کشته شدن دانش آموز بیرجندی بر اثر حمله سگ/ علت اصلی مرگ در دست بررسی است!

کشته شدن دانش آموز بیرجندی بر اثر حمله سگ/ علت اصلی مرگ در دست بررسی است!

هنوز علت دقیق مرگ پسر 13 ساله روستای دادران این شهرستان که بر اثر حمله سگ از ناحیه دست مجروح شده بود مشخص نشده است.

محمد حسین جامی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مدهیم روز افزود: این دانش آموز در اوایل اسفندماه سال گذشته پس از گازگرفتگی توسط حیوان به بیمارستان حاتم الانبیاء شهرستان اسدیه منتقل شد و سوم اینکه این واکسن نیز تزریق شد.

وی گفت: تمامی اقدامات درمانی به سرعت و به صورت علمی برای این دانش آموز به دنبال حیوان گزیدگی انجام شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان افزود: این نوجوان تا هفته گذشته هیچ علامت و مشکل خاصی نداشت و پس از آن دچار علائمی از جمله کاهش هوشیاری شد و به بیمارستان ولی عصر عج بیرجند اعزام شد.

وی گفت: یک بیمار از این بیمارستان با امکان تشخیص بیماری هاری به مراکز درمانی مشهد اعزام شده است. متاسفانه روز گذشته این دانش آموز در یکی از مراکز درمانی مشهد جان باخت.

جامی تصریح کرد: احتمال انتقال بیماری از سگ به متوفی هنوز قطعی نیست و با توجه به اینکه سگ هار معمولا 10 روز پس از گاز گرفتن می میرد، حیوان هنوز زنده است.

وی افزود: برای مشخص شدن علت نهایی مرگ این نوجوان با توجه به آزمایشات ارسالی از مشهد به تهران، منتظر پاسخ آزمایشی نهایی و تشخیص علت مرگ بر اساس نتیجه ارسالی از تهران هستیم که هنوز به ما نرسیده است

در عین حال رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مادیم در بهمن ماه سال گذشته اعلام کرد: با تلاش مستمر کارکنان شبکه دامپزشکی مادیم هیچ مورد جدیدی از بیماری هاری در این شهرستان مشاهده نشده است.

جواد ذوالفکری گفت: کارشناسان این شبکه پس از اطلاع از وجود حیوانات مشکوک به هاری با حضور در محل، از دام های مبتلا که تلف شده بودند نمونه برداری کردند و نمونه ها برای انجام آزمایش های تشخیصی به استان و سپس به استان طبری ارسال شد. آذربایجان شرقی).

وی بیان کرد: پس از تایید موارد ارسالی، تمامی سگ های صاحبان روستاهای نزدیک محل آسیب دیده در برابر بیماری هاری ایمن سازی شدند.

وجود سگ های ولگرد یکی از معضلات مناطق شهری و روستایی خراسان جنوبی است و در آذرماه 1400 کودک پنج ساله ای در امیرآباد بیرجند توسط سگ های ولگرد کشته شد.

مقامات استانی بارها در مورد افزایش تعداد سگ های ولگرد در شهرها و روستاها هشدار داده اند.

خراسان جنوبی 11 شهر و شهرستان اسدیه مرکز شهرستان در 95 کیلومتری بیرجند است.

دیدگاهتان را بنویسید