کمبود زمین جدی ترین چالش واحدهای صنعتی مازندران است / بسیج در خط مقدم تولید عقب ننشیند + فیلم

ساعت: 08:29
تاریخ انتشار: 1400/09/24
کد خبر: 1792225

تحقق شعار سال در گرو حمایت تولیدکنندگان است.

در سال های اخیر با محوریت مقام معظم رهبری حمایت از تولیدکنندگان داخلی برای تولید بیشتر در دستور کار قرار گرفته است زیرا انگیزه صنعتگران را به سمت ارائه خدمات بهتر سوق می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ مجید ذوالفقارزاده یکی از تولیدکنندگان مازندرانی است که از سال 73 در حوزه صنعت فعالیت می کند اما در سال 1371 مجوز راه اندازی کارگاه را دریافت کرده و در زمینه کابینت و مبلمان فعالیت می کند.

این تهیه کننده مازندرانی در گفت و گو با بلاغ می گوید: در سال 92 درخواست زمینی در شهرک صنعتی برای توسعه کارگاه داشتم که پس از چندین اقدام بعدی موفق به تهیه سوله در شهرک صنعتی نشدم.

وی گفت: در زمین اجاره ای 100 متری کار را شروع کردم که در نهایت به 700 متر کارگاه رسید و سال گذشته 250 متر دیگر به مجموعه اضافه شد.

e878fd99 a4eb 4591 90b2 ca93042b307b خبر خاکستری

ذوالفقارزاده گفت: در حال حاضر 12 کاربراتور در 3 کارخانه تولیدی کار می کنند که در مجموع 16 نفر به صورت مستقیم در خارج از کشور کار می کنند.

این تولیدکننده مازندرانی با اشاره به اینکه در حال حاضر فعالیت اصلی من کابینت و مبلمان است، افزود: 24 سال در صنایع مختلف تجربه کسب کردم اما صنعتی را دنبال کردم تا خودم شروع کنم. متأسفانه نبود سرمایه کافی باعث شد زمان بیشتری را صرف کار به تنهایی کنم.

وی ادامه داد: آشنایی من با نجاری باعث شد تا فعالیت مناسب و کم هزینه ای را در این زمینه اجرا کنم. هزینه کم و هزینه بالای نجاری این امکان را به هر علاقه مند به این زمینه می دهد.

4e6d71ac 9afb 4d9f a95c da25ceb57edd خبر خاکستری

ذوالفقارزاده خاطرنشان کرد: نبود سوله و زمین مناسب برای توسعه کارخانه تولیدی یکی از دغدغه های اصلی امروز ماست چرا که با این هزینه های زیاد نمی توان کار را توسعه داد.

وی گفت: چندین سال از همه مسئولان اعم از استاندار و مسئولان هواشناسی برای بازدید از کارگاه دعوت کردم اما همه قول دادند و در نهایت شهر صنعتی رجا در بندپی شرقی ارائه شد اما به دلیل فاصله زیاد و نبود نمایشگاه. برای ارائه خدمات تولیدی نمی توانستیم منطقه را بپذیریم زیرا بازار کار ما در اینجا فعال است.

این تولیدکننده مازندرانی گفت: برای فروش محصولات از مشتریان ایده و برنامه می گیریم; سپس با طراحی اولیه و تایید آنها کار انجام می شود. اگر محل کارگاه دور از شهر باشد کارفرما برای بازدید حاضر نمی شود و اولویت من مراجعه به کارفرما و دیدن کار از نزدیک است تا در نهایت تولید راضی باشد.

dfc352fa d5f3 4ba6 9619 40f7264ac4cf خبر خاکستری

وی یادآور شد: از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت به مهندسان صنایع کربالا از مازندران به بازال معرفی شدم تا در مورد مشکل زمین با این گروه صحبت کنم و قول مساعدی برای همکاری و تملک زمین در شهرک صنعتی داده شد. بابل .

ذوالفقارزاده در پایان گفت: حضور بسیج مهندسین باعث دلگرمی مجموعه کارگاهی ما شده و حداقل قول ما افزایش نیروی کار است.

انتهای پیام/

کمبود زمین جدی ترین چالش واحدهای صنعتی مازندران است

دیدگاهتان را بنویسید