کمک 38 میلیارد تومانی به ایتام استان مرکزی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; مجید مومنی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در نشست رسانه ای گفت: از مجموع 46 هزار خانوار مستمری بگیر استان مرکزی 11.27 نفر 11.27 دانش آموز دارند که بیش از 25 میلیارد تومان مستمری به ازای هر خانوار به این خانوارها پرداخت می شود. ماه

مومنی بیان کرد: حدود 150 هزار خانوار از خانواده های ایتام و بی سرپرست حمایت می کنند و امسال تاکنون بیش از 38 میلیارد تومان تنها به ایتام و بی سرپرست پرداخت شده است.

وی ادامه داد: نسبت به سال گذشته با وجود مشکلات موجود نزدیک به 334 مرکز خیریه فعال در استان وجود دارد که سرانه حمایت حامیان برای هر یتیم یک میلیون و 177 هزار تومان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: امسال شاهد افزایش 37 درصدی انفاق در استان مرکزی بوده ایم و در 5 ماهه امسال در مجموع 242 میلیارد تومان از سوی مردم استان کمک شده است. سال

وی با بیان اینکه مسکن و اشتغال دو بال کمیته امداد است و در این راستا 4000 خانوار در حوزه مسکن و اشتغال خود راضی شده اند، گفت: در سال های اخیر 2 هزار و 972 واحد مسکونی آغاز و تحویل داده شده است. و 702 واحد در .مهاجرین امسال از 6300 خانوار مستاجر شروع می شود اما به لطف کمیته امداد استان اکثر خانواده ها در اراک و سیو هستند.

مومنی بیان کرد: امسال شعار شور عاطفه ها «با هم درس عشق بنویسیم» است و تقریباً بیش از 1100 مدرسه در حال جمع آوری کمک هستند و پایگاه های بسیج و مساجد نیز در حال جمع آوری کمک هستند و در مجموع 2200 پایگاه در حال جمع آوری عاطفه هستند. 11 مهرماه از ساعت 8:30 صبح پخش می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی بیان کرد: هم اکنون 117 میلیارد تومان وام با کمترین معوقه نزد خانواده ولی نیمتان از کمیته امداد استان است. 400 زوج در نوبت دریافت کمک جهیزیه هستند و 167 مورد از ابتدای امسال اهدا شده است.

وی بیان کرد: 5 میلیارد تومان کمک از محل مصوبات سفر به خانوارهای گازسوز پرداخت شده و 5 میلیارد دیگر نیز توزیع می شود که 707 خانوار در این زمینه شناسایی شده اند.

مومنی خاطرنشان کرد: قرار است 100 میلیارد تومان از محل وام قرض الحسنه در اختیار صندوق امداد استان قرار گیرد و همچنین مقرر شده است که ریاست جمهوری 15 میلیارد تومان کمک بلاعوض به استان ارائه کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید