کشف سلطان مسکن مهر!

کشف سلطان مسکن مهر!

روز جدید : بر اساس آمار بانک مرکزی در دی ماه میانگین قیمت هر متر خانه در تهران 34 میلیون تن برآورد شده است. همچنین تورم نقطه به نقطه قیمت مسکن و اجاره بها در کشور نسبت به سال گذشته 50 درصد است. این در حالی است که پروژه های تحت حمایت دولت مانند ساخت مسکن مهر، مسکن ملی، اخذ مالیات از 3 میلیون خانه خالی و مسکن مجلل تاکنون نتوانسته اسکان بی خانمان ها و کاهش بار اجاره بها را داشته باشد. متاسفانه دولت های مختلف روش های متفاوتی برای اجاره، فساد و سوء استفاده مالی در حوزه مسکن دارند و دلالان و سودجویان از سرمایه های میلیاردی دولت سود می برند. رئیس شرکت عمران شهر جدید روز گذشته سلطان مسکن مهر را معرفی کرد و گفت: یک نفر 3 هزار واحد مسکن مهر را تصاحب کرده و متأسفیم که تخلفات صورت می گیرد. اما افراد برای ثبت مسکن مهر باید مدت زیادی بدویند تا ثابت کنند ملک به نام آنها خریداری نشده است و بعد از حدود 5 تا 10 سال منتظر مسکن مهر باشند. سوال اینجاست که چگونه و با چه نبردهایی در پشت صحنه توانسته 3000 مسکن مهر را خریداری یا تصرف کند؟ این سوالی است که دستگاه های نظارتی و قضایی باید به آن پاسخ دهند. گفتنی است سال گذشته خبری مبنی بر مسکن مهر منتشر شد مبنی بر اینکه مردم شهر پردیس در شمال شرق تهران 200 تا 300 واحد مسکن مهر دارند که باعث افزایش قیمت مسکن مهر در این مناطق می شود. از سوی دیگر مسکن مهر باید در اختیار بی خانمان ها قرار می گرفت نه دلالان در بازار مسکن مهر، پیش از این نیز سلطان سکه، ارز، خودرو، قیر و شکر کشف شده بود. در آخرین عملیات، سلطان مسکن مهر نیز مشخص شد که قرار بود متعلق به افراد کم درآمد و بی خانمان باشد.

رئیس شرکت توسعه شهرهای جدید بابیان اینکه طبق تحقیقات انجام شده هزینه ساخت بلوک های نهضت ملی مسکن 4 میلیون و 700 هزار تن در هر متر مربع است، گفت: چینی و ترکی داشتیم.

علیرضا جعفری روز گذشته در نشستی با اشاره به ادغام برنامه اقدام ملی با طرح جهش مسکن گفت: تعهدات اقدام ملی در چارچوب طرح نهضت ملی مسکن ادامه خواهد داشت و این موضوع به صورت یکپارچه مدیریت می شود. تولید مسکن تکلیف نهضت ملی برای شهرهای جدید 608 هزار و 445 واحد در نظر گرفته شده است که در مساحتی بالغ بر 15 هزار هکتار در سراسر کشور اجرا می شود.وی افزود: 670 هزار نفر برای 608 هزار واحد ثبت نام کرده اند.رئیس شهر جدید شرکت توسعه در پاسخ به این سوال که از 15 هزار هکتار زمین چقدر تامین شده است؟، گفت: حدود 3 هزار هکتار زمین تامین شده که 130 هزار هکتار آن برنامه ریزی شده و آماده اجراست که نهضت ملی در برنامه های خود دارد. برای شناسایی، مکان یابی، ثبت نام و پالایش کاندیداها: تاکنون 4832 نفر اولیه اقدام کرده اند. سپرده. پروژه هایی که در قالب یک اقدام ملی آغاز شد 213 هزار واحد بود که از این تعداد حدود 100 هزار واحد باقی مانده است که در قالب تعهدات نهضت ملی ادامه خواهد داشت.

فقط 111 نفر سپرده داشتند

وی در پاسخ به این سوال که چقدر در قالب نهضت ملی مسکن کمک می شود؟ وی گفت: 4 هزار و 832 نفر قطعی شده اند که از این تعداد یک هزار و 213 نفر افتتاح حساب و 111 نفر 40 میلیون تن اصل را پرداخت کرده اند.

با شرکت های چینی و ترکیه ای صحبت هایی داشتیم

جعفری در خصوص استفاده چین از مسکن در ایران گفت: معتقدیم مسکن باید با ظرفیت سازندگان داخلی ساخته شود. من به مجموعه های شرکت های ساختمانی معتبر پیام دادم که “چشم انداز ما کار سازندگان داخلی است” اما مهم این است که باید ظرفیت رقابتی برای کیفیت و فناوری ساخت داشته باشیم. در این راستا باید از فناوری های جدید استفاده کنیم. اولویت ما با تولیدکنندگان داخلی است اما برای انتقال دانش و کسب تجربه از پتانسیل های صنعتی جهانی با شرکت های خارجی از چین و ترکیه مذاکراتی انجام داده ایم.

یک نفر 3000 واحد مسکونی دارد!

رئیس شرکت عمران شهر جدید در جلسه فروش امتیازات نهضت ملی مسکن گفت: به طور جدی با این موضوع برخورد می کنیم و گروه های نامحسوس را برای مقابله با افرادی که وارد این موضوع می شوند آماده کرده ایم. وی با بیان اینکه به عنوان مثال یک نفر 3 هزار مسکن مهر را تصاحب کرده است و متاسفیم که تخلفاتی صورت می گیرد میلیاردی است، گفت: این مشکل در حوزه حمایت مالی و تسهیلات در پروژه های مسکن ملی است. اراده همه بانک‌های موجود حمایت و همراهی با اجرای طرح حرکت ملی است، اما به دلیل محدودیت منابع، تعهدات این بانک‌ها بسیار سنگین است. استفاده از ظرفیت نخبگان دانشجویی برای ارتقای کیفیت.تجربه شهرهای جدید اندیچه، پردیس و پرند در این زمینه ارزشمند است.

دیدگاهتان را بنویسید