کرمان پذیرای 11 شهید گمنام خواهد بود


ساعت: 10:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۰
کد خبر: 1917071

مدیر اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان گفت: همزمان با سراسر کشور در استان کرمان یازده شهید دیگر را دریافت خواهیم کرد. فاطمه دوم.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; محمود مهدوی فرد صبح امروز در نشست خبری با تسلیت ایام فاطمیه گفت: مسئولیت حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بر عهده اداره کل بنیاد شهدای گمنام است. سطح کشور و استان نیز بر این امر و تمامی امور مربوط به ایثارگران نظارت دارد و ناشناس متولی این اداره کل است.

مدیر اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان ادامه داد: بیش از 200 درخواست از مردم و مسئولان استان برای حضور شهدای گمنام در استان داریم. مجموعه ها و برای این منظور با توجه به مدت زمان درخواست ها و مکان اولویت بندی می شود.

وی گفت: 25 اولویت را بررسی کردیم و به تهران فرستادیم و تاکنون 15 اولویت و گروه توافق شده است. در فتح آباد زرند به خاک سپرده شدند.

مهدوی فرد گفت: همزمان با سراسر کشور در ایام فاطمیه دوم یازده شهید دیگر در استان، شش شهید در شهر کرمان، یک شهید در رفسنجان، یک شهید در سیرجان، یک شهید در استان پذیرایی خواهیم کرد. بم و یک شهید در شهرستان نرماشیر به خاک سپرده شد.

مدیر اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان افزود: پیکرهای شهدای شهر کرمان در نقاط مختلف از جمله ستاد ارتش جنوب شرق، دانشگاه ماهان است. تحصيلات تكميلي، پارك مسيح، بوستان شهداي گمنام آيت الله دستگيب، زمين ورزشي روستاي سعيدي و در پارك شهيد مطهري به خاك سپرده شده اند.

وی گفت: پیکر مطهر شهدا در شهرستان رفسنجان در شهرستان رفسنجان، در شهرستان سیرجان در شهرستان هماشر، در شهرستان جیرفت در شهرستان بلوکوف، در شهرستان بم در شهرستان قطب آباد و در شهرستان نظام شهر در شهرستان نرماشیر تشییع می شود.

مهدوی فرد تصریح کرد: کوچکترین شهید 23 ساله و مسن ترین شهید 45 ساله در سال 67 از عملیات های بدر، خیبر، کربلای پنج، کربلای شش و تک دشمن به میهن بازگشتند.

مدیر اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان تصریح کرد: پذیرایی رسمی از شهدا روز 12 دی ماه ساعت 8 صبح از فرودگاه کرمان و شهدای شهرستان خواهد بود. با پروازهای شهری روبرو خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مراسم تشییع و تدفین شهدا 15 آذرماه همزمان با سراسر کشور انجام می شود. تلاش داریم راهپیمایی فاطمیون را در شهر کرمان به یاد شهدای گمنام برگزار کنیم و پس از این راهپیمایی مراسم تدفین شهدا انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید