کسب رتبه اول کشوری از استان یزد در زمینه جذب اسناد گنجینه اسلامی


ساعت: 14:49
تاریخ انتشار: 1301/09/12
کد خبر: 1915365

دهقان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد از کسب رتبه اول استان یزد در زمینه جذب اسناد خزانه اسلامی در پایان سال مالی 1400 خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد دهقان در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه استان یزد رتبه نخست را در حوزه اسناد خزانه اسلامی در سطح کشور کسب کرده است، اظهار داشت: در پایان سال مالی 1400 استان یزد با جذب اسناد خزانه اسلامی به این استان رسیده اند. رشد بیش از 180 درصدی نسبت به سال قبل توانسته بیش از 405 میلیارد تومان برای استان جذب کند.

وی با اشاره به اینکه 100 درصد اسناد خزانه اسلامی در نظر گرفته شده برای استان توسط نهادهای ذیربط جذب شده است، تصریح کرد: امسال حدود 1.38 میلیارد تومان وام تملک دارایی برای استان پیش بینی شده است و تاکنون حدود 40 درصد از طریق اسناد و مدارک خزانه اسلامی تامین اعتبار شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه های اجرایی استان به تعهدات خود در زمینه جذب اسناد خزانه اسلامی عمل کرده و موفق به جذب 100 درصدی وام های در نظر گرفته شده در این حوزه شده اند، گفت: 68 درصد از اعتبارات اسناد خزانه توسط اعتبارات استانی و 32 درصد توسط اعتبارات ملی جذب شد.

دهقان با اشاره به اینکه استان یزد در سال های اخیر همواره از جایگاه خوبی در کشور در زمینه جذب اسناد خزانه برخوردار بوده است، خاطرنشان کرد: به منظور پیشرفت در اهداف سرمایه گذاری و تحقق رشد اقتصادی 8.3 درصدی در نظر گرفته شده برای استان، مدیران، مدیران و مسئولان استانی در راستای تحقق اهداف سرمایه گذاری، از جایگاه خوبی برخوردار بوده اند. و کارکنان در تلاش برای جذب اسناد خزانه از تمامی قوای قانونی است و خوشبختانه تاکنون این ماموریت به خوبی انجام می شود که می تواند آینده روشنی را در این حوزه برای استان نوید دهد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اذعان به اینکه کمبود منابع مالی پایدار همواره چالشی برای دولت ها در تامین اعتبار لازم برای پروژه ها بوده است، تصریح کرد: علاوه بر روش های موجود از جمله تسهیلات بانکی، بازار سرمایه، و غیره. .، توسط دیگران می توان از روش های نوین تامین مالی مانند تامین مالی جمعی استفاده کرد که در برنامه عملیاتی رشد اقتصادی استان در سال 1401 پیش بینی شده است.

دهگان در پایان تصریح کرد: علاوه بر روش های موجود، استفاده از ظرفیت تبصره های 16 و 18 قانون بودجه و ایجاد بستر مناسب برای جذب سرمایه گذاری خارجی نیز می تواند روشی برای تامین منابع مالی لازم برای پروژه های عمرانی باشد. استان .

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید