کمبود منابع در حوزه عمران پروژه ها را به بن بست رسانده است


ساعت: 11:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۸
کد خبر: 1876709

یکی از اعضای سابق کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود منابع در حوزه عمران پروژه ها را به بن بست رسانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا صابری در گفت و گو با شبکه خبری تهران نیوز، با اشاره به دستاوردهای ایران در مهندسی عمران در سال 1404، گفت: تا سال 1404 به اهداف خود در زیرساخت ها، راه و شهرسازی نخواهیم رسید، همانطور که برنامه ها دیده شده است، اما کارمندان. متوجه نشده اند. آیا می توانم آن را دریافت کنم!

وی افزود: در حوزه عمران 50 تا 60 درصد اهداف را محقق کرده ایم و از برنامه ها و اهدافی که تا سال 1404 در حوزه عمران تعیین کرده ایم عقب هستیم و باید در این زمینه جدیت بیشتری داشته باشیم.

عضو سابق کمیسیون اتباع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای تحقق اهداف توسعه ابتدا باید منابع لازم در نظر گرفته شود، گفت: تحریم ها بیشتر ما را مجبور کرد که به آرمان ها در حوزه توسعه دست یابیم.

صابری خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم توسعه باید بحث توسعه مورد توجه جدی قرار گیرد و زیرساخت ها و راه سازی از جمله مواردی است که توجه و تلاش مضاعف را می طلبد.

وی در ادامه تصریح کرد: برخی از استان ها در حوزه راه سازی از جمله مشهد، بوینور، نبندان، بیرجند و … نیاز به کار بیشتری دارند و باید منابع لازم برای راه سازی در برخی شهرستان ها دیده می شد که امیدوارم این منابع مورد توجه قرار گیرد. در برنامه هفتم..

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به شرایط موجود مسئولان باید در حوزه راهسازی و عمرانی هماهنگی لازم را داشته باشند و در حوزه عمرانی نیز ساختارهای مناسبی داریم که از آنها استفاده نمی شود.

صابری با تاکید بر اینکه در حوزه ساخت و ساز و راه سازی باید بخش خصوصی را در این ستاد مشارکت دهیم، ادامه داد: کار بر اساس بخشنامه به خوبی پیش نمی رود و اکنون بسیاری از پروژه های عمرانی روی زمین مانده و تکمیل نمی شود. .

وی افزود: افزایش عدالت در دسترسی به انواع زیرساخت های شهری و روستایی کشور، ایجاد شبکه بزرگراهی در کشور، پیشرفت در تولید داخلی گاز و تجهیزات پالایشگاهی و… دستاوردهای بزرگی در زمینه مهندسی عمران است.”

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید