کلیباف: برخی با درآمد امروز تا 120 سال آینده صاحب خانه نمی شوند

کلیباف: برخی با درآمد امروز تا 120 سال آینده صاحب خانه نمی شوند

روز جدید رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کلیه اراضی دولتی به استثنای اراضی کشاورزی و اکولوژیکی مندرج در قانون باید ظرف مدت 2 ماه واگذار شود و در صورت استنکاف مرجع از این موضوع، وزارت راه و شهرسازی می تواند تا تاریخ 13/12/1392 نسبت به ثبت سند زمین اقدام کند. ثبت اسناد از طرف خود و عزل از طرف دولت.

«محمد بیکر کلیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی پس از ارائه گزارش کمیسیون عمران درباره قانون جهش مسکن و تذکر نمایندگان مجلس و رستم قاسمی وزیر راه گفت: و ما نیاز داریم، آنها می خواهند علاوه بر این کمک، اگر در مورد اشتغال و مسکن فرزندان ما تصمیم می گیرید، خودتان این کار را انجام دهید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این معضل تقریباً در تمام حاشیه شهرها و روستاها وجود دارد، گفت: مجلس یازدهم موضوع مسکن را به عنوان محرک اصلی تاثیرگذار بر اقتصاد و اشتغال و تاثیرگذاری در اولویت قرار داده است. افزایش قدرت خرید خانواده

گالیباف با بیان اینکه دو چالش در حوزه مسکن وجود دارد، تاکید کرد: یکی چالش اقتصادی و دومی سیاست مشخص و قانون قوی و مجری جدی برای اجرای این سیاست ها و رهبری در مسکن است که عملاً محقق نشد. در صورت اتخاذ این سیاست که البته توضیح می‌دهد که قانون جهش مسکن چگونه مشکل را حل کرده است، بحث اقتصادی در حوزه مسکن نیز کنترل می‌شود و منجر به تامین مسکن می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به حقوق و درآمدهایی که وجود دارد برخی از صنوف ما تا 120 سال دیگر صاحب خانه نخواهند شد که این واقعیتی است که وجود دارد.

کلیباف خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: انتظار نداریم این وزارتخانه به عنوان پیمانکار، پیمانکار، سازنده و جای مردم و سازندگان خانه بنشیند و قانون جهش تولید مسکن هم اینطور نیست. چنین چیزی را ایجاب می کند.«این قانون به 5 بخش اصلی می پردازد که باید اجرا شود.

«بر اساس قانون جهش تولید مسکن، بخش عمده آن مربوط به حمایت های مالی است. اختیارات کامل به صندوق ملی مسکن داده ایم که شامل اجاره بهای سال 99، مسائل مالیاتی و اینکه 20 درصد از منابع موسسات غیربانکی و بانک های غیربانکی است، تخصیص بودجه از بانک های تخصصی برای تامین مسکن دوستان ما این روند را به درستی مدیریت می کنند، کار به خوبی انجام خواهد شد.
هر زمین دولتی را می توان به وزارت راه و شهرسازی داد

وی تاکید کرد: نکته دیگر قانون جهش تولید مسکن در زمینه عرضه زمین است. از آنجایی که بین 45 تا 55 درصد هزینه های مسکن بسته به شرایط مناطق مختلف جغرافیایی توسط زمین تامین می شود، وزارت راه و شهرسازی مجاز است کلیه اراضی دولتی به استثنای زمین های کشاورزی و محیطی که در قانون تعیین شده است را در اختیار قرار دهد. و وزارت راه و شهرسازی می تواند با ثبت اسناد، سند زمین را به نام خود ثبت و از طرف دولت واگذار کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت تاکنون چنین قدرتی در حوزه مسکن نداشته است، افزود: در حوزه تامین مصالح ساختمانی، دو نیاز جدی فولاد و سیمان، وزارت اقتصاد متعهد است که ریسک ریسک در مبادله بده. خرید پیش خرید در زمینه تحویل مواد نیز مجاز است.

قالیباف افزود: در حوزه خدمات مهندسی این قانون اختیاراتی می دهد. شورای عالی شهرسازی و معماری در اختیار وزارت راه و شهرسازی است. حتی در این قانون پیش بینی کرده ایم که اقدامات شورای عالی شهرسازی حدود یک ماه در سطح منطقه و محلی و یک ماه در سطح کشور طول بکشد.

وی گفت: مجلس از تصویب این قانون حمایت قاطع کرده است و در بودجه 1401 به این موضوع رسیدگی خواهد شد، سبک و روش مسکن مهر یا روش ملی مسکن مهر نیست، بلکه اولویت ها را مشخص کرده ایم. در قانون

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وزارتخانه نباید پاسخگو باشد، اما وزارت راه و شهرسازی وظیفه دارد هماهنگی، نظارت، توسعه، کنترل، حمایت از تعاونی ها و واحدهای مسکونی انفرادی و بخش خصوصی و نهادها را انجام دهد. صنعتی سازی و ساخت و ساز

وی خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی باید تمام ظرفیت کشور را بسیج کند تا شاهد تحقق اهداف این قانون باشیم. مسکن اولین نیاز مردم و اولویت دولت و مجلس است بنابراین باید قانون اجرا شود.

دیدگاهتان را بنویسید