کمبود 1200 معلم در خراسان شمالی / 2300 دانش آموز ثبت سفارش کتاب نکرده اند


ساعت: 10:10
تاریخ انتشار: 20/06/1301
کد خبر: 1896545

ابوالکاسم اکبری گفت: در سال های گذشته هزار و 400 معلم کمبود داشتیم که با خرید خدمات 200 معلم رفع شد و همچنان 1200 معلم کمبود در استان وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک از بجنورد، ابوالقاسم اکبری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال جاری اظهار داشت: مشکل آب اردوگاه آموزش و پرورش بجنورد به صورت موقت حل شده است اما این امر مستلزم تخصیص بودجه ما از سازمان بودجه آبفا و برنامه همکاری برای ایجاد مخزن اصلی آب در این مکان هستیم.

وی ایجاد فضای سبز در اردوی دانش آموزی را یکی از موضوعات مهم عنوان کرد و ادامه داد: بنابراین برای اینکه در حوزه آبرسانی مشکلی نداشته باشیم نیازمند آب منطقه ای هستیم.

اکبری با اشاره به اینکه آموزش و پرورش آمادگی های لازم را برای بازگشایی مدارس و طرح مهر دارد، گفت: گروه های ضربتی مختلف فعال شده اند که وضعیت ثبت نام دانش آموزان نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است، به طوری که سال گذشته 186 هزار و 575 دانش آموز در این رشته تحصیل کردند. مدارس استان و بر اساس آمار موجود، پیش بینی می شود حدود 190 هزار دانش آموز در استان مشغول به تحصیل شوند.

وی به افزایش سه هزار دانش آموز در سال جاری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: جذب دانشجو 95 درصد است.

اکبری به مشکل کتاب های مدارس اشاره کرد و افزود: توزیع کتاب ها آغاز شد و به شهرستان ها و سپس به مدارس ارسال شد تا دانش آموزان در روز اول مدرسه کتاب های خود را تهیه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه ثبت نام کتب در سامانه تا 10 شهریورماه ادامه دارد، گفت: تاکنون 2 هزار و 379 دانش آموزی که ثبت نام کرده اند، سفارش کتاب خود را ثبت نکرده اند.

این مقام مسئول به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان اشاره کرد و اظهار داشت: از سال های اخیر تاکنون حدود 1400 معلم کمبود داریم که 200 نفر با خرید خدمات رفع شده و همچنان کمبود معلم وجود دارد. 1200 معلم در استان.

اکبری خاطرنشان کرد: با پیگیری تعداد 1706 معلم متقاضی بازنشستگی، 800 نفر برای ادامه کار درخواست داده اند و با حضور 56 معلم سرباز، 85 روحانی، وظیفه رفع کسری انجام شده و تمامی ما تلاش بر این است که در روز اول مهر هیچ مدرسه ای بدون معلم نباشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه 9 مدرسه با یک دانش آموز فعال در استان وجود دارد، گفت: همچنین 109 مدرسه با جمعیت زیر پنج دانش آموز فعال است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید