کشاورزی؛ اولویت دولت در دستیابی به تولید دانش بنیان / مردم منتظر بهبود وضعیت هستند


ساعت: 15:40
تاریخ انتشار: 1401/01/19
کد خبر: 1820414

شهادت دو دانش آموز در حرم رضوی، محوریت اقتصاد دانش بنیان، توجه دولت به گرانی های اخیر و توجه به ماه مبارک رمضان محور اصلی نماز جمعه استان یزد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، ائمه جمعه یزد در خطبه های نماز جمعه این هفته به موضوعاتی همچون شهادت دو دانش آموز در حرم رضوی، توجه به اقتصاد دانش بنیان، توجه دولت به حوادث اخیر و ماه مبارک رمضان پرداختند.


امام جمعه یزد: دوران فارغ التحصیلی دانشجوی بیکار ما گذشته است

آیت الله ناصری یزدی امام جمعه یزد در نماز جمعه این هفته یزد با اشاره به گرانی های اخیر اظهار داشت: مبارك نباید برگزار شود و مسئولان مواظب باشند مؤمنی را كه در تامین امنیت خود دچار مشكل است، در این ایام مقدس جا نیندازند. ماه به دلیل قیمت بالا

وی بیان کرد: شایسته است در ماه مبارک رمضان به همدیگر رحم کنیم و حتی کارفرمایان نیز در این ماه پربرکت نسبت به زیردستان محبت و مهربانی خود را بیشتر کنند چرا که در این ایام همه مهمان خدا هستند و بر همه ما واجب است که حرمت مهمان خدا را حفظ کن.»

آیت الله ناصری با اشاره به تولید علم بر اساس شعار سال گفت: در حال حاضر بحث کشاورزی یکی از مهم ترین مسائل کشور است چرا که بقیه مسائل مربوط به مشکل است و نیاز وجود دارد. برای مبتنی بر دانش توجه ویژه ای شود.

وی ادامه داد: از یک طرف 67 درصد آب در کشاورزی سنتی تلف می شود و از طرف دیگر صدها هزار دلار برای واردات بذر، علوفه و مواد اولیه دام در کشورهای دیگر پرداخت می کنیم و نیاز به دانشمندان جوان وجود دارد. و دانشجویان با تجربه در تولید مبتنی بر دانش، گفت. منطقه را در این قسمت وارد کنید.

آیت الله ناصری با بیان اینکه نوآوری در زراعت نیاز مبرم امروز کشور برای برخورداری از بهترین و پربازده ترین امکانات هوا، خورشید، آب و زمین و همچنین مصرف مدیریت شده آب است، گفت: گذشته زمانی است که طلاب ما هستند. بیکار از کلاس درس «فارغ التحصیلان باید آموزش ببینند و تحول آموزش و پرورش یکی از وظایف اجباری دولت است، زیرا یادگیری و تفکر باید از نهاد آموزشی آغاز شود.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: این تعهد باید در جوانان تحصیلکرده و نخبگان امروزی باشد که در هر شرایطی به ملت و کشور خود خدمت کنند و اجازه ندهند اسراف و مال دوستی زمینه خروج این جوانان از خاک را فراهم کند. کشور . . به آرامی

آیت الله ناصری گفت: خون دو روحانی جهادگر و انقلابی که در حرم امن امام رضا(ع) مورد ظلم و ستم عوامل استکباری قرار گرفتند، موجب شکست اهداف و توطئه های دشمن است.

وی افزود: این حادثه نه تنها خدشه ای به اراده مردم و کارمندان ما برای ادامه انقلاب نمی کند، بلکه موجب تقویت آن می شود.

وی ادامه داد: دشمنان در 43 سال گذشته هیچ گاه با این اعمال شیطانی به اهداف زشت خود نرسیدند، بلکه روز به روز در بین مردم و امت اسلامی ذلیل می شوند.

امام جمعه یزد گفت: دشمنان این ملت، دولت و ملت اسلام باید بدانند که جنگ ترکیبی آنها اثری ندارد و روز به روز بر شکوه و اقتدار مسلمانان و ملت ایران افزوده می شود.


جمعه از مرکز شهر یزد گرفتم: اقلام اولیه مردم در ماه رمضان باید از نظر کیفیت و قیمت کنترل شود.

آیت الله سید محمد کامزم مدرسی در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به جایگاه والای معنوی و انسانی ماه مبارک رمضان، گفت: تلاوت و تدبر در آیات شریفه قرآن به وجود آن معرفت کامل تری دارد. و اطراف آن

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به شهادت دو دانشجوی جهادگر در حرم رضوی گفت: این حادثه موجب تاسف و تاثر همه مردم شده است و باید توجه داشت که در پس این ماجرا اهداف بزرگی نهفته است. نوع.”

مدرس، نفاق و اختلاف نظر، انحراف افکار عمومی در موضوع فلسطین و بیت المقدس و تفرقه بین ملتها و دولتها از جمله ملت ایران و افغانستان، به چالش کشیدن گفتمان مقاومت حاکم بر جهان امروز و در نهایت هتک حرمت به مقدسات. خداوند هشتمین نور الهی امام رضا (ع) را یکی از اهداف این عمل شیطانی می داند.

وی با بیان اینکه در حرم رضوی این اقدام نادرست و غیرانسانی توسط این عامل تکفیری انجام می شود، گفت: ایجاد فضای ناامنی و ایجاد احساس ناامنی در بین اقشار جامعه به ویژه روحانیت حائز اهمیت است.

مدرسی ادامه داد: جرم این افراد این است که در درجه اول روحانی بودند و سپس از روحانیون مردمی و جهادگر بودند و در خدمت به مردم و جامعه و همچنین در خدمت دین و دین تلاش کردند. دنیا. . “

وی گفت: فصل زیبای ماجرای شهادت این روحانیون مجاهد در مشهد، پاسخی سریع، محکم و آموزنده از سوی مردم و نمازگزاران حاضر در صحنه بود که مثل همیشه ثابت کردند که رابطه بین مردم و مردم روحانیت چیزی فراتر از موضوع سیاسی و حقوقی است. صمیمیت روحانیت و مردم ریشه دارد و بارهای مذهبی عمیقی در پس خود دارد و این ناشی از ولایت مداری مردم و رفتار دینی و مردمی روحانیت است.

مدرسی بیان کرد: روحانیت واقعی شیعه همواره در آستانه مرگ و پناهگاه مردم بوده و حوزه های علمیه نیز در میان مشکلات همواره در کنار مردم بوده و از مردم جدا شده اند.

وی افزود: اکثر شهدا در رابطه با جمعیت دوران دفاع مقدس با روحانیت ارتباط دارند و حضور چشمگیر و فعال آنان در صحنه های حفاظت از حرم نیز قابل تقدیر است. از سوی دیگر زندگی ساده و مردمی سرشار از معنویت روحانیت راستین امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری چنان پیوند عمیقی برقرار کرده که قابل وصف نیست و این همان چیزی است که پیشوایان ادیان دیگر به آن غبطه می خورند و دشمن آن را نشانه گرفته است. همان مواردی که همه ارزش ها و سرمایه های معنوی و ماندگار است، او شیعه است.

امام جمعه مرکز یزد در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: کنترل بازار و نظارت بیشتر بر مواد غذایی مردم به ویژه در ماه مبارک رمضان بسیار حائز اهمیت است و پروتئین، میوه، سبزی و سایر کالاهای مصرفی باید رعایت شود. کنترل شده توسط قیمت، کیفیت، قابل قبول و به درستی توزیع شده است.

مدرسی گفت: مسئولان و مسئولان باید مراقب این کمبودها و گرانی ها نباشند و توجه داشته باشند که مردم منتظر کنترل بیشتر بر تورم هستند اما از سوی دیگر مشکلاتی در بار و رانندگان وجود دارد. همچنین موضوع باید عیب یابی و رفع مشکل رانندگان و سایر مشکلات این حوزه باشد و پایانه های بار نیز باید به تعامل، صحت و همکاری در این زمینه توجه داشته و طبق قانون و مقررات اقدام کنند تا مشکل حمل و نقل به حداقل برسد. دردسر و تنش

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید