علت مرگ مرسانا هزائی دانش آموز هفت ساله در همدان + عکس و واکنش به آموزش و پرورش

علت مرگ مرسانا هزائی دانش آموز هفت ساله در همدان + عکس و واکنش به آموزش و پرورش

روز جدید : معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان در واکنش به فوت دانش آموز مرسانا هزائی بر اثر تاج گذاری گفت: وی در مدرسه غیبت داشت.

عبدالله جعفری، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان در واکنش به مرگ مرسانا هزائی دانش آموز هفت ساله ای که گفته می شود بر اثر تاج گذاری جان باخته است، به خبرنگار ایلنا گفت: دو حادثه دلخراش در این شهرستان داشته ایم. هفته گذشته دو دانش آموز در استان همدان داشتیم که یکی از سرمایه های بزرگ ما بودند. یکی از آنها دانش آموز مرسانا هزائی بود که در مدرسه غیردولتی فرزانه آموزش و پرورش همدان تحصیل می کرد. از طرفی در نهاوند دانش آموز 14 ساله ای داشتیم که بر اثر سانحه تصادف جان خود را از دست داد و خانواده اش اعضای بدنش را به چهار نفر اهدا کردند.

وی با اشاره به علت فوت مرسانا خزایی گفت: مرسانا خزایی بنا به اعلام خانواده متوفی قصد دارد در مسابقات اسکیت برون استانی شرکت کند و تا یک روز دیگر راهی استان سمنان خواهد شد.

جعفری گفت: این مسابقات زیر نظر فدراسیون متبوع بود یعنی از اردوهای آماده سازی نبود چون نزدیک به دو سال است که همه اردوهای ما تحت الشعاع تاج قرار گرفته است اما فدراسیون ها برنامه های خود را اجرا می کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان توضیح داد: در آن زمان استان ما آبی یا زرد بود. این دانش آموز در این مسابقات شرکت کرد اما از 13 تا 16 بهمن ماه به دلیل برودت هوا در همدان به صورت غیرحضوری ادامه تحصیل داد. 15 بهمن ماه این دانش آموز به دلیل بیماری در مدرسه غیبت داشت و متاسفانه در 18 بهمن جان خود را از دست داد.

وی افزود: خانواده محترم این دانش آموز پیگیر علت فوت وی هستند. گزارش های اولیه علت مرگ را ایست قلبی اعلام کردند، اما خانواده اصرار داشتند که وی به بیماری عروق کرونر قلب مبتلا شده بود، در حالی که آزمایش PCR دانش آموز منفی بود.

جعفری افزود: به گفته خانواده دانش آموز مبنی بر فوت مرسانا هزای تنها بر اثر بیماری عروق کرونر احترام می گذاریم اما منتظر جواب آزمایشات پزشکی هستیم. دانش آموز مرسانا هزائی از روزی که با PCR منفی در مسابقات غیرآموزشی شرکت کرد تا روز فوتش حتی یک روز هم به مدرسه نرفت.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان در پاسخ به این سوال که آیا این دانش آموز بیماری اساسی دارد؟ وی گفت: علت مرگ به خانواده متوفی ایست قلبی اعلام شد، حتی کالبد شکافی انجام شد و قطعا باید منتظر نتیجه معاینات و کالبد شکافی باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود آموزش و پرورش موظف به پرداخت 15 میلیون تسهیلات است، آیا درست است؟ وی گفت: این موضوع در حال حاضر مطرح نیست و در زمان اطمینان خاطر همکاران فرهنگی و حضور مدیرکل آموزش و پرورش در منزل اولیای دانش آموز چنین موضوعاتی مطرح نشده است. علت مرگ او را باید پزشک قانونی اعلام کند که قبلاً در وهله اول خانواده متوفی اعلام ایست قلبی کرده است. این اتفاق تلخ همه ما را نگران کرد، اما دلیل اصلی عفونت تاج این دانش آموز مدرسه نبود.

جعفری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تعداد دانش آموزان مبتلا به بیماری عروق کرونر در استان همدان؟ وی گفت: در صورت مثبت بودن آزمایشات PCR می توان تعداد دقیق موارد را اعلام کرد. طبق آخرین آمار روز گذشته یکی از دانش آموزان زیر 18 سال ما در بیمارستان بستری شد که حاد نبود.

وی در خصوص شروع بیش از پنج سال واکسیناسیون در استان همدان گفت: همچنین واکسیناسیون جمعیت 5 تا 12 ساله استان همدان را آغاز کرده ایم که به حدود 8 درصد رسیده است. علاوه بر این، 98 درصد از نوجوانان 12 تا 18 ساله واکسینه شده اند. واکسنی که برای افراد بالای 5 سال استفاده می شود سینوفارم و پاستوکوک است.

جعفری قفان: لازم به ذکر است در استان همدان 11 هزار و 700 ساعت تربیت بدنی داریم که 75 درصد آن از ابتدای سال تحصیلی بر اساس دستورالعمل ویژه 06 به فناوری تهویه مجهز شده است که با حمایت استاندار همدان انجام شد. و وام 5 میلیاردی پذیرفته می شود اما شدت عفونت آمیکرون اقدامات خاصی را می طلبد که همه در تلاش هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان در پایان گفت: با توجه به رنگ بندی موجود، 5 شهر استان همدان قرمز شده و تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است. تا پایان بهمن ماه مدارس به صورت نیمه وقت کار خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید