کسب مدال در بازی های آسیایی اولویت ماست/ با تاج به توافق رسیده ایم و از تیم امید حمایت می کنیم.


ساعت: 11:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۹
کد خبر: 1919010

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: در خصوص کادر فنی مربی، سرمربی و سایر موارد مقرر شد کمیسیونی با محوریت فدراسیون فوتبال برگزار شود و ما حامی این کمیسیون هستیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ سیدمناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک پس از پایان جلسه امروز هیات اجرایی اظهار داشت: هشتمین جلسه هیات اجرایی با حضور اکثریت اعضا برگزار شد. بیشتر بحث های مدیریتی به این دلیل مطرح شد که اولین جلسات تشکیل کمیسیون در دوره جدید است و تهیه پالیسی ها، راهبردها، برنامه ها و چشم اندازهای هیأت اجرایی بحث اصلی کارکنان کمیسیون است. امروز انتخاب روسای 2-3 کمیسیون در دستور کار قرار گرفت، اما با توجه به اینکه دوستان پیشنهادات مختلفی داده بودند و نقطه نظرات یکسان نبود، قرار شد در جلسه بعدی مطرح شود. کمیته های اخلاق، بازاریابی و بین المللی 3 کمیته ای بودند که مورد بحث قرار گرفتند.

وی همچنین گفت: رئیس فدراسیون جودو در نشست کادرفنی بازی های آسیایی شرکت خواهد کرد و برنامه آنها را خواهیم دید. مرکز نظارت نیز با این فدراسیون چک های پیش از دیدار را انجام می دهد. در مورد بازی های آسیایی هم به طور متوسط ​​هفته ای دو جلسه با فدراسیون ها داریم و موضوعات بیش از چهار پنج فدراسیون را در هفته بررسی می کنیم. در این جلسه قرار بود در مورد بازی های آسیایی هانگجو صحبت کنیم که وقت نکردیم اما تا کنون سه نشست در مورد بازی های آسیایی برگزار کرده ایم و در دو جلسه از 6 فدراسیون به طور جداگانه دعوت کردیم تا برنامه های خود را ارائه کنند. خلاصه ای ارائه شد و به جلسه بعدی موکول شد.

هاشمی در خصوص روند بررسی بازی های آسیایی گفت: اعضای هیات اجرایی در بحث بودجه، منابع و احیای شرکت پیشنهاداتی برای بهبود روند کار در کمیته ارائه کردند. برنامه بازی های آسیایی دقیقا در چارچوب و بر اساس تقویم دنبال می شود. گزارشی از روند بازی های آسیایی به شورای اجرایی ارائه شد. از آنجایی که بازی ها یک سال به تعویق افتاد، از هم اکنون مقدمات انجام شده و در حال بررسی مجدد با روسای فدراسیون هستیم. همچنین در مورد پوشاک، حمل و نقل، بلیط، مسائل مربوط به نگهداری و تسویه حساب و سایر بحث ها نیز بحث و تبادل نظر خواهد شد و در نشستی جداگانه درباره بازی های آسیایی بحث مفصلی صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به وضعیت نفرات و تیم های اعزامی به بازی های آسیایی اذعان داشت: هنوز تعداد نفرات و تیم ها نهایی نشده است اما تیم ها را به سه دسته تقسیم کرده ایم. کسانی که مطمئنا مدال می آورند در رتبه اول هستند. بعد تیم هایی هستند که احتمال کسب مدال بالایی دارند و در گروه سوم به خصوص بانوان ما حتی اگر مدالی نگیرند تا چهار سال آینده از آن استفاده کنیم اعزام می شوند. از طرفی ما هم سیاست برابری جنسیتی را دنبال می کنیم اما مشخص نیست چه زمانی به طور کامل اجرا می شود. فدراسیون ها هم باید در این زمینه تلاش کنند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص وضعیت تیم فوتبال امید تصریح کرد: در مورد تیم امید باید دو نکته را بگویم. نزدیک به 50 سال است که در منطقه امید و المپیادا جایی نداریم. این یک انتظار 50 ساله است و اگر انتظار داشته باشیم در مدت زمان کوتاهی مدال تیمی را کسب کنیم، امری بلند است، اما دور از انتظار نیست. همچنین حدود 20 سال است که مدال بازی های آسیایی نگرفته ایم و انتظارات بالاست. قبل از جام جهانی با آقای تاج جلسه ای برای تعیین سرپرست و پیگیری کادرفنی و سایر موارد برگزار کردیم. آقای تاج را به بعد از جام جهانی موکول کردند.

وی در ادامه این بحث خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر در این زمینه بحث هایی داشته ایم. آقای خسرویوا حبیب کاشانی را به عنوان سرپرست پیشنهاد کرد و در این مورد با تاج به توافق رسیدیم. امیدوارم هر چه زودتر حکمش را از تاج بگیرد. در خصوص کادر فنی مربی، سرمربی و سایر موارد مقرر شد کمیسیونی با محوریت فدراسیون فوتبال برگزار شود و ما حامی این کمیسیون هستیم. امیدوارم در کمترین زمان ممکن این اتفاق بیفتد و توقع جامعه ورزش از فوتبال را توجیه کنیم.

هاشمی در پایان گفت: کمیته ملی المپیک از برنامه های بازی های آسیایی عقب نیست، آن برنامه ها در چارچوب پیش می رود و طبق تقویم ما اصلا عقب نیستیم. بازی ها به مدت یک سال به تعویق افتاد در حالی که مقدمات حضور در این بازی ها فراهم شده است، البته در حال بازنگری در برخی از فعالیت ها هستیم و در عین حال مسائل مربوط به پوشاک، بلیت و … در حال رصد است.

دیدگاهتان را بنویسید