیلویه و بویار احمد، دوشنبه و سه شنبه در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کوه های مرکزی البرز افزایش ابر همرفتی، بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در مناطق زلزله خیز گرد و غبار پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی افزود: همچنین طی این پنج روز در نواحی شمالی سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی خراسان رضوی و شرق یزد و در دو روز آینده در جنوب غرب کشور در استان های خوزستان، ایلام و کرمانشاه به طور موقت وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک خواهد بود.

وی ادامه داد: شرق دریای عمان مواج و طوفانی خواهد بود.

وی درباره وضعیت جوی تهران در دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران فردا (9 مرداد) صاف، بعد از ظهر نیمه ابری تا نیمه ابری و وزش باد اواخر وقت با حداقل دمای 23 درجه سانتیگراد افزایش می یابد. و بیشینه دما 33 درجه روز یکشنبه (9 مرداد) صاف تا کمی ابری و از بعدازظهر ابر و وزش باد با کمینه دمای 22 درجه و حداکثر 32 درجه افزایش می یابد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی در پایان گفت: امروز و فردا (8 و 9 مرداد) اهواز با دمای 47 و 48 درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد و اردبیل سردترین مراکز استان هستند. این کشور با دمای 8 و 9 درجه سانتیگراد. ./

دیدگاهتان را بنویسید