کشاورزی قراردادی سودمندترین راه برای خروج دولت از بازار کشاورزی است


ساعت: 16:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۰۱
کد خبر: 1912981

وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزی قراردادی سودمندترین راه برای خروج دولت از بازار کشاورزی و واگذاری این امر به بخش خصوصی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه نگاه دولت به حوزه کشاورزی مثبت است، اظهار داشت: دغدغه شماست. در زمینه تولید در بخش کشاورزی همان دغدغه های دولت است، بنابراین باید میزان اعتماد متقابل افزایش یابد تا فعالیت های دولتی به بخش خصوصی واگذار شود.

وی افزود: کشاورزی قراردادی سودمندترین راه برای خروج دولت از بازار کشاورزی و سپردن این امر به بخش خصوصی است.

ساداتی نژاد همچنین به تسویه بدهی های ارزی اشاره کرد و گفت: تلاش می کنیم این مشکل را به نفع صادرکنندگان حل کنیم و تسویه بدهی ارزی برای شیر خشک انجام شد.

وزیر جهاد کشاورزی وجود یک انجمن قدرتمند در حوزه کشاورزی، دام و طیور را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: این انجمن قدرتمند می تواند در تصمیم گیری ها حضور فعال داشته باشد.

وی همچنین به رایزنی با بانک مرکزی اشاره و خاطرنشان کرد: رایزنی هایی با بانک مرکزی انجام شده تا قرارداد کشت کشاورزان به عنوان ضمانت در بانک ها مورد استفاده قرار گیرد.

ساداتی نژاد همچنین از تسهیل واردات و صادرات در کشور خبر داد و گفت: با همکاری سازمان غذا و داروی ایران و سازمان ملی استاندارد، 18 هزار سطح باقیمانده آفت کش ها (MRL) بازنگری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید